Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Shame on you talking Tuckland!
#1
[Image: DSC01669.jpg]
Hej.
Jeg købte sidste år et par Tuckland støvler. Jeg har været rigtig glad for dem efter, at de er taget i brug.MEEEEEEEEEEN! Der viste sig dog hurtigt et lille problem, når jeg forsøgte at snige mig ind i reviret i håb om ikke at støde buk! Hvad hjælper det at komme elegant udenom samtlige kviste og andre sladrehanke, når støvlerne sætter i med en højlydt klagesang af knirken. Jeg arbejdede lejlighedsvis på at isolere problemet og evt. løse det. Men der er gået lang tid, hvor jeg har glemt problemet eller er kommet fra det.
Til premieren i Sverige var jeg hysterisk med grejet, og der var tid til at finde problemet. Problemet blev fundet og midlertid afhjulpet.
Knirkeren sidder foran i toppen af støvlen[}Smile] Og udgøres af de to flader, der snøres mod hinanden i begge sider. I Sverige klippede jeg snuden af to strømper og trak strømpesnuderne ned over det øverste af snøreklappen. Det adskilte de to flader og gav omgående en velsignet ro ved gang.[^] I dag ville jeg så af med de gamle strømper og rådførte mig med fruen. Jeg troede, at jeg ville være nødt til at sy en anden belægning på den ene flade. Jeg havde også overvejet at give fladerne en tur med sandpapir.
Fruen sagde: Giv problemstederne en ordentlig tår læderfedt[8)]
Det har jeg så gjort, og fornemmelsen er god. Melder tilbage med afprøvningsresultat.
Mvh Walnut
Svar
#2
Læderfedt får læderfladerne til at "binde" sig bedre sammen - og knirkeriet fortsætter...

Prøv i stedet at gnide de knirkende flader med stearin...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Jeg plejer at bruge voks, det virker

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#4
Hej
Tak for de gode tips.
Mvh Walnut
Svar
#5
Jeg kan godt finde ud af at skyde på lange afstande, så har ikke brug for ikke knirkende støvler.

De hører alligevel ikke jeg er i området... [:o)]

Nej pjat. =o)

Lyder spændende og glæder mig til at høre resultatet.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

Jeg kan godt finde ud af at skyde på lange afstande, så har ikke brug for ikke knirkende støvler.

De hører alligevel ikke jeg er i området... [:o)]

Nej pjat. =o)

Lyder spændende og glæder mig til at høre resultatet.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)



Hej HappyNanoq.
Knirker sne ikke uanset....[Wink]
Mvh Walnut
Svar
#7
Jo, sne knirker for det meste, men sku ikke altid.!

Er dog født og opvokset i Dk, og har nok spenderet 2/3 af min skytte/jæger-tid i Dk.. =o)

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#8
Hej Walnut,har du betalt for støvlerne.............[?][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Hej Walnut,har du betalt for støvlerne.............[?][Big Grin]

Hilsen Ulrik



Hej Ulrik
[:I]Hmmmm.. Fik godt nok en meget skarp pris i den lokale butik...,men der blev lagt lidt penge, kan jeg huske. Men jeg har da aldrig lagt mærke til om andre ting, jeg har stjålet, knirker[Wink] Vil være lidt obs på det.
Mvh Walnut
Svar
#10
[Big Grin][Big Grin][Wink][Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#11
Verden er lille må man sige - så er jeg ejer af det andet par knirkende Tuckland støvler på Ribe egnen. Det er godt nok kun den ene det er galt med - men det er sku irriterende - så vil gerne delagtiggøres i tricket til hvordan man får den til at holde op ;-)
Svar
#12
[Image: DSC01672.jpg]

Hej
Jeg har lige gået en lille tur i mine Tuckland[Smile][Smile][Smile] Og gæt engang! De siger ikke noget[8D]Jeg har endda anstrengt mig meget med diverse bevægelser, der tidligere har været forsøgt undgået! Jeg har ikke smurt med andet en ovenstående fedt. Jeg har givet et godt lag ad 2 gange på de yderste hjørner, der ligger an mod klappen. Jeg har ikke smurt på selve klappen.Skal måske have en tur jævnligt, fordi tørt materiale formodentlig er befordrende for knirkeri. Knirkeriet med disse støvler har været virkeligt infamt[}Smile] Når det stort set er den eneste lyd i skoven fylder den meget.
Mvh Walnut
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by ellgaard

Verden er lille må man sige - så er jeg ejer af det andet par knirkende Tuckland støvler på Ribe egnen. Det er godt nok kun den ene det er galt med - men det er sku irriterende - så vil gerne delagtiggøres i tricket til hvordan man får den til at holde op ;-)



Vil allernådigst spørge Hr. Ellgaard, om han ikke kan oprette PM, så man kan få at vide, hvor han hænger ud, når han drikker kaffe og spiser kage med andre jægere[Wink]
Mvh Walnut
Svar
#14
Af en eller anden mærkelig grund kan jeg ikke få dette PM system til at virke. Jeg får at vide at min mail client ikke er disponibel.

Men Hr. Valnød - jeg slår bl.a. mine folder på den Christianborgske Skydebane i Vejen, i Frederikshåb Plantage samt marsken syd for Rejsby, når jeg ikke passer mine firbenede venner - her syd for byen - som der står skrevet om i denne uges ugeavis ;-)
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by ellgaard

Af en eller anden mærkelig grund kan jeg ikke få dette PM system til at virke. Jeg får at vide at min mail client ikke er disponibel.

Men Hr. Valnød - jeg slår bl.a. mine folder på den Christianborgske Skydebane i Vejen, i Frederikshåb Plantage samt marsken syd for Rejsby, når jeg ikke passer mine firbenede venner - her syd for byen - som der står skrevet om i denne uges ugeavis ;-)



Hej Ellgaard.
Jeg fik den tanke, at vi måske har siddet sammen ved kaffebordet hos Bjarnes Ribe Jagt & Fiskeri.Der kommer mange spændende mennesker, som man ikke nødvendigvis lige fanger navnene på.Har uden held kigget i Ribe Ugeavis[^]
Mvh Walnut
Svar
#16
Bedste Hr. Valnød -
Det er ikke så ofte min tid tillader at jeg indtager kaffen i den ellers udmærkede forretning. Men min røde Härkilla skjorte, som jeg havde på da fotografen kom forbi, har jeg da købt ved Bjarne - hvis min hukommelse da ikke svigter mig helt ;-)
Svar
#17
Hej
Støvlerne er nu prøvet grundigt af på jagt i weekenden, og de er stadig fri for knirkeri. Utroligt som denne lille modificering har ændret oplevelsen af støvlerne. De virker nu mere bløde og smidige[Smile] Dejligt.
Mvh Walnut
Svar
#18
[:I]
Må med skam berette at der i dag, da jeg forlod stigen, blev snakket lystigt under knæhøjde[}Smile] Det var ikke mig, der prøvede min egen mobilitet af. Nu skal de støvler have tæsk af voks, stearin og hvad vi ellers har i huset. En overgang slog det ned i mig, at støvlerne måske kunne hidkalde en rød bandit, hvis jeg forfinede teknikken en smule. Sagt på dansk skulle det nok være noget med at kunne skrue lidt ned[}Smile]
Mvh Walnut
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

[:I]
Må med skam berette at der i dag, da jeg forlod stigen, blev snakket lystigt under knæhøjde[}Smile] Det var ikke mig, der prøvede min egen mobilitet af. Nu skal de støvler have tæsk af voks, stearin og hvad vi ellers har i huset. En overgang slog det ned i mig, at støvlerne måske kunne hidkalde en rød bandit, hvis jeg forfinede teknikken en smule. Sagt på dansk skulle det nok være noget med at kunne skrue lidt ned[}Smile]
Mvh Walnut



Jamen man plejer da sine Gore Tex støvler[?]
Den lille ekstra behandling hører vel med når du med jævne mellemrum, giver dine støvler lidt pleje[?][Big Grin]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#20
[:I] Du har en pointe Schönauer.
Jeg er så også nødt til fra skammekrogen at pippe, at støvlerne står nyvaskede og nykæmmede på bryggersbordet. Selv fliserne omkring badekarret er vaskede[Big Grin] Af NØD. Fibrene fra børsten svirpede lige i et splitsekund bagud og efterlod en dejlig sandet fartstribe op ad væggen. Fruen var i den anden ende af huset, og jeg vil lyve, hvis jeg bliver presset[Big Grin]
Mvh Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)