Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pas på Diana
#1
Jeg kan kun råde andre, til at tænke sig godt om, før de indbetaler penge til Diana.
Vi har en drivjagts tur, der er gået i vasken. Og det er 2 mdr. siden at Diana, har lovet at betale os tilbage!
Men det eneste de kan fortælle os, er at de ikke har nogle penge, at betale os tilbage med!!!!
Det er sku trælst, at lave sådan en tur for 12 kammerater. Når den falder på, at Diana ikke betaler deres regninger.[Sad]
Vi har mellem 2.000 og 10.000,- tilgode per mand. Ca.60-65.000
Og prikken over Iét er at, jeg er sat på listen over dem Limpopo ikke må handle med. Hmmm.[?]
Vi har sendt det til advokat nu, havde håbet det ikke var nødvendigt.
L.Lindberg
Jeg bekræfter hermed, at jeg ikke er ansat i et jagtrejse selskab og jeg har ikke heller ikke aktier eller er medejer af et.

Ovenstående bekræftelse modtaget og indsat af moderator
Svar
#2
Prøv se hvad jeg har skrevet under Diana !!!
Jeg er sku kede af dine vegne!
De sammen oplever tyske jæger også med diana.
Jeg er næsten sikker på de ender med en konkurs!

Min mening.

jeg ved ikke hvordan man kan køre en grundsolid virksomhed i klump?
Maske grådighed eller bare uformåen eller hvad ved jeg!

Lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."
Hilsen Lille

Svar
#3
Citat:quote:

jeg ved ikke hvordan man kan køre en grundsolid virksomhed i klump?
Maske grådighed eller bare uformåen eller hvad ved jeg!



I et vækstmarked gennem de sidste år, hvor friværdier og jagtleje er steget, og folk har haft flere penge til deres fritidsinteresser og så videre......

Jeg gætter på uformåen...

Virksomheder, der går ned i opgangstider, hvor deres marked er i vækst, skyldes næsten altid manglende omhu og manglende kompetencer.
Måske er det vokset så meget, at den ledelse, der har bygget det op ikke har kunnet følge med, og ikke har villet give ansvar fra sig til ny lederkapacitet... det er set før... [V]

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Hej Lindberg

Hvornår fik I besked om at turen var aflyst og kan man så ikke få pengene fra Rejsegarantifonden? Står selv og skal afsted med dem om ikke så lang tid (måske[Sad]

Gafka
Svar
#5
en af mine venner har lige været i irland efter sika

tur bestilt et år i før og på trods af flere rykkere, fik de ikke hans riffeltilladelse i orden, så han måtte til irland og låne en riffel, uproffessionelt

jeg har rejst med dem en gang hvor vi skulle polen bad om engelsk talende guide, og der var ingeen da vi kom frem der kunne et ord engelsk, pro tords af dianas ord for at de kunne engelsk

skipper
378 Weatherby - The MAGNUM'S MAGNUM
http://www.weatherby.dk
Svar
#6
Hej lindberg
Det var da et spøjs sammentræf med dit navn.
Der er vel ingen forbindelse mellem dig og en tidligere Diana agent, og nuværende Limpopoagent

jbn
Svar
#7
skipper: en af mine venner har lige været i irland efter sika. tur bestilt et år i før og på trods af flere rykkere, fik de ikke hans riffeltilladelse i orden, så han måtte til irland og låne en riffel, uproffessionelt

Jeg var afsted med Diana uge 39 til Irland, min våbentilladelse ankom til Diana fredag formiddag med kurer, som jeg skulle afsted søndag! Den blev afleveret personligt fredag eftermiddag! uproffesionelt eller hvad og sådan er der så meget!

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#8
For en god ordens skyld jeg har intet med jagtlige rejseaktiviteter af gøre eller bekendt med nogle personer i branchen!

Lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."
Hilsen Lille

Svar
#9
Jeg har heller ikke, bortset fra at de får alle mine sparepenge[Big Grin]

L. Lindberg, jeg har lige et par spørgsmål:

Hvorfor gik turen i vasken?

Hvorfor vil du vil du lige pludselig handle med Limpopo(det er jo de ballade revirer som Diana har haft)?

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
[img=left]http://usera.ImageCave.com/thorlak/hunt-deer-small.jpg[/img=left]
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Jeg har heller ikke, bortset fra at de får alle mine sparepenge[Big Grin]

L. Lindberg, jeg har lige et par spørgsmål:

Hvorfor gik turen i vasken?

Hvorfor vil du vil du lige pludselig handle med Limpopo(det er jo de ballade revirer som Diana har haft)?

Det er vel lidt misvisende at kalde det balladerevirer. Sagen var vel, at diana ikke batalte revirerne, hvorfor revirerne henvendte sig til Limpopo, for at de skulle overtage de jagter som Diana ikke kunne betale for som aftalt. At revirerne så samtidigt overdrog Limpopo listen over de kunder der havde booked de jagter som diana ikke fik betalt. Det er vel dette som fogedsagen handlede om.
Det kunne jo være at lindberg kendte revirerne fra tidligere, og netop gerne ville samme sted igen

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
[img=left]http://usera.ImageCave.com/thorlak/hunt-deer-small.jpg[/img=left]



jbn
Svar
#11
Citat:quote:

Det kunne jo være at Lindberg kendte revirerne fra tidligere, og netop gerne ville samme sted igen


Netop Ignorant - nu begynder du også at komme med forudsætninger og gætterier! Lad nu manden svare, hvis han eller har lyst! En drivjagt der er gået i vasken? Lad os få historien, hele historien!

Yderligere, så er din formulering vedrørende balladerevirer mere korrekt end min. Min udtryksmåde er nogle gange ikke helt korrekt og noget indforstået!

En af mine bekendte og en rigtig gode ven (faktisk min eneste ven) har lige været på en jagttur igennem Diana og der var der ingen problemer med det økonomiske eller jagten - der er end ikke kommet fakture på den ekstra afskydning. Det var der heller ikke et par år før, da han var med Buhls Jagtrejser to Polen efter dåhjort - det samme var gældendei 2003, da han var i Zambia med samme. Og for resten, sidste år var han i Slovakiet til fastpris på muflon, det var tilgængæld noget smør, så jeg vil ikke nævne hven han rejste med. ScotSport var den rene svir 2 hjorte ping pang. I sin tid var han også i Afrika med Sparta og mod alles forventning var der heller ikke noget vrøvl med den tur. Guiden på turen var også en kendt Dansk/Skånsk jagt skribent! Alle de gange han har været i Polen er han blevet taget i røven uanset hvad og uden undtagelse og det er altsammen ganske vist!

Skal vi ikke gå efter bolden, be om, det andet er sku for latterligt og for meget kælling.

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
[img=left]http://usera.ImageCave.com/thorlak/hunt-deer-small.jpg[/img=left]
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#12
Undskyld min trang til at forsøge at læse et indlæg, sammenholde det med øvrigt info og herefte konkludere/antage.

Manden har fået aflyst et arangement, og er blevet forbudt at handle med Limpopo. Det ville ikke være vildt gætteri at antage at hans situation er den der er forårsaget af fogedforbudet om limpopokontakt med enkelte kunder der har haft booket rejse på et af de revirer Diana ikke fik betalt, og derfor midstede.

Muligt at jeg tager fejl.

Som jeg tidligere har udtrykt, synes jeg at det er forbandet syndt at Diana er kommet i klørerne på en flok forretningspersoner, med en anden moralopfattelse end den jeg har.
Jeg har altid fået super servive fra Diana. Men pt er jeg klart usikker på om de daglige medarbejdere har nogen mulighed for at blive ved med at yde denne superservice, hvis firmaet midster destinationer, som tilfældet med de tidligere omtalte.
Jeg er fuld klar over at evt depositum er dækket af rejsegarantifonden i tilfælde af krak, men de går ikke ind og regulere tilbagebetaling af depositum, ved et kvæstet, men stadigt levende firma.

Personligt synes jeg der er fornuftige takter i at Diana har ansat en direktør, med noss*r. Endnu bedre er at Mads har forladt først direktørstolen, og nu bestyrelsen.

jbn
Svar
#13
Hej THORLAK og IGNORANT
Vi havdet booket reviret Zamrzenica for 3 gang.
Det hele forløber planmæssigt indtil juli, hvor en Diana ansat hendvender sig til mig, og siger der er problemer med reviret.
Vi har fra starten gjort klart at vi kun vil på dette ene revir, da det er gået godt de 2 første gange vi var der.
Vi havde også genbestilt dette revir sidste år, men en intern fejl hos Diana gjorde at, en nu tidligere ansat solgte turen til et andet hold.
Så denne gang var det Diana selv der, henvendte sig til mig og tilbød os reviret tilbage.[?](nu kan man nemt være bagklog)[:I]
18 august fik vi lovning på kreditering og dette er ikke sket i nu
L.Lindberg
Svar
#14
Tak Lindberg, så er den ged barberet! Det er rigtig ud/ned tur at miste en god jagt, som man har set frem til et helt år – fordi man lander i et par jagt rejse arrangørers ambitions ræs! Det eneste man kan udlede af det her er – det er ikke for vores blå øjnes skyld at de driver virksomhed! De 2 firmaer har absolut ikke noget at lade den anden høre for og hvis de kan behandle hinanden sådan - hvad så med os deres kunder?

Men, 18 august + 30 dage, så er Diana lidt forsent ude med de penge!

Ellers kan man godt håbe at alle overlever, det kan ikke være i nogen interesse at et af de større rejse arrangører går ned med flaget, slet ikke jægerne. Og så håbe at dette forum ikke bidrager til den noget over ophedet og ufine markeds politik, der for øjeblikket foregår mellem Limpopo og Diana med gætværk, tredjehånds viden og halvgående sladder. Dette er absolut ikke tilfældet med Lindbergs rejse og manglende tilbage betaling, måske nok lidt overreageret at erklære Diana indsolvent på en 20 dages overskridelse.

Hvis man skal være rigtig ondskabsfuld nu og det skal man jo og det er ganske gratis og det ultimative tidspunkt: Hvor er den "nu tidligere ansat" nu? Se det er rigtig guf eller hvad?

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
[img=left]http://usera.ImageCave.com/thorlak/hunt-deer-small.jpg[/img=left]
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#15
Jeg har ligeledes oplevet ikke at kunne få mit depositum tilbage fra Diana. Det drejede sig om en tur til Crianlarich i Skotland i uge 40, hvor jeg og en kammerat havde booket turen i januar/februar. Den 10-07-2008 får vi at vide at turen er overbooket grundet en intern fejl, hvorfor vi ikke kan få den aftalte rejse, men vi fik tilbudt en anden rejse som vi afslog.
Efter utallige telefoniske rykkere efter vores penge, kom jeg i kontakt med en ny ansat i bogholderiet som fortalte at Diana ikke p.t. var i stand til at betale tilbage, og som berettede at vi desværre ikke var de eneste der stod i kø efter at få penge retur. Den 04-08-2008 gav jeg Diana det ultimatum at hvis mine kr. 7.000,- ikke stod på min konto seneste den 07-08-2008 ville jeg videregive sagen til min advokat. Den 07-08-2008 gik pengene ind på min konto.

Jeg kan frygte at jeg blev rykket op ad betalingens liste grundet mit ultimatum og dermed bare på bekostning af andre. Jeg håber bestemt heller ikke at Diana´s likviditet er så slem at de bevist dobbelt booker rejser for at få likviditet.

Alt kan selvfølgelig dokumenteres da jeg er den involveret. Så riffeljagt.com må meget gerne kontakte mig.

P.S. jeg syntes selvfølgelig at ”hårde” påstande skal kunne dokumenteres, men hvis dokumentationsgraden er for voldsom er jeg bange at selv reelle folk holder sig tilbage med nyttige informationer til andre brugere.

Mvh. Jacob Andersen
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by ran

............Virksomheder, der går ned i opgangstider, hvor deres marked er i vækst, skyldes næsten altid manglende omhu og manglende kompetencer...........


Den bog kunne jeg godt tænke mig at læse - hvad hedder den?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#17
Du kan bare starte med bogreolen med bøgerne om strategi og ledelse fra en ende af...[Wink]

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by ran

Du kan bare starte med bogreolen med bøgerne om strategi og ledelse fra en ende af...[Wink]

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



Likviditetsstyring for begyndere...
Mvh.

Yeti
Svar
#19
Det kan da godt være vi er tidligt ude med"indsolvent" Men vi betalte de første penge i Januar(10,000 på roadshow) og rest i juni.
Vi har rykket mange gange for vores penge, og vi har også fået ærlige svar, men hvad kan man bruge det til.[?] Det er sku da dårlig stil, at folk ikke kan få deres egne penge tilbage.
Lad mig slå fast med det samme, at jeg håber ikke Diana går under, det vil nærmest være en katastrofe.
Og THORLAK navnet på den tidligere ansat kan være ligemeget. jeg vil meget heller gå efter den nuværende ansat, der lovede mig(4gange) at vores tur sidste år, var reseveret/genbestilt. han skulle bare lige tage sig tid, til at lave papirerne.[B)]
Men så ville jeg jo gå efter manden og ikke bolden[Smile]
L.Lindberg
Svar
#20
Lindberg - det med manden var en ubehagelig spøg!

Diana er på hælene - ingen tvivl om det!

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
[img=left]http://usera.ImageCave.com/thorlak/hunt-deer-small.jpg[/img=left]
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)