Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DSR-1 hos Søværnet
#1
I denne video klip ( om kring 1:55 ) kan I se en snigskytter på Absalon med en DSR-1 riffel. Jeg vil bare vide hvorfor Søværnet har brug for en sniper riffel, når både skyder og mål er under bevægelse og afstanden er meget begrænset. Og hvorfor verdens dyreste sniper riffel. Tror den koster 4 gang mere end TRG/AW.

http://politiken.tv/fokus/absalontv/article578735.ece
Svar
#2
Nu var det så en frømand, der sad med den. Så det er vel en del af deres standard udrustning?

/Ugelvig

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#3
Så er det heller ikke værre, en DSR-1 koster ca. det samme som en AW men rigtigt en del mere end end en TRG.Den er lang fra det dyreste i deres arsenal. Så vidt jeg ved råder frøerne også over våben som PSG1 og der kan du snakke om overpriced hardware.

/kaz
Svar
#4
Kazla, hvor har du prisen fra. De priser jeg har fundet var i dollars, så det kan være nogen forskel, men ikke 400% !
Det er første gang jeg har set et red dot sigte monteret på en scope.
Svar
#5
Preisliste ab 01. 01.2007
zzgl. Transport und Versicherung Preise in EUR

DSR 1 incl. 2 Magazine, ohne Zweibein 19%
Sport Long Range:
Kal. 308 Win. 6.109,24 €
Kal. 300 Win. Mag. 6.243,70 €
Kal. 338 Lapua Mag. 6.386,55 €

Dette er priser jeg fik ved forespørgsel. Som du kan se ligger de meget tæt på en AW, ca 15% over men ikke i nærheden af 400% :-) Tilbehøret er dog lidt pebret, jeg vil tro en riffel som har alt koster ca 60.000.- i DSR og ca. 50.000 i AW ca 35.000 i TRG 42. Så den er dyr men ikke vanvittig.

/kaz
Svar
#6
Citat:quote:

Det er første gang jeg har set et red dot sigte monteret på en scope.


Det er meget almindeligt blandt IPSC-skytter (riffel og karabin. Der findes specielle montager hvor ringene er forbedredt til det...meget smart iøvrigt!
Svar
#7
Tak for info'en Kazla. De dollar priser jeg har set var mellem 14-20 tusind $, i forhold til 3-6 tusind $ for TRG/AW.

Jamo, det ser ud i videoen som skyderen er nødt til at løfte hoveded fra kæbe stykket for at se red dot sigtet. Vil det ikke give en dårlig skyde position?
Svar
#8
Det er korrekt at man skal flytte hovedet fra "kindpuden". De bliver også kun brugt til skud på meget korte afstande - feks, hvis et sniperteam bliver overrasket af bad guys. I så fald kan riflen til nød bruges som nærkampsvåben, da han jo kan skyde med begge øjne åbne og ikke behøver at have kinden lagt ned til skæftet. Det er en "smart" nødløsning hvis man står i lort til halsen og ikke har tid til at gribe efter sit sekundære våben eller lign.

I IPSC dukker der mål op må alle mulige afstande, og her benyttes den til hurtigt at kunne nappe mål inden for 50 m eller noget i den retning. Den første jeg så var sat fast med et ganske alm. spændebånd og fungerede fint, men som sagt er der nu kommet specielle ringe med montageskinne til sådan en fætter - jeg er sikker på at der er nogen, der hurtigt kan smide et link [Smile]

Jamo
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by arnis

..........Det er første gang jeg har set et red dot sigte monteret på en scope.



Sigtet er et EOTech (Holografisk sigte) og som Jamo skriver, anvendes det som nærkampsigte.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#10
??? Det har da aldrig været et EOTech.
Svar
#11
Det er et Doctor sigte.
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Platfod

Det er et Doctor sigte.


Du har nok ret - Docter/Trijicon. Det er ihvertfald et holografisk sigte.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#13
Nu er det ikke så mange penge når vi taler udrustning for eks så koster deres standart radio ca 100000 kr pr stk.
Men DSR er en vildt fed riffel til det formål som de skal bruge den til. Og den er en del af deres standart udrustning i 338 lapura.
Nu har de nogen af Danmarks bedst skytter, så du kan rolig regne med at der er en rigtig god gund til det som han gør.

Mvh
Svar
#14
Arrrrh, er vi ikke lidt højt oppe at ringe der ?

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#15
Hvis jeg nu - under de aktuelle omstændigheder - skulle over og snakke med nogen mennesker, hvis hensigter jeg ikke kender, så vil jeg have det rigtigt godt med, at ham, der dækker mig, har det våben, han skyder bedst med.
Svar
#16
Hej

Super fed riffel, har lige bestilt en i cal. .338 LM.

Ole
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)