Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gode råd til drivjagt / hundyrsjagt
#1
Vi er to kammerater, som gerne vil en tur på drivjagt på svin eller hundyrsjagt. Vore kriterier er omtrent (håber ikke det er for optimistisk):

-Der må gerne være meget vildt
-Det må gerne være i "kørselsafstand" til DK (eks. polen)
-Det skal helst være medio decmber eller medio januar
-Vi indgår gerne i en større gruppe jægere
-Det skal helst være en rimelig pris

Vi har tidligere rejst med Diana, men efter rygterne at dømme, er de ikke så pålidelige pt. derfor søger vi muligheder for at komme afsted. Er der nogen som har gode forslag til destinationer, jagttype og evt. bureau for ovenstående? Nogen har måske endog et par åbne pladser?

/RAW
Svar
#2
Det er fra i dag 4 ledige pladser på en af drivjagter i Kroatien 2, 3, 4 November.

Det er jagter som jeg formidler. De lejes direkte hos lokal jagtforening/statsskov.

Masse at skyde på?? Målsætning er min. 0,5 dyr/dag/person.

Det tager 18 timer at køre.

Pris 700euro dkk, det meste betalt(kost logi og trofeafgift).

Det er det bedste jeg kan tilbyde.

Lille rettelse:

Ny Pris 700 euro

De 700euro dækker op til 12 stk. vildt om dagen, derefret giver vi lidt ekstra, efter deres prisliste (dog ikke sandsynligt det bliver mere end 50-100 euro pr dag)

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by RAW
Vore kriterier er omtrent (håber ikke det er for optimistisk):

-Der må gerne være meget vildt
-Det må gerne være i "kørselsafstand" til DK (eks. polen)
-Det skal helst være medio decmber eller medio januar
-Vi indgår gerne i en større gruppe jægere
-Det skal helst være en rimelig pris

/RAW



Hej RAW

I dine liste er der en del ønsker som er vanskelig at kombinere. Husk altid: DU FÅR (normalt) IKKE MERE END DET DU BETALER FOR.
Specielt i relation til pris og antal stykker vildt.

Pas på, hvis det er for sent på vinteren, så der evt. ligger meget sne, så kan vildtet være utroligt vanskeligt at få frem.

Skyd efter prisliste - evt. pulje indenfor gruppen - fastprisarrangementer er normalt udregnet efter, at det kan "betale sig" for udlejer.

Jo tættere på Danmark, Tyskland og Frankrig - jo mere efterspurgt er området og derfor normalt lidt dyrere.

Tager du afsted - så tænk ikke ret meget på prisen - er det nødvendigt - så vent evt. et år mere, før du tager afsted.

Personligt er jeg 110% kureret for "gode og billige jagtrejsetilbud"[xx(].
Ærgelsen over at bruge tid på et mindre godt revir uden vildt, overstiger langt prisen for at jage på et godt terræn.

Så her som inden for meget andet; "smager det - så koster det"[8D]

mvh
Korthår

NB.: Hundyrsjagt kan normalt laves for lavere pris end drivjagt - og resultatet for den enkelte jæger er ofte mere forudsigeligt.
Svar
#4
hvis I ikke har skudt så frygtelig mange stykker vildt med riffel, er en hundyrsjagt i Polen nr 1.
der er ro til at lave et godt skud og I vil som regel se rigeligt vildt morgen og aften ved anstands og pürschjagt

prisen er billig: 1000 - 1200 pr dag med kost og logi (+ evt kørsel i terræn )

drivjagt er dyrere og sværere

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Hejsa
Hvis du vil på hundyrsjagt i Polen, skal du huske på at jagten på hundyr ender 15 januar (gælder både hjortevildt og svin), så ingen drivjagt efter denne dato
Svar
#6
Hej Raw. Hvis du sender mig din email adr. Så mailer jeg et tilbud til dig.

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)