Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Super tur til Afrika
#1
Hej Alle..

Jeg har lige været på den fedeste tur til Eastern Cape i RSA. Da det var min første tur til afrika,var jeg ret spændt på hvordan det ville være at være på safari.?? Det blev noget af det bedste jagt jeg nogensinde har været på.[Big Grin][Big Grin][Big Grin] Fantastisk natur, masser af vildt og de flinkeste mennesker.
På de 7 jagtdage fik jeg skudt: Kudu 52", Oryx 36½", Impala 22½", Zebra og disse tre super trofæer:
[Image: Gris.jpg-for-web.jpg]
Warthog 14"
[Image: Blesbuck.jpg]
Blesbuck 18 1/8 " Ny scandinavisk rekord ifølge SCI
[Image: Bushbuck.jpg]
Bushbuck 16½" Nr. 2 ifølge SCI

Alle dyr er skudt med min 9,3x62, 16,5g Nosler Accubond. Hvilket gav gennemskud på alle undtagen Kudu og Oryx.

Hvis nogle af jer går med tænker om en tur til Afrika, kan jeg varmt anbefale Kei River Hunting Safaries, i Eastern Cape. De er utrolig imødekommende, hjælper en med alle forberedelser og forstår at gøre opholdet til noget specielt. I er velkommen til at bruge mig som referent og spørge om alt mellem himmel og jord.

Knæk og Bræk
Poul

Walk softly, and carry a big stick....
Walk softly, and carry a big stick....
Svar
#2
Tillykke med de fine trofæer og de mange gode jagtlige oplevelser..
(Er slet ikke misunderlig.. [:I])

Hvad løb sådan en tur op i samlet set inkl. trofæafgifter, og hvad regner du med at komme af med efterfølgende til trofæbehandling?

Ikke at du skal aflægge regnskab, men jeg overvejer af og til, om jeg skal tage en tur derned - men har lidt svært ved at danne mig et overblik over de samlede omkostninger ved en sådan tur.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Stort tillykke[Smile]

Er du gået igeng med planlægningen af den næste??[Wink]

Jimmy
Svar
#4
Gode billeder - er overhovedet ikke misundelig.......[V][V][Wink]

Går selv og småplanlægger en tur til enten Namibia eller sydafrika på et ikke defineret tidspunkt i fremtiden, så jo fler´ detailjer jo bedre...[Smile]

Var det igennem et rejseselskab eller planlagde i det selv??

Ps. Jeg har købt riflen...[Wink]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#5
Sikke nogle flotte billeder - det ser ud til at have været en rigtig dejlig tur.

Har du billeder af de kugler der ikke slog igennem for dem vil jeg meget gerne se.
Mvh.

Yeti
Svar
#6
Rejste selv ned Kei River Hunting Safaris, Andrew Renton sidste år.

Kan kun bekræfte hvad Poul skriver ! Andrew har noget super jagt med stærke trofæer og billige priser - man arr. selv - at han så samtidig er lidt "riffelautistisk" og sætter stor pris på danske jægere -gør absolut ikke oplevelsen mindre..[Smile]

og..ja..man kontakter selv Andrew på ww.keiriverhuntingsafaris.co.za
og aftaler trofæer og priser.
Tlf : 0027 82 65 51 40 05

Har man evt brug for yderligere hjælp vedr SAP og hvor man finder flybilletter, forsikring m.m. - så kan man kontakte enten Poul eller mig, så skal vi nok hjælpe/ guide jer igennem !

Pakkepriser (2007) som gælder ved bestilling af jagtrejse endnu i 2008, kan mailes ved henvendelse til Poul eller mig.
Den indeholder TOTAL pris - bortset fra flybillet, personlig forsikring og drikke/lommepenge. ( indrigsbillet i Syd Afrika er incl)

Spørgsmål..? Skyd !

hilsen DIB

( og når du så selv kommer hjem - så forventer vi at du også stiller dig tilrådighed med hjælp og vejledning for andre interesserede -faktisk meget nemt og vel også det som et godt forum går ud på [Smile])

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#7
..Hvis Poul ikke lige svarer på PM ...så er det fordi han er ved at løbe en elg op..[Wink][Big Grin]

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#8
Hej Alle..
Undskyld det sene svar... var lige ud at lægge æbler ud til elgene...[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Turen incl. ophold og 7 trofæer kostede mig 5500 USD.
Flybillet 8500 Dkr.
Regningen fra konservatoren er jo afhængig af hvad man får lavet. Jeg skal have alle undtagen Zebra hovedmonteret, det koster 19000.- plus transport til Dk. Total alt incl. regner jeg med 60000.- Dkr.

Som DIB så rigtig skriver, så er der ingen dansk bureau, man tager selv kontakten til Andrew, og aftaler en pris med ham direkte. DIB og jeg hjælper gerne med kontakten osv. Vi tjener ikke på det.

Ja jeg har kuglerne og lægger gerne billeder ud når jeg kommer hjem fra Sverige

Næste tur til Kei river, hvis alt går vel i Sommeren 2010.

Jeg håber jeg har svaret på alle spørgsmål eller skriv igen.[Smile]

Vh. Poul

Walk softly, and carry a big stick....
Walk softly, and carry a big stick....
Svar
#9
Øh..sikke tur...tillykke om Afriken trofæer og flot tur...et drømmejagt uden tvivl!![^] Må vi se mere billeder om Zebra,Impala og Kudu.[:p]

mvh...Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#10
Hej Eric A.

Her følger resten af dyrene..[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
[Image: Impala.jpg]
Impala 22½ tommer
[Image: Kudu.jpg-for-web.jpg]
Kudu 52 tommer
[Image: Oryx.jpg]
Oryx 36½ tommer
[Image: Zebra.jpg-for-web.jpg]
Zebra, PH Andrew Renton & [8D]

Vh. Poul

Walk softly, and carry a big stick....
Walk softly, and carry a big stick....
Svar
#11
Tak Poul

Damn ..pæn og flot/smuk trofæer du har...igen et stort tillykke om jagt og tur i Afrika !![:p][^]

mvh..Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#12
er der nogen der har hørt om http://www.inyanga.dk/Default.asp?Action...s&Item=388 det er danskere der har det men er der nogen der kender til dem???
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)