Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Out of office
#1
Så er det vist på tide at få slået min "Out of office" til herinde, da jeg drager afsted på elgjagt i morgen [Big Grin]

Knæk og bræk til alle jer andre der drager samme vej (eller skal ud i andre jagtlige ærinder).
Mvh.

Yeti
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Så er det vist på tide at få slået min "Out of office" til herinde, da jeg drager afsted på elgjagt i morgen [Big Grin]

Knæk og bræk til alle jer andre der drager samme vej (eller skal ud i andre jagtlige ærinder).



Jeg melder mig også under fanerne[Big Grin]

Tager afsted imorgen tidlig[:p]

Knæk og Bræk til alle[Wink]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#3
Så er man hjemme igen, efter fire dejlige jagtdage i Värmland.

Mandag og tirsdag var meget stille, da vi havde haft ulve inde i området, samt 2 bjørne. Der blev forøvrigt fundet en Pindtyr i mandagens første drev, som var taget af ulv.

Onsdag kom der gang i sagerne, hvor der blev skudt en enlig ko og en 5 takker tyr. Der gik en titakker ud mellem naboen og mig. Jeg så den den aldrig - det var en rigtig kratlusker, der havde været ude at vende ved 3 andre skytter. Den vidste måske at vi ikke måtte skyde større end 3 plus 3[8D]

Torsdag fik jeg et kongepas på toppen af fjeldet. Dre kom først ko med to kalve og en ensom ko. Køen skød jeg og resten fik lov at passere uantastet. En time senere kom der ko og kalv - de fik også lov at passere, da jeg ikke så koen falde - hørte det kun.

Mens vi ventede på at drevet skulle slutte, sad Henri og bandede og tiggede - 4 gange havde han den samme tyvetakker for, men jagtlederen var ubøjelig trods alle løfter om uanede mængder af sprit[Big Grin] Han endte med at skyde kvien, der fulgtes med tyren.

Det blev resultatet af 4 dages jagt - fredagen gik med at slagte.
Men tiltrods for de to første dage, endte det med at være en god uge, hvor der blev set i omegnen af 35 elge, deraf flere store tyre over
10 takker. De lokale mente ellers at der var mangel på store dyr, men p.g.a. ulvene var alle dyrene presset op i det nordlige hjørne af reviret.

Der blev forøvrigt set fod af 5 bjørne ialt.

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#4
Så er jeg tilbage mange oplevelser rigere. Det skal der nok komme lige om senere, men kig engang her :-)

http://gallery.me.com/mikkelkroeyer/100053
Mvh.

Yeti
Svar
#5
Det er ellers en smart trofæ-koge-blik-ting I har fået bygget der [Big Grin]

.... og by the way: tillykke med elgen, det må på alle måder være en stor oplevelse.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Dimsen er svejset i rustfrit stål, og når suppen så har kogt i omkring 4 timer skal den bare smages til med lidt salt og et enkelt lauerblad... Nej spøg til side, de 4 timer er rigtige nok, men herefter blev det ikke til suppe, men derimod en omgang ked KEW'en...
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Så har jeg skrevet lidt om elgjagten 2008 på min blog.

http://web.mac.com/mikkelkroeyer/Helle_o..._2008.html
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)