Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spørgsmål fra en måske kommende genlader
#1
Hej kompetente forum medlemmer nørder og hvad vi ellers kan komme itanke om[Smile],nu har bøflen taget skridtet fuldt ud,og er hoppet på hjemmelade vognen(sådan omtrent)

Jeg har tilmeldt mig et genladekursus i den lokale jagtforening.

Det der med at måle ud i kammeret for jeg tror nok de der har forstand på de ting,kalder sættedybten, hvorledes gøres det?

Hvorledes finder jeg ud af det der med stigning i piben eller er det ligemeget når det er 9,3x62 har også en 308w men det er ikke det der er men det er ikke der skoen trykker.[8D]

Jeg bruger iøjeblikket RWS DK er der en mulighed for at man som genlader kan lave en patron der er identisk med fabrikspatronen(jeg kan ramme ølåser med den på 250m i stille vejr 3stk med 5 skud)[Big Grin]

Jeg frygter at det vil komme til at slank mulvarpen en hel del,men hvad der er sgu da også andre ting der kan spares.[Sad]

Jagtforeningen har al udstyr til genladning men jeg er ikke helt sikker på at der er nogle af foreningens ladelaugh der ved ret meget om det de laver,når jeg nævner noget jeg har set her på forum, tja så har de sgu aldrig hørt om det.

Skulle en RWS DK ellers ikke være noget der stopper hvad som helst i skraldet? jeg har kun gode erfaringer med mindre kalibre[Big Grin]

mvh,Buffalo
Svar
#2
Hej Buffalo
Mange af de begreber der udspredes her på VTF er ofte ting som en såkaldt alm. jæger ikke behøver at beskæftige sig med!
Men jeg fornæmmer at du måske har fået den virus mange af os herinde lider af![Big Grin]
Tag det ladekursus , og køb Den Norske Ladebog som på en god måde giver svar på næsten alle spørgsmål vedr. genladning.

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#3
Hej Buffalo

Hvis kurset er arrangeret igennem dj vil du få en bog om genladning med en masse forklaring på alt muligt om genladning.
Jeg har selv lige været på kurset i Hobro og ham der afviklede kurset gennemgik netop sættedybde og hvordan man fandt ens riffels max sætte dybde så det får du sikkert også gennem gået.

Du kan sikkert slå dine riflers stigning op på internettet hvis de er af nyere model

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#4
Mange mange tak for svar,det er nu nok nysgerrighed der er begyndt at plage mig mest,,,,man skal jo lære så længe man lever.

mvh.Buffalo
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)