Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
358nm på pindtyr
#1
Hej
Vi sidder og kikker på 2 Woodlight som har været i kontakt med en pindtyr idag. [Wink]
Det ser ikke ud som om at projektilet har kontakt til det indre pibemål, men at det kun er bomene som har kontakt. Så hvad er egentlig tolerancen mellem det indre pibemål og kaliberet 358nm[?]

Det er en S&L 68DL

NB: halvautomat lod en pindtyr gå i den tro at den var en kalv [:I]
Nå men den klarede naboskytten så intet kød er mistet [Big Grin]
Svar
#2
Mon ikke halalautomaten havde trykket sin nye hat for langt ned over hovedet, så han ikke kunne se at der var takker på 'kalven' [Big Grin]

Ærgeligt, men sådan er det jo med jagt.

Projektilet burde have fuld kontakt, ellers vil krudtgasserne overhale projektilet, og hastigheden vil dale. Målene kender jeg ikke.

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#3
Så så... Halvautomaten slog til idag [Big Grin]

elgko kommer væltende igennem træerne op med 9,3x62 .. hvor mange kalve er der så med [?] (elgko med 2 kalve er fredet)
Ingen kalve i næste nu kommer en elgtyr frem mellem træerne - (vi må kun skyde op til 6 takker + 1 kapital på 11 takker og derover) et hurtigt regnestykke siger at det er en 6 takker ... et skud afsted - tyren stopper op 3 - 4 meter længere fremme op af jagtstolen og 6 - 7 meter til højre for at få frit skud til den igen - kun halsen er fri så et skud mere afsted på afstand 80 - tyren vælter om som en ladeport.... fedt fedt dagen og turen er redet + det gode rygte [^]

Selvom det kun er en 6 takker er den rigtig flot... stort udlæg...

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#4
Tillykke med tyren, den der ler sidst..[Wink].

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
tak tak Tonny
Jeg har faktisk varminten med - måske bruger jeg den i morgen...

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#6
Hvad med et billed af den..altså tyren.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#7
Billede kommer senere... jægeren er med på billedet[Smile]

Har ikke kabel med til kamera derfor....

Stadig ingen meldinger på tolerancen på et givet kaliber og diam på kugle .. hvad med dette udmærkede kaliber...7,62 mm (.308) & 7,62 mm (.311)

I dag skete der ikke noget i den svenske skov så vi fortsætter i morgen ...

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#8
[Image: IMG_3313.jpg]

[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Helautomaten slog mig 2:1 - fandens også men jeg skød den største [Wink]
*********
Spørgsmålet om hvor godt projektilerne passer til et givet kaliber må så stå hen i det uvisse.... Jeg så en 308w som sad i skindet på bagsiden af en ko - her var der tydligt afsæt i projektilet - nærmest en sortfarvning - som måske kan skyldes manglende rengøringen af piben..så der havde der da været en betydelig kontakt..

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#9
Kvalitet frem for kvantitet. Eller er du kødjæger..[Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#10
Når de store tyre findes drømmer alle om at skyde dem - kød kommer altid i anden række selv for en svensker :-)

Den her er skudt for en del år tilbage på jagten - der er også skudt en del større - men det er sådanne som vi drømmer om...
[Image: IMG_3325.jpg]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#11
Tillykke [Big Grin]

Håber det bliver mig forundt, bare at have chancen for at skyde en elg.

Hilsen Steen
Svar
#12
[Image: pc082.jpg]

Helautomat og "spidsbuk"

[Image: pc090-1.jpg]

"Blå traktor" arrangement

[Image: pc104.jpg]

MITZI scanner for elg....

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)