Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Riffelprøve i Hadsund d. 18/10
#1
Vi har i dag afholdt riffel prøve i Hadsund. Vejret var ikke det bedste. Der var 87 deltagere, hvoraf 25 dumpede. 1 blev afvist pga. manglende indbetaling af prøvegebyr og en dukkede op over en time for sent og efter i havde pakket sammen [xx(]

Det kan undre mig at folk kommer til en prøve uden at have fundet ud af, hvilken skydestilling de vil anvende[?]
Svar
#2
Det kan undre mig at så mange stadig dumper, hvorfor forbereder man sig ikke til noget man må formodes at have en stor interesse i at ville bestå, det er jo for fanden da ikke tysk grammatik. Taget i betragtning hvor nem den prøve er at bestå med et indskudt våben, er det faktisk utroligt at mellem 1/3 og 1/4 del dumper gennemsnitligt.
Men kan man ikke klare at forberede sig til denne lille prøve er det nok også bedst for vildet at de ikke kommer længere.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

Vi har i dag afholdt riffel prøve i Hadsund. Vejret var ikke det bedste. Der var 87 deltagere, hvoraf 25 dumpede. 1 blev afvist pga. manglende indbetaling af prøvegebyr og en dukkede op over en time for sent og efter i havde pakket sammen [xx(]

Det kan undre mig at folk kommer til en prøve uden at have fundet ud af, hvilken skydestilling de vil anvende[?]



Ja...sammen herovre hos local skydning banen ,før åbning dag hjort sæson. Ser jeg ny kikkerter monteret baglæns om riflen fra dumme eller uerfaren riffel ejer...og forkert kalibre ammo for riffel.[xx(]

Jeg kaldt det...Spray and Pray time at the shooting range.[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

mvh...Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Det kan undre mig at så mange stadig dumper, hvorfor forbereder man sig ikke til noget man må formodes at have en stor interesse i at ville bestå, det er jo for fanden da ikke tysk grammatik. Taget i betragtning hvor nem den prøve er at bestå med et indskudt våben, er det faktisk utroligt at mellem 1/3 og 1/4 del dumper gennemsnitligt.
Men kan man ikke klare at forberede sig til denne lille prøve er det nok også bedst for vildtet at de ikke kommer længere.



Tjah - hvorfor dumper så mange ?

Nogle jægere anser prøven for at være så let, at man kan køre direkte fra våbenhandleren og til prøve...

Nogle anser prøven for at være så svær, at man pålægger sig selv et stort pres, med nerver og bukkefeber til følge...

Nogle er i god træningstilstand. De har afgivet et større antal skud, alene med sig selv, hjemme i brinken. Når de så kommer til prøve, skal de pludselig skyde samtidig med andre...

Nogle har godt nok konsulteret en skydebane flere gange. De har endda brugt de hjælpemidler, de agter at bruge til prøven. De har bare ikke valgt et hjælpemiddel, der kan optimeres i højden. Banerne er jo ikke ens indrettet (vinkel til skiverne og underlag), og så er hjælpemidlet lige pludselig ikke brugbar på den bane prøven tages på...

Fortsæt selv.

Prøven er kun let hvis du, som aspirant, gør den let...
Så Tonnys indlæg rammer "hovedet på sømmet" [8]

JPL
JPL
Svar
#5
Jeg var faktisk ved at dumpe til min prøve, pga mit bundstykke til m98 havde det løst side stykke drejet sig så meget at jeg ikke kunne få bundstykket ind i låsen problemet var at jeg ikke viste den kunne det så jeg kunne ikke forstå hvad jeg gjord forkert tilsidst lykkes det men der var alle på plads og der var kommet en næsten hen til mig få at tag mig væk.

KR

Heller komme galt afsted end, slet ikke afsted
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#6
Da jeg var til riffelprøve dengang den blev indført, lå jeg ved siden af vores lokale jagttegnslærer. Manden havde på det tidspunkt skudt over 100 bukke. Og riflen han skød med havde han haft i lang tid. Han havde en ren forbier og en kugle havde med nød og næppe taget 1mm af papirkanten. Der sker noget i mange folk når der prøve, uanset hvilken. Jeg oplever det ofte når jeg skal prøve på at gøre folk til bedre flugtskytter. Mange af dem begynder ganske enkelt at ryste over hele kroppen. Bare fordi man står og kigger dem over skulderen. Men dem som kommer helt uforberedt har jeg ikke meget tilovers for. De ville åbenbart have gået på bukkejagt, med en uindskudt riffel, hvis der ikke havde været en prøve der skulle bestås[xx(]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#7
Hva pokker Bumse! Jeg var til prøve samme dag og husker tydeligt selvsamme person prale inden prøven begyndte. Have han skudt med en .243 var han dumpet.[xx(] Kun hvis man kørte en negl hen ad kanten på den hvide plastskive, kunne man mærke et hak...

Ak ja - det var den 9/5 1995

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)