Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er den hjemme
#1
Min tæve er nu over sin løbetid for 7 dage siden og godt nok har jeg ikke set dem være samme, men de har haft rig mulighed for det, nu har jeg så kunne mærke at der er lidt mere væv omkring hendes vorter. findes der nogen måde det at undersøge det på ud over at køre til dyrlæge.

KR

Heller komme galt afsted end, slet ikke afsted
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#2
jeg synes det er en arrogant holdning at have over for sin kone, når man sådan siger at hun skal til dyrlæge, fordi hun måske er i lykkelige omstændigheder. FY - FY!

en anden utilgivelighed er at "prale" - på internettet- af at have "leget" med hendes dievorter. FY-Fy-FY!!!
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

jeg synes det er en arrogant holdning at have over for sin kone, når man sådan siger at hun skal til dyrlæge, fordi hun måske er i lykkelige omstændigheder. FY - FY!

en anden utilgivelighed er at "prale" - på internettet- af at have "leget" med hendes dievorter. FY-Fy-FY!!!



Det er snart værre først at sætte en anden til at ordne sagerne for sig og derefter aflure[:I]
Mvh Walnut
Svar
#4
Hej KR ([:I] og undskyld)
Jeg går ud fra at du måske har Googlet på symptomer på drægtighed hos hunde. Ellers tror jeg, der er masser af hjælp at hente. Det er dog svært at være helt sikker på noget. Ændret/ øget appetit kan være et symptom...
Jeg kan godt forstå, at du er meget spændt.
Mvh Walnut
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by kim richter

Min tæve er nu over sin løbetid for 7 dage siden og godt nok har jeg ikke set dem være samme, men de har haft rig mulighed for det, nu har jeg så kunne mærke at der er lidt mere væv omkring hendes vorter. findes der nogen måde det at undersøge det på ud over at køre til dyrlæge.

KR

Heller komme galt afsted end, slet ikke afsted



Nix!!!![Wink]

Der findes ikke nogen sikker måde ud over at vente 63 dage og se om der kommer nogle hvalpe ud.[^][^]
Tæver reagerer så forskelligt, så man har ikke nogle sikre ting at gå efter.

Hvis du går til dyrlæge skal du vente til efter 21. dagen med at få taget en blodprøve. Og hvis den er negativ kan hun alligevel være drægtig - det kan snyde.
Efter 45. dagen kan du få taget et røntgenbilled da hvalpenes knogler begynder at "forkalke" her - og den er til gengæld sikker.

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#6
Glemte lige at nævne at selvom tæven får alle drægtighedssymptomerne: bygger rede, får mælk i patterne, spiser mere osv., ja så kan hun godt være falsk drægtig.[Sad!]

Og så står man der med alle sine kvalifikationer......[}Smile]

Så hvis du vil være sikker - så vent 63 dage[Big Grin][Big Grin]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#7
En sikker metode er at fodre den med piratos og rå løg i spandevis...Æder den det, er den med sikkerhed med rogn [:I]

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

En sikker metode er at fodre den med piratos og rå løg i spandevis...Æder den det, er den med sikkerhed med rogn [:I]

Mvh.
Lars/Great Dane



Nu var det tæven jeg tænkte på - altså hun hunden.........[^][^]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#9
Den spiser mere nu før ventede hun til hanhund var færdig idag måtte han vente, det har jeg ikke set før.

Hvis det er så svært at undersøge kan jeg ikke forstå at DJR. skriver at der max må gå 21 dag før jeg skal anmeld kuldet når jeg nu ikke ved det med sikkerhed før efter 45 dage.

KR

Heller komme galt afsted end, slet ikke afsted
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by kim richter

Den spiser mere nu før ventede hun til hanhund var færdig idag måtte han vente, det har jeg ikke set før.

Hvis det er så svært at undersøge kan jeg ikke forstå at DJR. skriver at der max må gå 21 dag før jeg skal anmeld kuldet når jeg nu ikke ved det med sikkerhed før efter 45 dage.

KR

Heller komme galt afsted end, slet ikke afsted



Hey Kim

Hvis du kigger på blanketten til stambogsregistrering, så står der at anmeldelsen skal insendes senest når hvalpene er 3 uger gamle. Altså ikke 3 uger efter parring, men 3 uger efter fødsel - det er lidt nemmere på den måde....[Wink]

Men husk at;
"Faderen til hvalpene skal have en dyrlægeattest, der beviser, at hunden har normale testikler på normal plads. For importerede hunde gælder samme regler."

Lidt bøvlet og det kan en blind vel se....[^]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#11
Jeg havde da ret i at det var noget med 3 uger[:I]

Dyrlægen har set på ham jeg har dog ikke fået en attest men det var vist en form sag.

Kan du husk at vi skrev en del om overfølsomhed det er nu over selvom han det næste år stadigt skal have 1 ml hver 30 dag jeg tror det var en meget mild tur vi havde.

KR

Heller komme galt afsted end, slet ikke afsted
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by kim richter

Jeg havde da ret i at det var noget med 3 uger[:I]

Dyrlægen har set på ham jeg har dog ikke fået en attest men det var vist en form sag.

Kan du husk at vi skrev en del om overfølsomhed det er nu over selvom han det næste år stadigt skal have 1 ml hver 30 dag jeg tror det var en meget mild tur vi havde.

KR

Heller komme galt afsted end, slet ikke afsted



Hey Kim

Jeg kan godt huske at vi snakkede om det.
Det du giver ham hver 3. dag hvad hedder det...[?][?]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Asbjoern

"Faderen til hvalpene skal have en dyrlægeattest, der beviser, at hunden har normale testikler på normal plads. For importerede hunde gælder samme regler."



[:0] Godt jeg ikke skulle stille med en attest, da jeg vedkendte mig faderskabet til mine "hvalpe" [Big Grin]

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Citat:quote:

Originally posted by Asbjoern

"Faderen til hvalpene skal have en dyrlægeattest, der beviser, at hunden har normale testikler på normal plads. For importerede hunde gælder samme regler."



[:0] Godt jeg ikke skulle stille med en attest, da jeg vedkendte mig faderskabet til mine "hvalpe" [Big Grin]

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Jeg vil ikke vide det....
Jeg vil ikke vide det....
Jeg vil ikke vide det....
Jeg vil ikke vide det....
Jeg vil ikke vide det....
Jeg vil ikke vide det....
Jeg vil ikke vide det....
Jeg vil ikke vide det....[Wink]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#15
Hver 30 dag, nu i starten var det hver 3 også hver 7 osv.

Det har det folklige navn D.FARINAE fra firmaet Heska immucept allergenic extract prescription product det er muligt jeg ikke har stavet det rigtigt men det er lige der omkring.

Det virker godt, men jeg tror heller ikke det var ret slemt.

KR

Heller komme galt afsted end, slet ikke afsted
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by kim richter

Hver 30 dag, nu i starten var det hver 3 også hver 7 osv.

Det har det folklige navn D.FARINAE fra firmaet Heska immucept allergenic extract prescription product det er muligt jeg ikke har stavet det rigtigt men det er lige der omkring.

Det virker godt, men jeg tror heller ikke det var ret slemt.

KR

Heller komme galt afsted end, slet ikke afsted



D. Farinae = Dermatophagoides farinae = husstøvmiden som er tæt beslægtet med lagerstøvmiden.

Jeg prøver lige at sætte et par billeder ind af hustøvmiden.

[Image: 29240_200_200.jpg]
[Image: dfarin3.gif]

Grim lille fætter - godt at den ikke er 2 meter høj og i ondt lune.....[:I][:I]

Den er totalt fredelig trods sit arrige udseende, men har desværre den tendens - eller dens affaldsstoffer har - at mennesker og hunde kan blive overfølsomme over for den/det.
Mennesker begynder at nyse, hoste, gnide øjne, få astmalign. symptomer osv. Altsammen noget som skyldes en bestemt type celler - mastcellerne - som reagere kraftigt hvis man han denne allergitype (de de granulerer siger man). Hunde derimod har ikke mastceller i luftvejene, men derimod i huden - derfor sætter denne type allergi sig i huden hos hunde og ikke i luftvejene som hos mennesker.
Det er lidt pudsigt - ikke...[Smile][Smile]

Det er noget af den nyeste og bedste behandlingsmåde pt. som din hund bliver behandlet med. Jeg gætter på at den ikke er billig??

Jeg frygtede lidt at de havde givet dig noget binyrebarkhorman i en eller anden afskygning, og behandling med dette hver 3. dag igennem et helt år skulle man nok lige tage op til revision en gang til....[xx(]
MEN det er heldigvis ikke tilfældet med din hund.

Er det Ålborg dyrehospital du har været på???

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#17
Ja den er ikke køn.
Jeg fik at vide at de var helt almindlige og at det ikke hjalp at sætte fruen til at gøre bedre rent.
De piller jeg fik var Prednisolon dem blev han tyk af, det er dog væk igen, alt i alt tror jeg det har kostet 3000 kr.
på Skæring dyreklinik ved Århus.

KR

Heller komme galt afsted end, slet ikke afsted
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by kim richter

Ja den er ikke køn.
Jeg fik at vide at de var helt almindlige og at det ikke hjalp at sætte fruen til at gøre bedre rent.
De piller jeg fik var Prednisolon dem blev han tyk af, det er dog væk igen, alt i alt tror jeg det har kostet 3000 kr.
på Skæring dyreklinik ved Århus.

KR

Heller komme galt afsted end, slet ikke afsted



Billigt..[Big Grin][Big Grin]

Prednisolon er også godt nok til at starte med, bare man husker at det er kortvarigt og der skal nedtrappes.

Det lyder som at du og hunden har fået en behandling lige efter bogen til en billig penge.....[Wink][Wink]

Godt at høre.

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#19
Vi blev scannet igår og det ser ud til det lykkes vi så mindst 4 hvalpe, der er termin den 15 dec. den stolte bedstefar købt straks 1 pose af det dyrest foder hos dyrlægen (kun det bedst er godt nok) tror I hun vil æde det ? Nix kun hvis det blandte med sovs eller leverpostej.

Hvis nu der er nogen som vil skrives op til en brun lab så send en PM.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Kim Richter

Vi blev scannet igår og det ser ud til det lykkes vi så mindst 4 hvalpe, der er termin den 15 dec. den stolte bedstefar købt straks 1 pose af det dyrest foder hos dyrlægen (kun det bedst er godt nok) tror I hun vil æde det ? Nix kun hvis det blandte med sovs eller leverpostej.

Hvis nu der er nogen som vil skrives op til en brun lab så send en PM.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.



Køb en mindre foderskål, så den ikke kan rulle sig i den brune sovs[Big Grin]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)