Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fokusafstand
#1
Hej gruppe,
jeg har haft en Nikko Stirling 4x32 liggende der var tiltænkt min salonriffel. Kikkerten er nu monteret på mit luftgevær.
Problemet er at på de skudafstande jeg kan præstere i haven ca. 8-20 meter, kan jeg ikke se målet og korset skarpt samtidig.
Kan man justere fokusafstanden ??

Mvh

Zoli
Mvh


Svar
#2
Nu kender jeg jo ikke din Nikko Stirling, men du burde kunne justere trådkorset skarpt, uanset afstanden til målet.
Normalt er der ikke brug for justering af fokusering på en kikkert med mindre end 6-9 ganges forstørrelse, men det kan i visse tilfælde give problemer med de korte afstande.

Kan den Nikko stirling holde til at sidde på luftgeværet?
specielt de lidt kraftigere "fjeder-geværer" er kendt for at kunne "ryste" de små billige kikkerter godt og grundigt[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Hej Dravis,
i butikken sagde jeg det var til luftgeværet, for så kunne den bruges til både luftgevær og salonriffel.
Jeg prøver at skrue lidt i aften.

Mvh

Zoli
Mvh


Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Zoli

Hej Dravis,
i butikken sagde jeg det var til luftgeværet, for så kunne den bruges til både luftgevær og salonriffel.
Jeg prøver at skrue lidt i aften.

Mvh

Zoli



Hvis du kan skille kikkerten ad, kan du formentlig lægge en lille afstandsring ind under linsens gevind - så kikkerten bliver "skruet" længere - i princippet samme princip, som når du stiller skarpt på en håndkikkert...
Det kan tænkes, at du skal eksperimentere med afstandsringe af forskellig tykkelse, indtil du rammer rigtigt.....
Du kunne evt. forsøge med gummiringe, hvis du kan finde nogen i en passende tykkelse og diameter. De kan trykkes lidt når de skrues sammen = flere forskellige tykkelser.....

Ellers må du ned og finde en anden ny kikkert... .-)

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)