Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Winchester SX3 ½ automat 12 gauge shotgun
#1
Nogen der har erfaringer med denne ½ auto på godt og ondt....købte een af slagsen i lørdags.....men er træt af den 28" pibe, har bøvl med og få den i våbenskab, så hvis der er nogen der vil bytte til en kortede pibe, så sig endelig til[Smile]
Svar
#2
Træls..... måske du kan hente hjælp her..............

http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=100101

[?][?][?][Big Grin]

Nej,spøg til side-kan du ikke flytte overhylden i dit våben-skab lidt højere op[?] I mange skabe er hylden løs og "flytbar"

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
ha ha får ej brug for sav[Big Grin] kan ej undvære overhylder, de er så langt opppe de kan komme....
Svar
#4
Hej.Jeg har lige købt en SX3'er 12-89 den sorte model.
Jeg skød 23 ænder med den i Mandags.Den fik alle mulige patroner fra 12-67,5 og op.ingen problemer.og rekylen er ganske lav.
Nem og viligeholde,der er noget mindere stumper i end de gamle modeller[Smile]

John moses Browning er gud.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#5
Jamen så har jeg noget og glæde mig til[Big Grin] er din oz med 28" pibe?[Smile]
Svar
#6
Ja min er oss med 28inc løb.kunne godt havde brugt 26inc løbet til jagt.Men det er kun en lille del af model programet der kommer til DK.[B)]

John moses Browning er gud.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#7
Den ene af mine ½automater er så lang at den står omvendt i højre side af våbenskabet, så kan den være der for hylden. (83 cm løb)

Den anden står i en udsavning i hylden, derved kan der stadig stå patronkasser på begge sider. (76 cm.)

Ellers må du skille den ad, det vil være synd med et kortere løb.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#8
I mit våbenskab er der en åbning i den øverste hylde så langløbede gevær kan rage up igennem, det var lavet sådan fra fabrikken (Browning) og virker super.

The Shootist
"Live and let live"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#9
Hvad er forskellen imellem super X3 (SX3) og super X2...passer piberne sammen, gevind på magsinomløber/møtrik[?]
Svar
#10
Så nu har jeg fået min 26" pibe, så nu er problemmet løst[Big Grin]det var båre deili[Big Grin]
Svar
#11
Hej Speedmann.tillykke[Smile]Hvor har du fået løbet fra?
Jeg har brugt min Sx3 nogle gange i sæsonen,og en gang til lerduer
Ingen funk fejl og den har fået fra 24grams til 89mm.
Men ja,28inc løb er lige langt nok til jagtbrug.
Mvh Winman

John moses Browning er gud.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#12
Tak for det[Smile]Korsholm fik den hel Sx3 hjem med 26" pibe, og derefter byttede vi pibe[Big Grin] og det var båre deili[8D]hmmm min SX3 kan ik genlade stabilt med 24 gram "champions" flugtskydnings bønner[:0] men kan godt med 24 grams "Rio" hmmmm mærkeligt, jeg trode der var en indbygget gasventil der gjorde dem kunne skyde med alle typer bønner?
Svar
#13
Hej igen speedman.Har man en gammel automat(eller feks en ny Baikal) der ikk rigtig kan, med flugtskydnings patroner.så er Rio altid godt.Det er nogle rigtig lorte jagt stål patroner de laver.Men deres lerdue patroner er kraftige.Min Sx3 smider dem min.3m væk. alm Kent(østjysk)var der heller ikk problemer med.Men det er muligt at med nogle svage 24grams at der bliver problemer.især Gyttorp ville næppe kunne virke.Gyttorp er pt de svageste på market.Og Sx3 12-89 er kun beregnet til 32gram og op! så det er flot at den kan med de fleste.
Der findes et "sporter stempel" til light-loads.men det er nok svært at få fat i.Husk at smør bundstykket med noget lavfriktions spray af en slags.ikke billig WD-40.

John moses Browning er gud.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by speedman

Hvad er forskellen imellem super X3 (SX3) og super X2...passer piberne sammen, gevind på magsinomløber/møtrik[?]



Jeg har lige erhvervet mig en SX2 og ud fra manualerne osv kan jeg ikke se at delene på sx2 og sx3 skulle være forskellige.. alt indmad ser ud til at være identisk - men om gevind osv så også skulle være identisk ved jeg dog ikke.
Jeg har samme problem med flugtskydningspatroner - den vil ikke genlade med Gytorp. Kent Champion er noget bedre men ikke helt 100%.. SUR virker derimod hver gang.

Alle jer der har SX3 og har købt den fra ny: fulgte der ikke to "gas stempler (pistons)" med til jeres ??
- ifølge manualen på winchesters hjemmeside burde der følge en med til "light loads" og en til "heavy loads". Jeg har købt min SX2 brugt så jeg har kun en, så jeg ville høre om i havde nogen erfaring med brug af forskellige "stempler"

Winchester SX2
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by lhc_dk

Citat:quote:

Originally posted by speedman

Hvad er forskellen imellem super X3 (SX3) og super X2...passer piberne sammen, gevind på magsinomløber/møtrik[?]



Jeg har lige erhvervet mig en SX2 og ud fra manualerne osv kan jeg ikke se at delene på sx2 og sx3 skulle være forskellige.. alt indmad ser ud til at være identisk - men om gevind osv så også skulle være identisk ved jeg dog ikke.
Jeg har samme problem med flugtskydningspatroner - den vil ikke genlade med Gytorp. Kent Champion er noget bedre men ikke helt 100%.. SUR virker derimod hver gang.

Alle jer der har SX3 og har købt den fra ny: fulgte der ikke to "gas stempler (pistons)" med til jeres ??
- ifølge manualen på winchesters hjemmeside burde der følge en med til "light loads" og en til "heavy loads". Jeg har købt min SX2 brugt så jeg har kun en, så jeg ville høre om i havde nogen erfaring med brug af forskellige "stempler"

Winchester SX2



hej.

det er normal kun deres sports modeler, at der er 2 gas stempler
med til.

en 12-76, X2 eller X3 kan normal skyde med alt fra 24 gram og op til 57 gram.
når du har fundet et patron-mærke, at den kan skyde med, så
er problemet jo også løst.

p. jeg skyder altid med 28 gram.

vh.dan
hagl-ladning, der vil fremad
patrontest
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)