Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Løbet smider kuglerne (Hjælp)
#1
Jeg har en Parker Hale Safari 3006, og jeg syntes den smider noget med kuglerne i 2. og 3. skud i træk. Med andre ord er præcisionen ikke særlig god..
Hvad kan man gøre ved det..Er der nogen som har lignende problemer.?

På forhånd tak.
Svar
#2
Hej JLY,

Jeg har engang haft et lignende problem med en P.H. Safari 30.06

Problemet var kontakt mellem forskæfte og løb (kun når løbet blev varmt). Løsning var sandpapir og knofedt!

Ellers super riffel.

/wolfhunter[^]
Svar
#3
Jeg har en kammerrat der har haft samme problemmed en P.H. den var slidt op
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by JLY

Jeg har en Parker Hale Safari 3006, og jeg syntes den smider noget med kuglerne i 2. og 3. skud i træk. Med andre ord er præcisionen ikke særlig god..
Hvad kan man gøre ved det..Er der nogen som har lignende problemer.?

På forhånd tak.



Jeg har prøvet 3 forskellige PArker Hale 30-06 - ingen af dem kunne sætte skuddene tættere end 10 cm på hinanden.....I alle tilfælde er vi flere skytter, som har prøvet riflerne, alle med samme resultat...
Den sidste jeg så var ved at falde fra hinanden - skæftetræet var fuldstændig revnet og ødelagt efter kun ca. 3000 skud....
Køb en anden riffel.....det akn kun blive bedre....[xx(]

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Lånte en for mange år siden - og den kunne heller ikke lave samlede grupper - og af en 30.06 var den heller ikke særlig behaglig at skyde med - så kan du ikke sælge den på auktion eller bytte med en ny riffel - du vil helt sikkert blive et lykkeligt menneske...

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#6
Hej Gruppe

Jeg har skudt en helt del med en Parker Hale (Midland 2100) i 3006 og den holder helt fint 4 skud på 100 m på under 5 cm (Jeg gætter på at en bedre skytte vil kunne opleve mindre egenspredning). Så det undre mig at flere har oplevet så dårlig præcision - Til gængæld syntes jeg låsegangen er dårlig, alt for meget slør...

/Jørgen
Svar
#7
en anden mulighed kan være løse skruer i skæftet...

jeg har lavet patroner til en der har en p.h. i 30/06 og den skyder glimrende...(2,5 cm / 100m.)

men den havde også nogle få ting der skulle rettes, før den skød godt...

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#8
Jeg har selv en Parker Hale model Safari kal. 30-06. Det er præcis de samme problemer jeg har har oplevet, som er beskrevet. I starten var den helt gal, men en fritlægning af piben og et nyt timney aftræk hjalp rimeligt så den nu spreder 10-12 cm. Dernæst blev det en ny kikkert (trådkorset gik løs i den oprindelige Bushnell [:o)] ) Det er stadigvæk ikke en imponerende egenspredning, så jeg lurer på at få en ny pibe på, det kan gøres for ca. 1500-1800 kr., men så er der ikke meget af den oprindelige riffel tilbage. Man burde nok overveje at sælge den, specielt da jeg er links-skytte, og købe en ny, men det er svært at skille sig af med riflen som man har skudt sit første dyr og første buk med... I alt ender riflen med at koste 1000 kr. i køb, 500 for et aftræk og 1500-1800 for en pibe, i alt 3000-3300 kr for en riffel som burde fungere. MEN er der nogen som har erfaring med at det skulle hjælpe med at få en ny pibe på? Mvh. Soren
Svar
#9
Hej

Hvilken pibe kan du få på for 1500-1800 kroner?

Mvh Labrador
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by soeren

Jeg har selv en Parker Hale model Safari kal. 30-06. Det er præcis de samme problemer jeg har har oplevet, som er beskrevet. I starten var den helt gal, men en fritlægning af piben og et nyt timney aftræk hjalp rimeligt så den nu spreder 10-12 cm. Dernæst blev det en ny kikkert (trådkorset gik løs i den oprindelige Bushnell [:o)] ) Det er stadigvæk ikke en imponerende egenspredning, så jeg lurer på at få en ny pibe på, det kan gøres for ca. 1500-1800 kr., men så er der ikke meget af den oprindelige riffel tilbage. Man burde nok overveje at sælge den, specielt da jeg er links-skytte, og købe en ny, men det er svært at skille sig af med riflen som man har skudt sit første dyr og første buk med... I alt ender riflen med at koste 1000 kr. i køb, 500 for et aftræk og 1500-1800 for en pibe, i alt 3000-3300 kr for en riffel som burde fungere. MEN er der nogen som har erfaring med at det skulle hjælpe med at få en ny pibe på? Mvh. Soren


Alle dem jeg kender, som har haft en Parker Hale i 30-06 og ikke har kunnet samle skudgrupperne er glimrende skytter. De byttede alle til en Tikka.....og kan nu til enhver tid holde en egenspredning på under 3 cm.....det er ikke skytternes evner det var galt med - det var geværerne...
Hvorfor køber du ikke bare en ny Tikka T3 i stedet. Den koster 6000,- og så undgår du bøvlet og ærgrelsen ved at hælde penge i en riffel du alligevel ikke får noget særligt for, når du engang vil sælge den.....

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#11
Hej LJY,

da jeg først læste din mail virkede det som om du sammenlignede skud 2+3 med skud 1.

Men skal det forstås sådan at alle skud med langsom kadence grupperer fint, mens hurtige skudserier har markant større spredning?

osterwald
Svar
#12
Tak for alle de gode råd og svar..![Smile]

Jeg vil se at få kigget på om der er kontakt mellem løb og skæfte, også når den er varm... Hvis ikke det hjælper må jeg jo se mig om efter en ny riffel. Jeg tror ikke det kan betale sig at skifte pibe... Det er bare lidt ærgeligt som en af jer også skriver at skille sig af med den riffel man har skudt sin første buk med..
Svar
#13
JLY skrev:
Citat:quote:

Det er bare lidt ærgeligt som en af jer også skriver at skille sig af med den riffel man har skudt sin første buk med..


Man sælger ikke en gammel ven bare fordi han ikke lever op til nye krav. Man pensionere ham men husker at tage den frem fra skabet engang imellem og mindes gamle dage.
Men det forhindre dig jo ikke i at få nye venner[Big Grin]
Svar
#14
Jeg kan ikke huske præcis hvilken pibe han nævnte. Tro nok jeg erindrer noget om Mauser, men jeg er langt fra sikker. Det var hos Kr. O. Skov i Bording jeg fik buddet. Vil ud og kigge på det igen næste gang jeg er i Jylland igen (nok hen mod bukkejagten som er om UNDER ÉN MÅNED!!!!!!)[Big Grin][Big Grin][Big Grin][8D][Smile][Wink][^][^]
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by JLY

Jeg har en Parker Hale Safari 3006, og jeg syntes den smider noget med kuglerne i 2. og 3. skud i træk. Med andre ord er præcisionen ikke særlig god..
Hvad kan man gøre ved det..Er der nogen som har lignende problemer.?

På forhånd tak.



Den burde fra fabrikken være udført med bedding.
mvh Erik
Svar
#16
Citat:quote:

Den burde fra fabrikken være udført med bedding.
mvh Erik


En Parke Hale er så gammel en riffel, at det var lang tid før det blev moderne at bedde fabriksrifler.

Selv idag er det kun en mindre del af nye rifler der er bedded[8D]

jbn
Svar
#17
Det kan da kun være de fabrikker der ikke er i stand til at genskabe låsestolens profil i skæftet og derfor må ty til slige teknikker...[Wink][:I]

--
mvh M@X.
Verdens første og eneste DRALF champion.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#18
Citat:quote:

Selv idag er det kun en mindre del af nye rifler der er bedded

jbn


Kan det have noget at gøre med at det giver en længere leveringstid[?][Wink]

Mvh.

mphansen
mph@dralf.dk [Image: a1071.gif]
De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Mvh.

mp
Svar
#19
Citat:quote:

Kan det have noget at gøre med at det giver en længere leveringstid

Mvh.

mphansen



Det har jeg aldrig tænkt over, men nu du siger det, så lyder det da meget sansynlig[8D][:I]

Citat:quote:

Det kan da kun være de fabrikker der ikke er i stand til at genskabe låsestolens profil i skæftet og derfor må ty til slige teknikker...


Så Så du der mini M@x
Det kan jo også være fordi de, ikke som så mange andre, ønsker at tjene hele deres overskud på at levere reservedelsskæfter, hvergang kunderne skyder dem i smadder. (jeg nævner ingen østrigske eller tyske navne[8D])

jbn
Svar
#20
der er jo nok ingen tvivl om at manglende bedding, er for at undgå et fordyrende produktionsled...

tag bare det amerikanske marked hvor modellerne

ruger 77
remington 700
winchester 70

konkurrerer om at sælge så billigt som muligt... [B)]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)