Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vildsvin skudt med lyddæmper
#1
I aften på TV2 forklarer en kok, som sælger specielle lækkerier i butikken Gourmandiet, at vildsvinekødet stammer fra dyr, skudt om natten med lyddæmper, for ikke at stresse dem og ødelægge kødet.
Er der ikke noget der lyder forkert? Lyddæmper?
KWI
Svar
#2
Hvis det er dansk vildsvin er det nok fra en farm. Aflivning af husdyr kommer ikke ind under jagtloven.

Forresten mener jeg, at en riffel uden lyddæmper er som en bil uden udstødningsrør. Larmende og ubehagelig. Vi burde have lov til at gå på jagt med lyddæmper ligesom i Sverige, Norge, Finland, Grønland, Skotland..... forlæng selv listen.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Citat:quote:

Vi burde have lov til at gå på jagt med lyddæmper ligesom


Ja, det burde vi, bare det ikke går hen og bliver et krav[xx(]

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#4
Skudt med lyddæmper???
Hvor sidder aftrækkeren?[Big Grin]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Hvis det er dansk vildsvin er det nok fra en farm. Aflivning af husdyr kommer ikke ind under jagtloven.

Forresten mener jeg, at en riffel uden lyddæmper er som en bil uden udstødningsrør. Larmende og ubehagelig. Vi burde have lov til at gå på jagt med lyddæmper ligesom i Sverige, Norge, Finland, Grønland, Skotland..... forlæng selv listen.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.



Jeg troede overhovedet ikke, at man måtte sætte lyddæmper på en riffel, selv om den ikke anvendes til jagt?

Mvh
KWI
Svar
#6
Jo jo det er det helt store i Sverige (og sikkert mange andre steder). Jeg har dog ikke følt mig fristet endnu, da jeg indtil videre ikke har problemer med at have hørerværn på. Det skal man i øvrigt også ved skud med lyddæmper, men bevares det er bedre at skyde med dæmper hvis man ikke har hørerværn på end uden, men altså ikke ufarligt for hørelsen.

P.s. jeg gad nok vide hvad anslagsenergien er med sådan en lyddæmper... skudt med lyddæmper [Wink]
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Det er ikke kun lyden der dæmpes med en lyddæmper. Også rekylen dæmpes betragteligt, og du kan derfor bedre bevare sigtebilledet i kikkerten efter skud, du kan høre kugleslaget i vildtet og se vildtets reaktion på skudet istedet for at se på træer og himmel i kikkerten. En lyddæmpet .308 Win føles ca. som en salonriffel at affyre.

Tidligere fik man rutinemæssigt tilladelse til lyddæmper til jagt i udlandet, men det er onkel blå ved at forsøge at ændre på. Hjortefarmere og slagtere som skal aflive farmvildt får mig bekendt stadig tilladelse til lyddæmper. Men det er jo altså ikke til jagt i Danmark.

Jeg ved ikke hvorfor onkel blå er så bange for lyddæmpere. Han ser måske for mange gamle James Bond film på de lange nattevagter ???

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)