Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp til en helt ny genlader.
#1
Hej jeg vil lige høre om nogle af jer gutter kan hjælpe mig med nogle ladedata på haglpatroner gerne 12-76. for jeg har slet ikke noget erfaring med det. for jeg har først lige fået min tilladelse til genladning.

Hilsen Pau Fisker

Fisker
Fisker
Svar
#2
hej.

se evt. her.

her er der et par links.

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=13300

vh.dan
hagl-ladning, der vil fremad
patrontest
Svar
#3
HejDRS. Mange tak for det hurtige svar. har du prøvet de data på 12-76 fra aliant steel?
Jeg har tænkt lidt på den 1 1/8 oz med 40,5 grains til gæs og ederfugle.

Hilsen Pau.

Fisker
Fisker
Svar
#4
hej.

har prøvet mange ladninger.
dette er en ladning jeg har brugt meget.

hull:.........Cheddite 12/76 star crimp
Primer:.....CX2000
wad:........LBC43
powder:...40 grains Alliant Steel
shot........33.5 gram stål
velocity:...470 m/s v2 )
pressures..!!!! ER IKKE TRYKPRØVET

HUSK AT ALLIANT STEEL SKAL HÅNDVEJES, DA DER ER FOR STOR UDSVING
VED BRUG AF LADEBAR. +/- 1.5 GRAINS

vh.dan
hagl-ladning, der vil fremad
patrontest
Svar
#5
Du kan sagtens komme 40,5 gr Steeli en 32g ladning.

Jeg har haft op til 42gr i nogle af mine,og detvirker fint(nogle jeg kender har fundet ladedata med 44gr).

Dog er jeg gået helt over i 28 g ladninger med stålhagl, da der er rigeligt med hagl i dem, men man kan komme op i lidt højere hastigheder uden at presse ladning for hårdt.

Min standard ladning er:

LBC 43 skål(turbo 43) med kork i bunden og 6 slidser,slidset 2/3 nede ad skålen

41gr Steel

Gordon System hylstre

Hagl og haglskål coatede med grafit

Vigtigt!
Alle ladninger er Rollcrimpet efter 6-stjernet lukning.
Det giver meget pænere forbrænding, af det, for hagl, meget langsomtbrændende krudt.
Jeg presser patronen ret hårdt under crimpning, og det giver mig ekstra 20m/s, plus meget renere forbrænding.

Har prøvet det samme med hurtigere krudt, og det gav næsten ingenting i hast., men for Steel er der ingen tvivl om, at den kan lide det.

Den lading går omkring 550 m/s i min Browning med 76 cm løb, uden vildsom mundingsglimt og larm.

Med 2-er hagl er der næsten gennemskud på gæs. Har fundet hegl oppe i rygen af dem flere gange når de er skudt på 20m.

Til den ladning er der ikke nødvendigt med 76 mm hylstre, da det hele kan sagtens være i 70mm.

Jeg vejer også altid krudtet af for hver patron.

Og husk, at Steel er meget luftigt krudt, og fylder en del mere i hylstret end der andre. Dog kan Steel nemt presses en del sammen(det gør jeg både inden lukningen og især når jeg rollcrimper i søjlebormaskinen).

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#6
Jeg syntes blue-dot er nemmere at bruge i en 70mm den skal ikke presses så meget
Svar
#7
Det er rigtigt, Blu-Dot fylder ikke nær så meget.

Men Steel er meget mere temperaturstabil og taknemmelig krudt at arbejde med. Meget forudseelig trykopbygning, siger de kloge, og ikke mindre vigtigt, giver højre hastigheder.

Med den rigtig forladning kan det hele sagtens være i en 70mm hylster, jeg klipper enda ca 4mm af af mine skåle.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#8
Jeg bruger Fiocchi hylster+hængfætter 616 32gr. blue dot lbc 43/tube43 det giver 500 m-s med 32gram hagl. Og det har den fordel at den kan laves i en progressiv presse hvor både hagl og krudt bliver målt af i en chargebar. Steel duer bare ikke til det, da præcisionen er af h. til i chargebaren.
Men jeg bruger steel til de patroner der skal peppes lidt ekstra i 76mm men der er Chargemarster min ven...
Svar
#9
hej OKJ

hvor køber du Fiocchi hylster med hængfætter 616 !!
ang dine ladning med 32gr. blue dot lbc 43/tube43 og 32gram hagl.
har du selv målt hastigheden!!
da den lydere meget høj iforhold til de data jeg har på samme ladning,men med et anden hylster.

vh.dan
hagl-ladning, der vil fremad
patrontest
Svar
#10
Hej mange tak for den gode hjælp jeg har fået af jer angående ladedata. men jeg kan ikke rigtig finde nogle steder hvor jeg kan købe forskellige komponenter, jeg har kun fundet krudtet. håber i kan hjælpe mig endnu engang.

vh Pau

Fisker
Fisker
Svar
#11
Data er fra status of steel. Hastighed er også derfra og det er muligt den er lidt positiv[:I] Hylstre er herfra https://ssl.kundenserver.de/www.shooters-store.de Han er meget rimelig med porto...

chr. o skov, korsholm og østjysk sælger grej til haglladning. men det er lidt svingende hvad de har
Svar
#12
http://www.gunsandpowder.dk har vel også udstyr til genladning.
Mvh.

Yeti
Svar
#13
Jo da men det kniber lidt med hagl komponenter endnu.
Svar
#14
Østjydsk har en masse

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#15
hej.

ang. blue dot ligger de 32 grams ladninger jeg kan finde imellem 440-460 m/s.

vh.dan
hagl-ladning, der vil fremad
patrontest
Svar
#16
Hej tusind tak for hjælpen. jeg vil prøve at kører ned til østjysk eller kr.o-skov bording.

Hilsen Pau

Fisker
Fisker
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)