Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jeg skal være morfar - og farfar....
#1
Vi havde et lille uheld her i slutningen af august - vi er ret sikre på - set i bakspejlet - at hanhunden var på tæven den 24. august.

Vi er IKKE i tvivl om, at "den er der". Spørgsmålet er hvor meget spillerum, der er rent tidsmæssigt. Vi kan ikke med 100% sikkerhed udelukke, at parring er sket før eller efter denne dato. Hvor mange dage tillader tæven parring? Hvor falder ægløsningen normalt i forhold til dette interval?

Hun er stor (ligner mest af alt en griseso) og de spræller.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
denne tråd er værdiløs uden billeder

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

.........

Vi er IKKE i tvivl om, at "den er der". Spørgsmålet er hvor meget spillerum, der er rent tidsmæssigt. Vi kan ikke med 100% sikkerhed udelukke, at parring er sket før eller efter denne dato. Hvor mange dage tillader tæven parring? Hvor falder ægløsningen normalt i forhold til dette interval?

............



Det er nok den mest præcise tidsmæssige beskrivelse jeg længe har fået..........[V][V][Big Grin]

Man siger normalt 63 dage plus/minus 3 til 4 dage. Men hvis hun har gået siden d. 24. august.... så er det vist tæt på at hun er der....[Wink]

Hvis hun begynder at "lække", grønt fostervand, og går og drypper - så er fødslen gået igang.

Husk nu at hun ikke må presse for længe uden at der kommer hvalpe ud, for så skal hun have hjælp.

Er det en lab-tæve...[?]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#4
Ja det er en lab-tæve....... blandt andet [:I]

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Ja det er en lab-tæve....... blandt andet [:I]

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Ja jeg har også en lab....... "blandt andet"...[Big Grin]
Der plejer ikke at være problemer med dem i forbindelse med fødsler, så held og lykke - den er nok lige op over under alle omstændigheder....[Wink]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#6
Hun er ikke begyndt at blive urolig endnu. Temperaturen har jeg ikke tjek på - jeg må ikke bruge børnenes thermometer for bestemmeren (og det er definitivt ikke i et tilfælde som dette, at jeg vil gøre brug af min berømte "Fingerspitz Gefühl"!)

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

...........(og det er definitivt ikke i et tilfælde som dette, at jeg vil gøre brug af min berømte "Fingerspitz Gefühl"!).........



Hvor er folk dog sarte........[^][^][Wink]
Man er først en rigtig mand når man har rektalundersøgt en ko.......[xx(][Wink]

Og nu til tæven. Hvordan med hendes mælkelister? Er de store og hævede og kommer der mælk ud hvis du klemmer lidt på vorterne?

Ps. Husk nu at det er tævens og ikke konens.....[^]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#8
Hævede har de været i en uges tid. Har lige klemt lidt (erfaringen hjalp mig) og der kom en lille dråbe mælk ud.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#9
Hey Høgh

De plejer 1-2 dage før at hæve i vulvaregionen, og der begynder at komme lidt slimet flåd ud. Det plejer at være tegn på at der snart sker noget.
Men man skal altså være forberedt på at det er naturen vi har med at gøre, så der er masser af undtagelser fra det normale.

Det lyder for mig som om hun ikke er lige op over, men at hun er klar til at føde.
Så jeg tror det mest sandsynlige er, at der går 2-5 dage før hun går igang - og så er der lige naturens luner man også skal tage højde for.[^]

Ikke videre præcist men det er mit bedste bud...[V][Smile]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#10
Tak

Jeg har lige taget dette billede. Hun er begyndt at hæve bagerst, selvom det fremgår dårligt. Der kommer nogle små dråber grønligt slim fra hende.

Jeg kører ud og henter en 10-12 cigarer til Gandalf.

[Image: Gravumsa2003.jpg]

P.S. Hun mangler den 3. vorte i højre side, så der er kun plads til 7 ved baren af gangen.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Tak

Jeg har lige taget dette billede. Hun er begyndt at hæve bagerst, selvom det fremgår dårligt. Der kommer nogle små dråber grønligt slim fra hende.

Jeg kører ud og henter en 10-12 cigarer til Gandalf.

[Image: Gravumsa2003.jpg]

http://www.riffeljagt.com/images/gandalf2.jpg[/img][/center]
is possible if you don't know what you are talking about.



Ok hun er klar.... også i den grad...[:0]

Jeg ændrer lige mit bud til at hun føder i denne weekend - formodentlig idag.....
Så mit råd er at du ikke skal være for længe om at hente de cigarer til Gandalf.....[Big Grin]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#12
Shit [:0]

Jeg rapporterer løbende om slagets gang.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#13
Gør endelig det, det er jo spændende det her...[Big Grin][Big Grin][^]

Men husk nu at hun ikke må presse for længe uden der kommer hvalpe - man siger at når ført hun begynder at presse, så skal der komme en hvalp indenfor 20 minutter til ½ time.

Meeen hun ser sund ud, og hører jo ikke til de racer som har problemer, men alligevel....[Wink]

God fornøjelse - er du nervøs[?][?][Big Grin]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#14
Har Gitte farvet håret? Hun ser altså lidt anderledes ud siden sidst

[:I]

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#15
For satan Høgh..... Det skal sgu da fejres med Citronmåne & guldbajere...!!![Big Grin]

Mvh.
Søren

PS. Så fik jeg endeligt overtalt Generalen til at jeg må få hund nr. 2. Er kommet på hvalpeliste til en F1 Labber til foråret, som bliver ½-bror til ham jeg har.
Svar
#16
Hun har bygget rede og buler kraftigt ud bagerst. Hun ligger bare og venter. Vandet er ikke gået.

Citronmåne og guldbajere er sat frem - sammen med den nyindkøbte kasse cigarer til Gandalf (Bestemmeren siger, at han må gå udenfor og ryge dem..... hun er vist ved at blive en rigtig knækbrødsindianer!)

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#17
Intet nyt fra østfronten.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Intet nyt fra østfronten.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Øv[^] Jeg/ vi havde håbet at skulle stå op til et billede af små forskelligtfarvede tykke pølser med blå tobakståge i baggrunden. Denne hundeTopic, og især indlæg af denne art, kan få konen på VTF. Måske er både Jægerkøkkenet og hundetopiccen to gode løftestænger til jægerkoners større forståelse for jægermænds timeforbrug på VTF. Det er iøvrigt en utrolig smuk dame, med et dejligt udtryk i de kønne øjne.Jeg melder mig straks i fanclubben[Big Grin]
Mvh Walnut (og frue)
Svar
#19
Hej Høgh

Du skriver hun startede med at bule ud igår, men at der ikke er sket noget endnu......
Hvordan med nu - buler hun stadig...???

Det kunne godt være en hvalp der ikke umiddelbart kan komme ud, og hvis det er det, så skal der gøres noget.

Du har vel ikke set hende presse på noget som helst tidspunkt?? Eller/og er hun udmattet???

Jeg må indrømme at jeg ikke rigtig kan lide de oplysninger du kommer med, men er blevet lidt bekymret.

Jeg synes at du skulle vaske dine fingre omhyggeligt, og prøve at stikke en finger ind meget forsigtigt. Du skal være opmærksom på at fødselsvejen går opad det første stykke og så indad.
Hvis du kan mærke en hvalp (hun begynder evt. at presse når du stikker fingeren ind = dårligt tegn), så er det til dyrlæge for så sidder der en hvalp fast.

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#20
Hvordan går det Høgh.....[?]

Vi er jo ved at revne af nysgerrighed, og så sidder du bare der og ryger cigarer med Gandalf[}Smile]......altså[Smile]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)