Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Meter/index
#1
De rifler jeg har som er udstyret med kliktårne og som bruges til jagt vil jeg gerne have makeringer på svarende til de skudafstande jeg har ud over 100 meter.
Findes det noget elegant som kan klistres på kliktårnet (eks. 100-150-200-250-300 m - eller finere)?
Har set en strimmel i et hylster (leupold) - men det ser bøvlet ud..
Andre klistrer riflen til med skalaer - men det ser jo ikke så fandens godt ud...
En label inde i butler creek beskytteren kan jo for så vidt gå men - det er hurtigere at have skalaen direkte på kliktåret med meter...
Jeg har monteret et print på okularrøret på min Nikon - men hvis det bliver regnvejr så er der problemer - har ellers alla data på her både til jagtfelt og jagt...

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#2
Prov http://www.kentonindustries.com de laver kliktaarne ogsaa inddelt i meter.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

De rifler jeg har som er udstyret med kliktårne og som bruges til jagt vil jeg gerne have makeringer på svarende til de skudafstande jeg har ud over 100 meter.
Findes det noget elegant som kan klistres på kliktårnet (eks. 100-150-200-250-300 m - eller finere)?
Har set en strimmel i et hylster (leupold) - men det ser bøvlet ud..
Andre klistrer riflen til med skalaer - men det ser jo ikke så fandens godt ud...
En label inde i butler creek beskytteren kan jo for så vidt gå men - det er hurtigere at have skalaen direkte på kliktåret med meter...
Jeg har monteret et print på okularrøret på min Nikon - men hvis det bliver regnvejr så er der problemer - har ellers alla data på her både til jagtfelt og jagt...

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]



Den der leupold er ellers ret smart og skrevet med sprittusch skal du bruge sprit for at få det væk igen.

De holder altså til regnvejr.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#4
Hvad med at memorere dem...............hvis det kun er til 300 meter burde det ikke være noget problem (selv for dem med hukommelse som en Guldfisk).



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#5
ID...nu forlanger du for meget[Smile]
Jeg har 4 som jeg jeg skal kunne huske - det går aldrig [:I]
Så må det være inde i dækslet på Butler creek jeg gemmer "oversættelsen"

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#6
4???
Beware of a man that only has one gun, he may know how to use it [Wink]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#7
Citat:quote:

Beware of a man that only has one gun, he may know how to use it

Ja det er sgu rigtigt[Wink]
Svar
#8
more guns.. more fun [^]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by ID

4???
Beware of a man that only has one gun, he may know how to use it [Wink]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



Så rigtigt så rigtigt. En riffel og en kuglebane det er til at finde ud af. Jeg ved det godt, men jeg kan ikke selv holde mig til en riffel. Jeg kender banen ud til 250 meter for hver riffel(de er forbavsende ens, 260 rem og 300 rum dropper 2/3 af 308´eren) derefter bruger jeg Leupoldens målebånd.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)