Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
jagt i hundslund d25/10
#1
hej alle
jeg blev indviteret på jagt i hundslund og fik en lille mail
fra min vært

Kode:
Kære Hatting,

Du må jo hellere få lidt vejledning om hvor du skal være på næste lørdag d. 25.
Jeg foreslår at vi mødes kl. 08.15 hos mig (Mads og du er mine gæster på jagten) og at vi så følges fra mig over til Karsten,
som er vært for jagten. Vi skal være dér senest 08.30 og selv om vi ikke kører med bøder
og alt er meget afslappet går plejer vi at komme til tiden.
Vi får herefter en bid brød og en skarp hvorefter vi har en 4-5 mindre såter før frokost.
formentlig 2 såter efter frokost. Vi plejer at være færdige ved 16/17 tiden.
jeg vil sige at det er til dato en af de bedste jagtdage jeg har haft ind til nu
der var en god og hyggelig stenming lige fra morgenstunden
vi var 8 jægere + min jagtvært`s søn på 13 som var hunde føre
det syntes jeg at han klarede til ug
der blev leveret god skydning og godt hundearbejde
og vejret var også med os solen skinnede det meste af dagen[Smile]
.1 såt var et andehul der lettede næsten alle ænderne på en gang
og delte sig så de kom tilbage i små klynger 3-5 stk ad gangen
fra alle verdens hjørner og da dagens jegtleder mente at vi havde haft skud chancer nok blev der sagt hold inde og vi fik samlet de skudte ænder ind
der efter gik vi vidre til 2 såt det var nogle levende hegn som endte i en lille klat skov i den såt blev der set 2 stykker råvildt
og leveret en fasan
så en lille gå tur til .3 såt hvor vi blev sat af ved en lille remisse som bestod af en flok høje træer remissen var vel på størelse med en stor villahave jeg havde set nogle fasaner der var fløjet der over da såt nr.2 blev drevet af men til mig store overraskelse var det et ande hul der kom ænderne som skudt ud af en kanon så man skulle være hurtig ved havelågen[Big Grin]
men igen god skydning fra skytterne og godt hunde arbejde gjorde det til en fornøjelse at stå i sol og blæst

og så til frokost ........... der blev serveret min livret HØJT BELAGT SMØREBRØD + øl & vand til sat lidt jagthistorie fra de varme lande stadig en skøn dag[Wink]

efter frokost tog vi de sidste 2 såter i den første hvor råvildt var fredet væltede det med råvildt vi så 6 stk + lidt fasaner hvor der blev leveret 1 enkelt
i anden såt væltede det med fasaner men de ville ikke rigtig op og flyve .........iværtifælle ikke der hvor jeg stod....[Big Grin]
men de løb livligt rundt om føderne på hunde og skytter[:p]

så som sagt før og kan kun siges igen en rigtig fed dag
tak til min jagt vært

ps: fik selv skudt 3 ænder og 1 fasan med 5 skud ...dejlig dag [^][Big Grin][Smile]

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#2
Kære Hatting,

Det var en fornøjelse at have dig med på vores lille slyngeljagt, bortset fra den elendige skydning du præsterede. Tænk at smide fire skud ud af 5 væk[:o)]

Vi andre der kan skyde, skød jo rask væk 5 ud af 5 skud lige ved siden af, se det er at ramme himlen blå er det. Rent usportsligt at nedlægge de der dyr der[Big Grin] De har jo helt fred når jeg skyder...[V]

Vi ses helt sikkert på jagt herude igen.

PS. Næste gang er det OK at du bruger begge rør på haglsprederen. Blev jo lidt bekymret for om den var i stykker siden du kun skød med det ene rør og lod det andet stå så rent og ubrugt som var det nyt[Wink]

Mvh.
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#3
Jeg tror ikke Hatting har tid til at gå på jagt - han har i hvert fald ikke haft tid til at svare på min mail.[Big Grin]

Hatting! Du er selvfølgelig undskyldt, hvis du er på jagt...[8D]

Det var noget omkring Duracoat - hvis du husker det.....

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Hej Max,

Helt rart du rusker ham H i kraven: Han har nemlig heller ikke svaret på mine mails den seneste tid[Sad!]
Mvh
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#5
Mon krummedrengen er i familie med høgen?

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)