Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Varmint Grenade
#1
Tidligere paa aaret var jeg i Las Vegas til SHOT Showet, og faldt i snak med folkene fra Barnes bullets. Nogle af mine venner havde kobt deres Varmint Grenade projektiler til deres .223 og var temmelig utilfredse med dem. Daarlig pracision og meget varierende udgangshastigheder.
De lovede mig at de ville sende mig en forsyning 6mm Varmint Grenade projektiler til prove, og for en lille maaned siden fik jeg en sending paa 250 6mm 62 grains Varmint Grenade projektiler.
Ved forste blik forekommer de utrolig lange, 24.68mm i forhold til tilsvarende Nosler, Sierra og Hornady der er henholdsvis 21.33mm, 18.99mm og 19.68mm lange. Projektilet er flat based modsat de andre der er boat tail, og har ogsaa den laveste BC paa .199 mod de andres .276, .225 og .250 Oven i det stod der at de var bedst egnet til rifler med en stigning paa 1:10 Hmmm! min .243 AI har en stigning paa 1:12
Jeg tog dem ud paa skydebanen sammen med mit ladegrej, og begyndte at lade 5 ad gangen med .5 grains interval. Jeg var med det samme imponeret over deres ensartet pracision og udgangshastigheder. Ved 47.5 grains VARGET opnaaede jeg en gennemsnits udgangshastighed paa 1167m/sek. og to 3-skuds spredninger paa henholdsvis 8.54mm og 8.84mm paa 100 yds.
Jeg er mere end begejsteret for resultaterne paa banen, og kan ikke vente til naste foraar naar jeg kan faa lejlighed til at prove dem paa nogle ground hogs og se om de virkelig er saa eksplosive som de siger.
Jeg vender tilbage til den tid.
Mvh
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#2
Varmint granade kuglerne har været diskutetet her på VTF for ca. et år siden.

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...ms=Grenade

Dengang var kuglerne ikke tilgængelige i Danmark, så jeg prøvede forgæves at skaffe dem fra Sverige. Jeg opgav og fik aldrig prøvet dem af i praksis.

Nu da ”hogmeisteren” igen har taget hul på emnet, bliver det interessant at se hvordan kuglerne arter sig ifm. jagt.

mvh.
Swift
Svar
#3
Jeg har 250 VG i cal. .204 Ruger og de indledende øvelser ser ikke lovende ud.
Jeg tester videre og lægger resultater ind her.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Jeg troede kun at Varmint Grenade fandtes i cal .224 36 grain og .244 i 62 grain.
Er du sikker paa det M@X?
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#5
Hej Hogmeister

Ikke 100% sikker,men jeg synes Max kobt .20 kalibre Varmint Grenade kugler i Bismark,ND hos Scheels butik,husket snakkesalig med Max om .204 Varmint Grenade kugler i Scheels våben-reloading sektion sidste sommer.

Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#6
Damn sure, Hogmeister.

26 grs as far as I remember.

@ Eric, you are right. It was at Scheels in Bismarck.[Smile]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Jeg beder undskylde. I har begge ret, Barnes laver dem i .204 og 26 grains. Scheels er i ovrigt en god forretning med billige priser.
Mvh
Hogmeister
Hogmeister
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)