Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ænder?
#1
Hej Alle.
Har i min sø oplevet en stor redurcering af ænder de sidste par uger. Før kom der op mod 50 ænder på en aften, men nu kommer der maks 10. Min kammerat har oplevet det samme.
Nogen andre, der har samme oplevelser?

ps
Det er i sønderjylland

Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Svar
#2
Min kollega har samme problem i Ansager, men han er overbevist om at det skyldes mink, da han har fanget 7 de sidste to måneder. Ænderne er utrygge, og så lægger de ruten om.

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#3
Tror ikke det skyldes mink ved mig og min kammerat.
Det skete groft sagt fra den ene til den anden dag

Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by wikke

Tror ikke det skyldes mink ved mig og min kammerat.
Det skete groft sagt fra den ene til den anden dag

Tag chancen, vind bamsen!
:-)



Syntes du skal få fat i en trådfælde og smide en sild i og se hvad der sker. Mink kan jo komme fra den ene dag til den anden[xx(]
Det kan også skyldes at der er andre i dit område der er begyndt at fodre så "trykket" er bredt ud i flere huller.!

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
Svar
#5
Det samme synes jeg gælder for hele sæsonnen. Der har ikke været det samme træk som de sidste par år. Måske skyldes det den store mængde vand. Overalt er der pytter på markerne så koncentrationseffekten er udeblevet i varige vandhuller. Er ynglesucceen begrænset i nord i år?

Mvh Sune
Svar
#6
Her i det vestjyske er der masser af ænder[Smile] - rigtig mange steder[:o)]

Der er pytter og sjapvand overalt - søer og åer er gået over deres bredder og overalt på markerne er størrer eller mindre søer og oversvømmelser.

Jeg tror derfor - ligesom Sune - at ænderne og trækket er spredt ud over et betydeligt større område end i mere normale og mere tørre år, og antallet af ænder derfor lokalt kan virke mindre end tidligere.

mvh
Korthår
Svar
#7
De er nok blevet skudt[}Smile]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#8
Jeg var lige ude og fodre idag.
Der lå en masse ænder, men var på andejagt i går aftes, der kom en enkelt.
Enten kommer de om natten eller morgenen ?

Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Svar
#9
Har I skudt meget ved søen om aftenen?
Ænder er muligvis ikke verdens mest begavede skabninger - men de har dog en tendens til ret hurtigt at lære, hvor der er røvfuld i luften og holde sig væk, til der er ro igen.

/bundgaard
Svar
#10
Vi har skudt en 10-12 stykker derude om aftenen, og vi er maks derude en gang om ugen

Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)