Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Diana konkurs...og genopstår!
#1
http://borsen.dk/transport/nyhed/143894/

Trist som bare fan'n..
Rune
Svar
#2
Ja, det måtte jo komme, med vanskeligheder de har været igennem på det seneste....

Synd for de kunder, der mister penge...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Her er lidt mere information:

http://www.jaegerforbundet.dk/page651.as...id651=1002

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Citat:quote:

Limpopo har indgået aftale med Rejsegarantifonden, så jægere der skulle have været af sted med Diana, har mulighed for at rejse med Limpopo i stedet.


Mere her

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#5
Det må jeg sige - det er da et flot tilbud. Jeg håber at de får fuld reklameværdi for pengene, for det fortjener de efter min mening med sådan en redning - hvor ville jeg være taknemlig hvis det var min rejse der blev reddet på den måde.
Mvh.

Yeti
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Kima

så jægere der skulle have været af sted med Diana, har mulighed for at rejse med Limpopo i stedet.


Dette er hvis blot en artikel for artiklens skyld ( eller måske lidt reklame )

Al respekt for Limpopo, der gerne hjælper utålmodige jægere at komme på jagt rejse, men er der købt;

Et produkt med fx indkvartering og jagt, er rejsearrangementet omfattet af fondens dækning.

Der er således mulighed for at rejse med hvem man ønsker eller købe en blomst til lille mor for pengene.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by alan

Citat:quote:

Originally posted by Kima

så jægere der skulle have været af sted med Diana, har mulighed for at rejse med Limpopo i stedet.


Dette er hvis blot en artikel for artiklens skyld ( eller måske lidt reklame )

Al respekt for Limpopo, der gerne hjælper utålmodige jægere at komme på jagt rejse, men er der købt;

Et produkt med fx indkvartering og jagt, er rejsearrangementet omfattet af fondens dækning.

Der er således mulighed for at rejse med hvem man ønsker eller købe en blomst til lille mor for pengene.



Tja, det kan du jo have ret i, selvfølgelig er der en vis reklameværdi i det, men jeg bringer det nu kun for at gøre opmærksom på at muligheden findes og for en god ordens skyld kan jeg tilføje at jeg ikke har forbindelser eller kendskab til Limpopo eller andre inden for branchen.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by alan

Citat:quote:

Originally posted by Kima

så jægere der skulle have været af sted med Diana, har mulighed for at rejse med Limpopo i stedet.


Dette er hvis blot en artikel for artiklens skyld ( eller måske lidt reklame )

Al respekt for Limpopo, der gerne hjælper utålmodige jægere at komme på jagt rejse, men er der købt;

Et produkt med fx indkvartering og jagt, er rejsearrangementet omfattet af fondens dækning.

Der er således mulighed for at rejse med hvem man ønsker eller købe en blomst til lille mor for pengene.



Det kan du have ret i, men derfor er det langtfra sikkert at du bare kan skaffe dig en rejse i den periode du sikkert allerede har taget ferie for. Nu kender jeg intet til Limpopo andet end det der har stået i aviserne, men jeg vil gætte på at de benytter lejligheden til at komme ind på de revirer der har været under Diana, og mon ikke også de nu kan kommer ud over den der Fogde sag og via Rejsegarantifonden få lov at kontakte de kunder de fik dom for ikke at måtte kontakte.
Mvh.

Yeti
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Limpopo har indgået aftale med Rejsegarantifonden, så jægere der skulle have været af sted med Diana, har mulighed for at rejse med Limpopo i stedet.

Mere her

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.



Limpopo gør jo ikke noget de andre bureauer ikke gør, de har bare en lidt smart og alternativ form for markedsføring.
Indlægget på huntersmagazine er heldigvis også blev rettet til igen.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by 375HH

[quote


Citat:quote:

Limpopo gør jo ikke noget de andre bureauer ikke gør, de har bare en lidt smart og alternativ form for markedsføring.
Indlægget på huntersmagazine er heldigvis også blev rettet til igen.



Selvfølgelig gør de ikke det, de gør det heller ikke for vore blå øjnes skyld, men for at tjene penge og det kan man vel ikke fortænke dem i.
Nu kom der så flere med en lidt smart og alternativ markedsføring, så mon ikke den ged er barberet[Wink].

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#11
Er det Diana internationalt der er gået konkurs eller kun den danske afdeling?

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#12
det vist kun den danske..

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by ran

det vist kun den danske..



Disse udenlandske salgs kontorer er angiveligt også berørt af konkursen.

Tyske Weyer Jagdreisen GMBH, blev likvideret i 2006 og aktiviteterne lagt under Diana, samt.
Diana Hunting Tours
Diehlgasse 35, 1050 Wien, Wien
Tel:: +43/(0)1/544 36 35 Fax:: +43/(0)1/544 36 38
E-Mail: hofer@diana.dk

Men et opkald til Kurt Hofer i Wien kan sikkert afklare hans muligheder for at arrangere jagt frem over.
Svar
#14
DTG Sweden har indkaldt til ekstraordinær generalforsamling. Jeg ved ikke rigtigt om det fortsat holder. De gjorde det den 30 og der står ikke noget om konkurs. Så måske lever Den del af Diana videre - det er den del der er noteret på First North...

Jeg synes at det er lidt forvirrende lige nu og mangler information.
Mvh.

Yeti
Svar
#15
Garantifonden

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by yeti

DTG Sweden har indkaldt til ekstraordinær generalforsamling. Jeg ved ikke rigtigt om det fortsat holder. De gjorde det den 30 og der står ikke noget om konkurs. Så måske lever Den del af Diana videre - det er den del der er noteret på First North...

Jeg synes at det er lidt forvirrende lige nu og mangler information.



Nu kan det jo være svært at gennemskue evt. interne gældsposter mellem selskaberne i koncernen. Men hvis ellers ikke der ligger lig i skabet, så burde den danske konkurs ikke umiddelbart berøre det svenske firma, der er en helt anden juridisk enhed...
Når det så er sagt, kunne børskursen jo påvirkes på First North, indtil evt. usikkerhed om økonomien i det svenske selskab og ledelsen er på plads.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by ran

Citat:quote:

Originally posted by yeti

DTG Sweden har indkaldt til ekstraordinær generalforsamling. Jeg ved ikke rigtigt om det fortsat holder. De gjorde det den 30 og der står ikke noget om konkurs. Så måske lever Den del af Diana videre - det er den del der er noteret på First North...

Jeg synes at det er lidt forvirrende lige nu og mangler information.



Nu kan det jo være svært at gennemskue evt. interne gældsposter mellem selskaberne i koncernen. Men hvis ellers ikke der ligger lig i skabet, så burde den danske konkurs ikke umiddelbart berøre det svenske firma, der er en helt anden juridisk enhed...
Når det så er sagt, kunne børskursen jo påvirkes på First North, indtil evt. usikkerhed om økonomien i det svenske selskab og ledelsen er på plads.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



Men hvis det er sådan at DTG Sweden ikke er gået konkurs, så er der om et lille af slagsen fortsat håb for aktionærerne...
Mvh.

Yeti
Svar
#18
@Yeti:
Næ, det tror jeg ikke. Det er jo en helt anden virksomhed end Diana A/S.
I uheldigste fald ejer det svenske selskab en del af aktierne i Diana A/S og lider derfor tab på grund af Dianas konkurs, som måske bringer det svenske selskab i fare, så dette selskabs auktionærer også lider tab. Konstruktionen med ApS og A/S er jo netop risikominimering. Det er kun aktieselskabskapitalen og selskabets egenkapital der kan tabes, ikke den bagvedliggende ejerkreds øvrige formuer.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#19
Så kom der lidt nyheder. DTG Sweden skal vist til at være et investeringsselskab...

http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/...448768.ece
Mvh.

Yeti
Svar
#20
Min eneste kommentar, der ikke er direkte personfornærmende, må være platugler

det kunne være spændende at følge pengestrømmen i cirkuset, inden for det sidste 1-2 år

jbn
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)