Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Så er der dømt snepper!
#21
Ja jeg fik så kysset min første sneppe her i weekenden[xx(][Big Grin] og fik en bøde for det[:o)]

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
Svar
#22
Tillykke !!!!

Hvad var bøden for ? Slugte du ikke [}Smile][}Smile][}Smile]

Hilsen Steen
Svar
#23
Jeg kom daskene med den i hovedet,og så tabte den kroppen[:o)][Big Grin] men hva ved en strandjæger om de uskrevne regler på en landjagt[Big Grin]

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
Svar
#24
Citat:quote:

Jeg kom daskene med den i hovedet,og så tabte den kroppen men hva ved en strandjæger om de uskrevne regler på en landjagt



Kunne du slippe med en bøde for dét....[?] Det var billigt sluppet[Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#25
Ja H.C - sneppen skal bæres i stængerne - det er ikke kun gl. jægerlatin og skik, men også meget praktisk.
Mange hundefører har prøvet at hænge en sneppe i galgen på normal vis, for blot at kunne konstatere at kroppen manglede, når man fik sig presset igennem de sidste pilebuske for enden af såten[xx(].

Derfor er det en gylden regel, at man altid - som minimum - også trækker det ene ben med igennem galgen sammen med hovedet, hvis sneppen absolut skal hænge så udsat.

Det er faktisk også grunden til, at mange hundeførere propper sneppen i lommen undervejs i såten[Wink]

[Image: PB139719.jpg]

Det lader iøvrigt til, at sneppesæsonen 2008 går over i historiebøgerne[:p]
Der er i hvert fald meldt om fantastiske afskydningstal her i det vestjyske.
I en plantage ikke langt herfra, blev der skudt 78 snepper på en alm. fællesjagt i lørdags, og jeg har på rygtevis hørt, at 6 mand - også i lørdags - skød ikke mindre end 143 snepper[:0]

Var iøvrigt på jagt i dag, hvor jeg tog dette billede - så her er syn for sagen - der skydes godt nok mange snepper nogle steder - jeg har desværre ikke selv del i nogen af disse[V]

[Image: PB139750.jpg]

mvh
Korthår
Svar
#26
Tog på andejagt lørdag morgen med min kammerat Rene´og Ora. For ikke at risikere at overdrive, så havde vi 10000 gæs og ænder som trak hen over hovedet på os den morgen. Men de var næsten alle i besiddelse af en højdemåler og stor erfaring i, hvor højt anstændige jægere skyder[Smile]Da trækket ligesom var slut og fuglene var begyndt at flyve endnu højere, besluttede vi at forlade Ballum, og køre til Rens istedet. Vi ville gå hegnene og mosen efter for at se om snepperne var hjemme. Det var de[Big Grin]Jeg har skudt sneppe før, men fik den aldrig leveret af hunden. Og det var rene´ikke længe om at dømme! gælder ikke. Da jeg kom hjem og ville kysse kæresten, skreg hun! hvad pokker lugter du af[?]Forklaringen får i her på fotos[xx(][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

[Image: Jagten_i_efterret_i_Dk_013.jpg?t=1226945487]

[Image: Jagten_i_efterret_i_Dk_016.jpg?t=1226945632]

[Image: Jagten_i_efterret_i_Dk_017.jpg?t=1226945715]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#27
Det ser da ud til at fuglen har det dårligere end dig[Wink]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#28
Apropos snepper, så så jeg fire efter solnedgang i dag, da jeg kiggede efter ænder ved søen. En af dem var ved at flyve mig ned og landede en meter bag hunden og mig. Jeg véd ikke, hvem der var mest forbløffet - hunden, sneppen eller jeg.

Panthera

[Image: Img_0338.jpg]
Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#29
Så kunne også jeg notere årets første sneppe i journalen idag[Smile]

[Image: P1150488.JPG]

Lige et hurtigt billede,taget i halvmørke på græsplænen.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#30
Vi var i Rens for at kigge efter dem idag. Det er vist ved at være slut i denne omgang. Vi så kun 6 stk, hvoraf jeg fik den ene. Vi havde 3 stk råvildt på skudhold, men det var ikke deres tur idag[^]Rene`skød en stor andrik som lettede fra kanalen. Desuden så vi en del fasaner som også var fredede idag.

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#31
Var en tur på jagt mellem Nyborg og Svendborg idag.Vi så een sneppe hele dagen,den var så til gengæld så uforsigtig at flyve lige ind i min haglsværm....[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#32
gik en tur i dag i Ørsted med to gode venner og et utal af spaniel [Big Grin]. Vi skød en sneppe og en hare - vi så en sneppe mere. Vi gik på 48 Ha skov.
Svar
#33
Sikke en herlig søndag [Smile]

Jeg har ikke været så meget afsted i år, og egentligt er det mest blevet til at jeg har kørt til Søndervig og sammen med Kima siddet på træk efter ænder, eller også har jeg været ude med riflen og kigge på bambier der kendte skelgrænsen [Sad!]

Sidste år inviterede jeg Kima op til mig, for at vi lige kunne gå en hyggetur på mine 6 hektar, og se om der sad en fasan i mosen. Sidste år skød vi intet og så kun en enkelt sneppe. Men da vi naturligvis hyggede os og fik drukket lidt kaffe, skulle det naturligvis gentages i år. Kima ankom klokken 10:00 og vi startede med at drive lidt levende hegn af, og hvis så noget ville på vingerne og ikke blev skudt, ville det med sikkerhed søge mod mosen. Sidste år drev vi derefter direkte ned igennem mosen, og der er jeg sikker på at vildtet gik bagud, så dette ville vi gerne undgå i år. Derfor ændrede vi taktikken, og da vi havde drevet hegnene af, blev hundene sat i snor og vi gik så på hver side af mosen til enden ved skellet. Da vi begge på hver vores side var klar, blev hundene sluppet fri, og så gik der ikke længe før der kom lidt hundeglam. Kort efter strøg med kort interval to stykker råvildt ud ved min side, men dog uden for hold. Kima havde begge sine hunde med og hans Jack Russel fik på et tidspunkt så meget besvær med for dybt vand, at han klynkede meget højt, og jeg måtte på en kort redningsaktion, for kræet blev bare stående [:I] Efter et stykke tid hvor vi var ved at komme fri af en hektar piletræer, kunne jeg se de første tegn på lidt ny aktivitet på min ruhår Balder. og da Kims hund kom til forstærkning, røg de første fasaner på vingerne. Kim valgte at skyde på en fasan, og da den var iført skudsikker fjerdragt, overlevede den, og så forsøgte jeg at smide et skud efter den med samme resultat [:o)] Lidt efter røg en høne ud til et perfekt spidsskud , og den pakkede smukt sammen for mit gevær. På et tidspunkt undervejs havde Kim en sneppe for, men den var for hurtigt ude over naboens stykke. Fasanhønen var dagens eneste stykke vildt. Vi sluttede af med kaffe og hjemmebag, og jeg var godt oppe over at mit lille stykke indeholdt to dyr, fem fasaner og en sneppe - Det er faktisk ganske fint gået her i Vestjylland.

Da vi igår havde alle naboerne til juleglögg og æbleskiver, var der en af dem der sagde at jeg lige skulle med ud og kigge efter snepper på hans engarealer ved Ho bugt, og det blev så til endnu en jagttur om eftermiddagen. Vi skulle lige kort drive 30 hektar af, men grundet vandmængderne på engene, blev vi enige om kun at tage rørene, samt de få stykker pilekrat. Det første krat indeholdte en enkelt sneppe der lettede længe før jeg kom på plads, og så gik vi mod et stykke rørskov som intet gav, og det næste var lige ledes tomt. Vi satte så vores lid til et stykke pilekrat, og jeg blev sat for enden, og naboen ville så gå igennem. Det var dårligt kommet igang da den første snepper strøg ud for mig og drejede til et perfekt sideskud hvor den forendte smukt for et enkelt skrald. Naboen fik så to chancer hvor han brændte ialt tre skud af. Jeg grinede lidt højlydt for hver gang han skød forbi, for han brølede SNEPPE ud over engene og bommede gevaldigt [:I]
Som bekendt står hovmod for fald, og dagens sidste sneppe fløj ud ved mig, og så var det pludseligt min tur til at bomme [V]

Det var årets første sneppe, og forhåbentlig ikke den sidste. De er nogle herlige flyvere [Smile]

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#34
Hej Lars.
Tak for underholdende morgenlæsning [Smile].
Mvh Walnut
Svar
#35
@Lars, tak for en rigtig hyggelig dag[^], jeg er imponeret over de skudstærke fasaner du holder dig[:I], samt mængden af vildt[:p], det var godt at du reddede Mikkel, han hader vand, men er så ivrig at han først opdager det når det er for sent[Big Grin], det er ikke vægten på hans hjerne der holder ham ved jorden[}Smile][:o)].
Og nej, det er ikke som hund, så herre[^]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)