Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Visitor's Firearms Permit
#1
Efter 2 år i træk at have været på kronhjorte jagt i skotland i højlandet med 2 forskellige jagtrejseselskaber har mig og min far fundet ud af, at det der med jagtrejse selskaber det vil vi gerne slippe for. Ikke grundet prisen men vi synes simplethen der giver os større mulighed for at skrædersyg vores rejse og minimere risikoen for misforståelser. I diplomatisk sprog kan man udtrykke at vores rejse i år har været hårdt ramt af "misforståelser". Også er et vist jagtrejse bureau jo krakket fornyligt påtrods af en vis størrelse, hvilket ikke giver mig større tiltro til resten af jagtrejsebrachen ikke har en vis risiko for at gå samme vej midt i finance krisen.

Derfor er mig og min far gået i gang med at undersøge muligheder for en jagtrejse vi selv arrangere næste år. Det er godt at være tidligt ude!

Derfor brugte jeg min ven google, og søgte på Visitor's Fireams Permit(VFP), og fandt ud af det kun er personer i storbritanien der kan søge om en VFP, til indrejsende personer.

Derfor er mit spørgsmål om der er nogen af jer der selv arrangere jagtrejser til storbritanien der har nogle relevante erfaringer med det? Går det glat hvis man har papirene i orden eller er det en kamp uden lige? Nogen ting man lige skal være specielt opmærksom på?

Mvh
Christensen
Mvh
Christensen
Svar
#2
Hejsa

Du skal kontakte de skotske "hedeselskaber". De administrerer rigtig megen jagt, og man kan somme tider lege på ugebasis og så jage på egen hånd.
Vi gjorde på den måde. Vi var i Tilhill Forrestry´s områder. Vi have fire pænt store revirer....

Prøv at søg på "forrestry" og så på det område du ønsker at jage i. Skovfogeden kan så typisk formidle hytteleje, jagt m.m. og sørge for papirerne....

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Umiddelbart har jeg fundet 4 estates på Islay( var der nogen der sagde wiskey?) via internettet, jeg overvejer at kontakte udover det kender vi en estate nord west for Ullapool vi overvejer at besøge igen. Kunne være jeg også skulle prøve Tilhill der står de er landsdækkende firma.

Men Tilhill hmm... kunne være jeg skulle sende en praktik ansøgning til dem. Jeg kunne godt tænke mig at komme i 3 dels praktik i scotland, foreløblig har jeg fundet "The Scottish Forestry Commission" Og "Scottish Woodlands" jeg skal have skrevet ansøgning til, tror Tilhill ryger med på listen. Mange tak ran.

Mvh
Christensen
Mvh
Christensen
Svar
#4
Du kan læse en hel del om Visitor's Fireams Permits på disse links.

http://www.jagtdebatten.dk/forum/viewthr...ad_id=1095

http://www.jagtdebatten.dk/forum/viewthr...ad_id=1912
Svar
#5
Mange tak for linksne. Der gav en god ide om hvordan man får VFP

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen
[ I diplomatisk sprog kan man udtrykke at vores rejse i år har været hårdt ramt af "misforståelser".

Mvh
Christensen



Hvad så 7-eleven - skal vi slet ikke høre (læse) noget om turen[:p]. Fortæl - fortæl.

mvh
Korthår
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)