Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tyrkerdue
#1
Saa startede jagten paa tyrkerduer 1. november. Jeg har masser af tyrkerduer, men det er i haven ved foderbraettet, og bruger jeg duekaldet kommer de og sætter sig på skorstenen. [Big Grin] Har aldrig haft chancen til en tyrkerdue under jagt. Men er der nogle herinde der har skudt denne fugl? Hvor stor jagtlig vaerdi har denne lille due i Danmark?
I didn't come this far to miss!
Svar
#2
Har skudt et stk. på naboens TV2 antenne[Big Grin] med min Diana 38 da jeg var 11.

Mvh.
Søren
Svar
#3
Brugte du lokkere[:0][:0][:0]
I didn't come this far to miss!
Svar
#4
Nop... Resterne af min skolemadpakke....[8D]
Svar
#5
Jeg skyder mellem 10 og 30 hvert år hos min nabo.Han har somregel hele årets høst af hvede liggende på lager det meste af vinteren,og korn og foderstofforretningen vil ikke have der er fugle i kornet,så jeg skal sørge for der ikke er for mange "Tyrkere" omkring gården.
Jeg ser det mest som "regulering af skadevoldende vildt" (underligt begreb,iøvrigt)

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#6
Jeg skyder også gerne et par håndfulde hos en landmandskammerat.

Bruger efterhånden næsten kun min 17. HMR når de sidder i træerne omkring gården eller går rundt på hans gårdsplads..

Smager dejligt, men måtte gerne være lidt større[Wink]

Jimmy

Sauer 202 Select Take Down
Titan 6 Kal. 30.06 (som skal sælges)

Marlin 917 Kal .17 HMR
SKB 505S haglsprøjte
Svar
#7
Jeg har kun været med til at skyde en enkelt "tyrker". Eller rettere sagt, jeg skød forbi og min kammerat sendte den i jorden [Wink]

Jeg har dog haft chance for at skyde en del i kastanjetræet og på foderbrættet i gårdspladsen, men min mor mener at det er jagtfrit område. Hvilket egentlig er fint nok [Smile] Det samme gælder forøvrigt haven når rådyrene render og æder æbler her om efteråret (dejlig udsigt fra stuen) [Smile]

Mvh
Jonas
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)