Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tikka og QRW
#1
Ohøj.

Har brug for lidt hjælp....Skal til at bestille kikkert og montage fra uk eller usa,som skal sidde på en tikke T3 lite(223).Kikkerten er en bushnell elite 6500 4,5x30x50 og jeg havde forestillet mig at den skulle sidde i en Leupold QRW montage.

Er der nogen som kan hjælpe mig med hvad for nogle baser jeg skal købe og om jeg skal købe montagen i (low) eller (medium)højde.?

Har søgt på det,men uden at blive klogere.Håber nogle kan hjælpe.

Mvh.

bbs
Svar
#2
Har du overvejet den "rigtige"?
http://www.tikka.fi/images/accessories/scope.html
Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#3
Til QRW kan du bruge "gunsmith base" da disse er flade i bunden og kan tildannes de i forvejen borede huller i låsestolen.

Men som onkel anders siger, hvorfor så ikke den rigtige?

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
Ja eller Warne, der passer i de faste baser!!!
Svar
#5
Enten har man en optiloc (Tikka) eller også har man en QR (leupold)
hvor tilpasning af gunmaker baser er nødvendigt!

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#6
Citat:quote:

Enten har man en optiloc (Tikka) eller også har man en QR (leupold)
hvor tilpasning af gunmaker baser er nødvendigt!


Har du nogen sinde set en Warne montage og tjekket kvaliteten af dem...??? og så koster de det halve af en optiloc!!! Jeg ville aldrig købe Optiloc så længe Warne laver montager til Tikka! Men det er jo smag og behag...
Svar
#7
Jamen jeg er også kun storfan af QR systemet.
Er baserne først monteret (Std.ca 35$, Gunmaker 52$, Sakostyle 90$) så er ca. priser på 1" ringe 25$ og 30mm 32$.
Det er da noget der duer, og så er det endda uden kvælningsmærker!!!!![Wink]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#8
Prøv lige at ta` et kik på ; Warne grooved reseiver line. http://www.warnescopemounts.com/scopering_chart.html
Svar
#9
Citat:quote:

Jamen jeg er også kun storfan af QR systemet.
Er baserne først monteret (Std.ca 35$, Gunmaker 52$, Sakostyle 90$) så er ca. priser på 1" ringe 25$ og 30mm 32$.
Det er da noget der duer, og så er det endda uden kvælningsmærker!!!!!

Søren


Jamen jeg er også fan af Leupolds ringe...har selv QRW som er rigig lækre!!! Men til Tikka synes jeg at kikkerten bliver monteret uforholdsmæssig højt ved brug af standard baser...hvorfor ikke benytte de integrerede baser og derved få den lavere montage med i købet? Som A-bolt hentyder til, så fås Warne til stort set alle kombinationer...

J.
Svar
#10
@jamo
Jeg mener QR og ikke QRW![Wink]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#11
Jeg har QRW på min Kongsberg og synes at "vingerne" er lidt klossede. Optilock er lang mere elegant... men hvis kikketten skal af og på så er QRW et godt valg...

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Jeg har QRW på min Kongsberg og synes at "vingerne" er lidt klossede. Optilock er lang mere elegant... men hvis kikketten skal af og på så er QRW et godt valg...

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]



Derfor QR og ikke QRW for dævlen![Wink]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#13
Vores ven BBS vil have QRW - derfor forsøger jeg også at tale ham til noget andet for dævlen[Big Grin]

Citat:quote:

Originally posted by WSM

Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Jeg har QRW på min Kongsberg og synes at "vingerne" er lidt klossede. Optilock er lang mere elegant... men hvis kikketten skal af og på så er QRW et godt valg...

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]



Derfor QR og ikke QRW for dævlen![Wink]

Søren



"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#14
Citat:quote:

@jamo
Jeg mener QR og ikke QRW!

Søren


Jamen monteres de ikke på samme måde - altså QR og QRW??? Jeg troede blot er det var tale om en designforskel på de to ringe, hvor QRW var lidt mere tactical og QR den mere elegante...men måske jeg tager helt fejl [Smile]

Jamo
Svar
#15
QRW passer på weaverbaser, deraf W'et

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#16
Ja, for dælen.!!

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#17
Tak for de mange svar og meninger.....Jeg har også overvejet optilock,men har dog aldrig haft en QRW i hånden,kun hørt folk snakke positivt om den også syntes jeg den var billig "over there".
På min Sauer 202 har jeg EAW og den har jeg været rigtig glad for,men det behøves ikke lige være en montage til den pris.

Det med om kikkerten let kan tages af og på,syntes jeg kunne være godt,hvis man skal have den med i et fly.Så er det jo bare lige at smide kikkerten i håndbagagen...Syntes ikke altid at de "kuffertkastere" som er ansat i lufthavne,bahandler tingene ret pænt.

Og skulle man være rigtig uheldig,at man aldrig ser kufferten igen,ja så har man jo kikkerten tilbage i det mindste.

Men nok om det,tror at valget står imellem optilock og QRW,
Svar
#18
Jeg tror at det efter 9/11 er en dårlig ide at putte kikkerten i håndbagagen. Security folk ser terrorister alle vegne. Smid den hellere i den indtjekkede kuffert.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#19
2 stk Weaver #61 baser i stål passer til en Tikka T3.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#20
Nu har jeg fået min kikkert hjem fra UK [Big Grin] med QRW montage.Så mangler jeg bare noget at skrue den på.Det var ellers planen at jeg ville købe en T3 lite,men er kommet noget i tvivl,da jeg også har overvejet en T3 varmint.Det eneste som hidtil har afholdt min fra varminten er vægten,har haft begge to imellem fingerne,men er stadigvæk i tvivl.Det skal lige siges at der bliver monteret harris bipods på den og at den både skal bruges til jagt og skydebane.

Skyder varminten mere præcist.?

Gode råd modtages gerne.

Mvh.

bbs
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)