Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Møgbeskidt løb......
#1
Jeg har lige fået fingre i noget Gold medallion og givet mit løb på min 338 Win mag en omgang.
I guder hvor der kom skidt ud....[Sad!]
Jeg synes ellers jeg har været over den med olie, filtpropper og diverse børster efter alle kunstens regler, men alligevel var jeg noget overrasket over at se hvad der kom ud.
Sidder der virkelig så meget tilbage efter en "normal" rensningsprocedure, og har andre oplevet noget lignende.....[?]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#2
Jeg ved ikke om min metode er den rigtige, men indtil videre fungerer den. Jeg plejede også at rense med filtpropper og BreakFree, indtil jeg fik fingrene i en dunk Mpro7 rensevædske (tror det hedder "Gel". Jeg var mindst lige så overrasket som du beskriver - der blev ved med at komme sort snask ud efter 3 behandlinger (kobbebørste dyppet i gelen igennem 3-4 gange og vente i 10 min. Herefter rense med filtpropper og om igen)... Jeg ved at Mpro7 ikke får synderlige gode anmeldelser ifm fjernelse af kobberaflejringer, men krudtslam og sod m.v. kan det fjerne til UG!!! Så må jeg finde noget andet når jeg en gang skal fjerne kobberaflejringer. Jeg bruger Mpro7 hver gang jeg har været på banen. Én behandling er normalt nok, men er det første gang man bruger det i en pibe, der kun har været renset med olie m.v. skal man regne med 3-4 behandlinger inden filtpropperne kommer bare nogenlunde rene ud!!!

M.g.t. Gold Medalion - er der ikke noge slibemiddel i det, eller tager jeg helt fejl. Jeg har aldrig set eller prøvet det - kun hørt godt om det!!!

J.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

.....M.g.t. Gold Medalion - er der ikke noge slibemiddel i det, eller tager jeg helt fejl. Jeg har aldrig set eller prøvet det - kun hørt godt om det!!!

J.



Jo - der er slibemiddel i. Man bruger det meget i skydebanerifler både cal. 22 og langdistance (6,5x55).
Jeg gav min 3 gange før den var bare rimelig ren. Det bliver spændende at komme på skydebane på søndag og se hvad det har at sige på præcisionen....[:p]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)