Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hvilken riffel opfylder alle disse krav?
#21
Se her
http://www.butik-michaelsjagt.dk/product...oduct=1350

Per T Nielsen

"7mm SAUM--one shot-one kill"
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#22
Citat:quote:

Rem 700 ltr i 308.



Yepper - den vil også opfylde dine krav, men jeg anbefalede blot Model 700 Compact Tactical pga. aftræk og Trinytebelægningen - den har LTR ikke. X-40 aftrækket skulle være væsentligt bedre end X-mark Pro aftrækket. Jeg havde selv en LTR med X-mark Pro aftræk og var ganske glad for det - fandt aldrig ud af hvad det var så mange folk havde imod det...[Smile]
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

Remington Model 700 XCR Compact Tactical Rifle:

- Kan ikke tro, at den koster mere end 10.000



Sidst jeg snakkede med Michael i Svendborg var det samme pris som LTR= listepris 9.995,- (læs: Udgangspunkt for prutteri [Big Grin])

Mvh

[Image: Takleberry-1.jpg].[Image: sporter-1.jpg]

************************Kend din ret og gør din pligt**************************
Svar
#24
Citat:quote:

Sidst jeg snakkede med Michael i Svendborg var det samme pris som LTR= listepris 9.995,- (læs: Udgangspunkt for prutteri )

Mvh


Hæ hæ - ja for pruttes skal der dælme, når den står til 8.995 kr hos Skov!!!!!!!!!!!!!!! Utroligt at priserne kan svinge så meget - og så endda internt i Jaguargruppen...Og så er Skoov væsentlig nemmere at handle med end Michael - han må se at komme ind i kampen. Michaels priser har ikke ændret sig siden dollaren begyndte sit frie fald - det har Skovs. LTR stod også til 10k for 2 år siden derude. Måske tager jeg endda fejl - noget siger mig at prisen for LTR hos Skov var 8.000 kr, men jeg er ikke helt sikker...

Jamo

Takle!!! Du har ikke tid til at skrive herinde - du skal teste ammo[Big Grin]
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

Citat:quote:

Rem 700 ltr i 308.



Yepper - den vil også opfylde dine krav, men jeg anbefalede blot Model 700 Compact Tactical pga. aftræk og Trinytebelægningen - den har LTR ikke. X-40 aftrækket skulle være væsentligt bedre end X-mark Pro aftrækket. Jeg havde selv en LTR med X-mark Pro aftræk og var ganske glad for det - fandt aldrig ud af hvad det var så mange folk havde imod det...[Smile]



Men LTR er sort.
Compact er til gengæld rustfri, nogen mener det er en fordel.
Skulle jeg vælge mellem de 2 blev det compacten.

Der er noget svingende priser på de taktiske fra remington

Mine 700 p udbydes til 10.000 hos Michael´s men jeg har ikke givet over 6.500 for nogen af dem, hos en anden forhandler.
Jeg er blevet tilbudt en 300 rsaum i ltr for 8.000

Så som der skrives, der er basis for forhandling.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

[quote]Hæ hæ - ja for pruttes skal der dælme, når den står til 8.995 kr hos Skov!!!!!!!!!!!!!!!
Jamo

Takle!!! Du har ikke tid til at skrive herinde - du skal teste ammo[Big Grin]



Er det prisen for LTR'en eller XCR'en ??? Er det XCR tror jeg sørme min gamle svagelige mor har inviteret på kaffe - man skal jo tanke undervejs og såvidt jeg har set, så er den eneste tanksstation i det område vist helt tilfældigt i Bording [Big Grin][Wink]

Ja ja jeg skal nok komme afsted - men nu var kl. altså næsten 23 og i dag holder jeg børnefødselsdag...................en iøvrigt på alle måder skræmmende oplevelse [:0]

Mvh

[Image: Takleberry-1.jpg].[Image: sporter-1.jpg]

************************Kend din ret og gør din pligt**************************
Svar
#27
@ Søren:

...ja men XCR er grøn!!![Smile] XCR Compacten er ikke i rustfrit stål så vidt jeg ved, men blot belagt med det de kalder Trinyte - ligesom Tikka Tactical er belagt med mangan, for at give en stærkere og mere modstandsdygtig overflade.

@Takle:

Det er LTR jeg har set til den pris hos Skov - jeg har ikke set XCR hos Skov, men de kan da bestilles hjem...som andre skriver, så tror jeg afgjort også, at prisen ikke meget højere end LTR, men noget skal man vel betale for X-40 aftrækket og Trinyte-belægningen...det må da afgjort være din kommende .223R skyder!!! [Big Grin][8D][Big Grin]
Svar
#28
Jeg har en Tikka T3 Varmint med rekyldæmper - kaliber 30.06 Den er 2 - 3 år gammel. Jeg overvejer at skifte den ud, så send en PM, hvis du er interesseret.
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

@ Søren:

...ja men XCR er grøn!!![Smile] XCR Compacten er ikke i rustfrit stål så vidt jeg ved, men blot belagt med det de kalder Trinyte - ligesom Tikka Tactical er belagt med mangan, for at give en stærkere og mere modstandsdygtig overflade.



Ifølge Rem katalog og det link du selv har lagt fra Remington er det en 416 Stainless steel barreled action, som ganske rigtigt er Trinyte behandlet. Fordi de lyse grå ikke rigtigt rykker hos de taktiske[Wink].

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#30
hmmm...det havde jeg overset...men så er den jo endnu mere vedligeholdelsesfri...men jeg kan ikke finde ud af om en SS pibe har færre skud i sig i forhold til en alm. stålpibe...

J.
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

@Takle:

Det er LTR jeg har set til den pris hos Skov - jeg har ikke set XCR hos Skov, men de kan da bestilles hjem...som andre skriver, så tror jeg afgjort også, at prisen ikke meget højere end LTR, men noget skal man vel betale for X-40 aftrækket og Trinyte-belægningen...det må da afgjort være din kommende .223R skyder!!! [Big Grin][8D][Big Grin]



Vi ligger skam også i heftige forhandlinger i budgetudvalget [Wink] Hun var ikke så satans imponeret da jeg parterede det sidste dyr i går [xx(] Problemet er bare, at pladsen i våbenskabet er lidt trangt i forvejen, og der er givet helt klare retningslinier om, at der ikke kan anskaffes et større [Sad]

EDIT: Jf. Michaels jagt (det eneste sted jeg lige har kunnet finde begge rifler) så koster en XCR lige under 13 K mens en alm. 700P står til lige under 10K - er det samme prisforskel mellem LTR og XCR Compact synes jeg sgu godt nok X 40 aftrækket plus rust"frit" lås/bolt er betalt [:0] Der sidder i øvrigt et Bell & Carlson skæfte på XCR'en

Mvh

[Image: Takleberry-1.jpg].[Image: sporter-1.jpg]

************************Kend din ret og gør din pligt**************************
Svar
#32
Hej Takle!

Den XCR som Michael har er helt sikkert den model, der ikke laves mere - nemlig den med 26" pibe (den er ivhertfald ikke at finde på Remingtons hjemmeside mere). Den er med Bell&Carsson skæfte og thumbhook. På hans hjemmeside står den til 13 klik og LTR/700P til 10 klik [Smile]

Den jeg omtalte er en XCR Compact, som jo ligner LTR meget, blot med grønt skæfte og så det andet aftræk, belægning og åbenbart rustfri stålpibe...

Og så må jeg lige slå et slag for X-mark Pro aftrækket... Jeg har godt nok ikke prøvet det dersens 40-X aftræk, men jeg synes dælme, at X-mark Pro er lækkert. Det knækker som glas, og selve aftrækkeren har efter min mening er rigtig god udforming...men det kan være, at jeg ændrer holdning hvis jeg prøver det andet og noget dyrere aftræk...

Hvis du skal handle remington må du afgjort besøge din bedstemor i Bording!!! Michael er ALT for dyr...!!!
Svar
#33
Ja ja Jamo [8D]- Michael ER alt for dyr [:0]

Det var også derfor jeg sammenlignede 700P og XCR'en (26" pibe) - han havde ikke nogen pris på XCR Compact jeg kunne sammenligne med en LTR.

Prisen overthere på XCR Compact er ca. 1400 USD mens LTR'en kan fåes for omkring 1000 USD.

Ved nu egentlig ikke hvor meget fidus jeg har til Bell & Carlson - kender ikke meget til dem, så HVIS det var ville jeg nok satse på LTR'en.....hvis det var mig som skulle vælge mellem de 2 [Wink]

Mvh

[Image: Takleberry-1.jpg].[Image: sporter-1.jpg]

************************Kend din ret og gør din pligt**************************
Svar
#34
De laver jo også VTRèn, den har fået rigtig god kritik i Vapentidningen i det nye nummer. Varmint/tactical model, X-Mark Pro aftræk, vægt 3.2 kg.
Og så ser den rå ud med det trekantede løb, og man kan vel få mundingsbremsen savet af[Wink].

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#35
Prøv at læse Tackles gamle link til Mel´s Sniper om 700 ssp varmint.

I denne test http://www.snipercentral.com/remspsv.htm

Så vil betydningen af de forskellige skæfter være glasklar.

Remington laver flere modeller med tyk pibe i andre skæfter end HS.
Jeg har prøvet at trykke forskæftet mod piben på dem jeg har haft i hånden. De dumpede alle.

Jeg kender/har mødt en der købte den i testen nævnte riffel.

Skæftet er nu med meget stor sikkerhed skiftet til et et Hogue med fuld alu blok. Jeg leverede selv det nye skæfte.

Personligt vil jeg hellere købe en P eller LTR med det rigtige skæfte
spare en sjat penge og bruge nogen af dem på et aftræk om nødvendigt.
Samt resten på ammo.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#36
Citat:quote:

Skæftet er nu med meget stor sikkerhed skiftet til et et Hogue med fuld alu blok


Bare for nysgerrighedens skyld, hvad står sådan et skæfte i? Jeg var også en tur nede ved skov den anden dag og på tænker at købe en sps varmint i 17 fireball men de eneste han har på bestilling er sps. Når man læser på div. våben anmeldelser beklager de alle skæftet og bagefter beskriver de en riffel der skyder "0.75 moa out of the box".
Hvor meget bedre kan det blive?
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by okj

Citat:quote:

Skæftet er nu med meget stor sikkerhed skiftet til et et Hogue med fuld alu blok


Bare for nysgerrighedens skyld, hvad står sådan et skæfte i? Jeg var også en tur nede ved skov den anden dag og på tænker at købe en sps varmint i 17 fireball men de eneste han har på bestilling er sps. Når man læser på div. våben anmeldelser beklager de alle skæftet og bagefter beskriver de en riffel der skyder "0.75 moa out of the box".
Hvor meget bedre kan det blive?



Skæftet kan købes hos midway for ca 2500 kr. Bemærk der er 2 versioner
en full alu og en pillar bedded.

Det er min overbevisning og erfaring, at den store forskel kommer til udtryk når forskæftet støttes på bipod eller sandsække placeret ved forskæftets yderste 10 cm.

Jo det kan blive bedre. 0.75 kan blive til 0.5 om det har betydning er vel et spørgsmål om temperament. Men jagter man de sidste mm er de værd at tage med.
Jeg synes faktisk testen viser forskellen. Den er så samtidig lavet fair, da skæftet er eneste komponent der udskiftes.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#38
Hej Cepture.

Du kan roligt følge din første indskydelse med en Tikka t3 varmint i stainless, og det at piben er 23 3/4" (9 cm mere end en 20") gør den altså ikke mindre handy.

Jeg har haft min Tikka t3 varmint stainless i over 2 år nu, og jeg vil sige at den opfylder alle dine kriterier. Havde den også med til Polen for 3 uger siden, hvor den bla. nedlagde et par svin i fuld fart.

Her lige en skudgruppe på 200 meter.

[Image: 18052008117-1.jpg]
Svar
#39
Hvad med den Sako 85 finnlight cal. 6,5x55 med optilock og leupold, der er til salg på egun.de netop nu til ca. 12 kilo...

Mvh

376 steyr

Frækhed belønnes - nogle gange med tæsk...
Svar
#40
En let brugt Steyr Scout (med mindre du er god til at krejle en ny ned, det kan lade sig gøre).

Jeg behøves ikke nævne, at der kun er en rigtig Scout og den er selvfølgelig i .308.

.223 er ikke en kaliber at tilbyde Scout i.

Der findes en Steyr i .376 og den er søøød, men den hedder en Dragoon.

Som saglig onkel Jeff sagde:

" It has no need for an intermediate sling socket on the starboard side, and it has no need to be offered in goofy calibers such as the 223."
"The Steyr Scout is not a target rifle, nor an inner city riot suppresser, nor an elephant gun, but it will do for almost anything else, if we exclude the ubiquitous 22. A recent friend and disciple taking off next year for Africa acquired a 416 Remington, when what he needed was a Steyr Scout, as issued or in Dragoon (376) configuration. What the Steyr Scout offers above all is convenience and "friendliness." It is the most "shootable" instrument I know of."

Okay, der er ikke meget, der er perfekt, men Scout'en er tæt på.

Tværpinden i støtteben kunne være af metal i stedet for plast og så kunne man godt drope de forlængere i skæftet. Jeg tillader mig igen at citere Jeff:

"This stock is, in my opinion, a triumph - marvelously comfortable for almost everyone. I do not think it needs the optional length of pull. A short stock is no handicap to a man with long arms, whereas a long stock is uncomfortable for a shooter with short arms. I suggest simply abandoning the stock spacers on the Steyr Scout and leaving it at short option."

You tell 'em, Jeff (eller rettere, You told them, Jeff)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)