Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Genladnings tiladelse
#1
En af mine kamerater har lige fået afslag på genladnings tiladelse. Han har bygget et rum efter alle regler og har lige fået sit kursusbevis. Etatens begrundelse var nye regler, der trådte i kraft pr 1. november. Han skulle påregne 1 -1½ års ventetid.[}Smile]
Er der nogen der også har oplevet noget lignene ?
Mvh Rigby

Skit vir die kruis op die rooineke
Skit vir die kruis op die rooineke
Svar
#2
Det ville jeg ikke acceptere uden videre.
Der fulgte vel en klagevejledning med afslaget?

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Er det evt. muligt at du poster det afslag - det kunne jeg godt tænke mig at læse.
Mvh.

Yeti
Svar
#4
Klag til justitsministeriet.
Det afslag ville jeg aldrig acceptere.
Hvilken politikreds er der tale om ?

Din kammerat må forøvrigt meget gerne ringe til mig (8678 9811).
Jeg afholder ladekursus på søndag, og vil derfor gerne vide lidt mere om sagen.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#5
Så kom der skub i tingene
DDS blev kontaktet, da de havde af holdt kurset. De tog kontakt til Justits minsteriet og "vupti" så havde man tid til tilladelse og gennemgang af lade rum [Big Grin]

Skit vir die kruis op die rooineke
Skit vir die kruis op die rooineke
Svar
#6
Hej
Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvilken politikreds der optræder så firkantet.

MVH
Lindvig
Svar
#7
Talte med rigspolitiet i går om problemet.
Det er der desværre mange der er pt.
For det skal de, sagde rigspolitiet [Sad]
Årsagen er at der ikke er kommet nye blanketter med de nye regler.
Bla. Horsens giver afslag for tiden.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#8
Her i Sønderjylland giver de ikke et direkte afslag, men de meddeler at de pt. ikke kan udstede tilladelser.

Ingen tilladelse = ingen mulighed for køb af krudt osv.

Løsningstidspunkt ukendt [Sad!][Sad!]

Mvh
Sten
Mvh
Sten
Svar
#9
det er da ikke en gyldig grund. Vi er alle underlagt de samme regler, uanset hvad der står på de bilag der følger med tilladelsen. Hvis tanken så skulle følges til ende, skulle eksisterende genladetilladelser inddrages, da den nye tekst ikke er vedlagt/vedhæftet, og dermed ukendt for indehavere af gamle tilladelse. Det skal da ikke komme de lovlydige borgere til last at etaten sover i timen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det kunne være at det hjalp hvis man istedet for gik ned og ansøgte om tilladelse til en 2kg rørbombe, ja effekten er vel den samme, hvis skidtet brænder af [Big Grin]
Svar
#10
Har lige fået ny tilladelse ved Roskilde - 2 dage, ingen problemer - de ville ikke engang se rummet. Meddelte blot, at jeg skulle være opmærksom på, at der var kommet nye regler, bl.a. må jeg kun opbevare 2 kg krudt.

Mvh Søren
Svar
#11
Citat:quote:

skulle eksisterende genladetilladelser inddrages, da den nye tekst ikke er vedlagt/vedhæftet


Det er ikke korrekt. Gamle tilladelser og dertil hørende regler gælder indtil udløb. Først derefter skal de nye regler efterleves max 2kg osv.
Svar
#12
For snart en månde siden sendte jeg en våben tilladelse hvor klaiberet skulle ændres og min genladnings tilladelse til politit i Horsens. Har også fået at vide at alle genladnings tilladelser er sat på hold pg nye blanketer der ikke r kommet endnu.
Men ind til vider kan de da ikke en gang finde ud af om de overhovdet har fået brevet.

Lars
Svar
#13
Det kan være at i skal kigger forbi http://www.hemnet.se så I kan komme til at bo et sted hvor man er lidt mere rimeligt omkring genladning. Hvis I fortsat ikke er helt overbeviste så kig forbi http://www.bytbil.se - men det er på eget ansvar!!!
Mvh.

Yeti
Svar
#14
Når man nu ikke har tænkt sig at bo, men kun jage i Sverige, vil jeg lige spørge:

Er der sket noget mht. de nye regler om genladning[?]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#15
Det tro jeg ikke min geladnings tilladelse er stadig strandet hos PAPIR BØDLERNE i Horsens.
Har haft kontakt til DDS, det er åbenbart kun i Sydøstjyllands politi kreds der er så alvorlige problemer. alle andre steder i landet køre det uden de helt store problemer, i følge dem.
Men de har åbenbart deres helt egen måde at læse reglerne på i Horsens. De er nok også de suverænt sløveste i landet. Ændring af et kalibere i tildelsen det tog over 14 uger, optagelse i våbenpasset cirka 8 uger.
[Sad][Sad!][xx(]
Svar
#16
Hos Aalborg politi tager det ca en uge, og få en genladetilladelse, og indskrivning i våbenpasset, plejer de at gøre mens man venter[Big Grin]

HVORFOR GÅ PÅ ARBEJDE.. NÅR MAN KAN GÅ PÅ JAGT
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#17
quote
Ændring af kalibre tog over 14 uger.
unquote

På min tilladelse står der: ALLE KALIBRE

fovaltes der også forskelligt omkring dette ??
mvh
Svar
#18
min er udstedt i Hobro og der står også ALLE KALIBRE
den skal dog fornyes midt i juni så jeg følger også med i hvad der
sker på området.For nylig var der et par stykker der anbefalede
mig at fylde lageret inden ny ansøgning[B)]

mvh johansen
Svar
#19
Jeg har fået min fornyet for par måneder siden i Aalborg, og der står alle kalibre.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#20
Det ville jeg også gerne have, men jeg havde udfyldt papirne hjemme fra, og der havde jeg skrevet 270 win og 6,5*træls. men når der engang kommer en ny kaliber i hus så renger jeg med at få den byttet om, så den gælder alle gængse kaliber...[Big Grin]

HVORFOR GÅ PÅ ARBEJDE.. NÅR MAN KAN GÅ PÅ JAGT
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)