Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eley grand prix steel..
#1
Jeg købte, for at prøve noget nyt, et par pakker Eley grand prix steel til vores jagt i søndags. Jeg skød 2 fasaner og 1 hare med omtalte patron. Skudafstand ca. 25 -30 m. Hagl nr. 5 32 g. udgangshastigheden er oplyst til 400 m/s. Alle 3 stk. vildt forendte i knaldet. Udover at vildtet blev dødskudt, oplevede jeg en anden behagelig ting ved patronen, den har et behageligt rekyle og sviner ikke løbet.
Nu er 3 stykker vildt jo ikke meget at lave en konklusion på, derfor kunne jeg godt tænke at høre, om der er andre der har prøvet Grand prix steel og evt. deres oplevelser med patronen.

Svar
#2
Her i huset bruger vi Eley grand prix VIP 3 hagl 38 gr. Alt hvad der bliver truffet med sådan en, ruller i knaldet eller pakker i luften. 3 hagl fordi vi overalt på Klippen kan få råvildt for Big Grin

Mvh Fru Jakobsen

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#3
Hej fru Jacobsen, tak for indlægget. Dit indlæg viser at jeg ikke tog helt fejl...... eller vi er mindst to, som synes det samme.
Udover at patronen ikke sviner løbene, har behagelig rekyle, har jeg endvidere fundet ud af at prisen også er behagelig, såfremt man køber minimum 1000 patroner pr. gang = 62 kr. pr. æske - altså for Eley Grand Prix steel nr. 5 32 gram.
Og det er ik' så ringe endda.

Jeg skynder mig lige at pointere, jeg har intet med Eley at gøre, og jeg handler heller ikke med våben og patroner.

Svar
#4
Min egen forkærlighed til patronen kommer fra min første oplevelse med den. Der kom en hare løbende ude på ca 25 meter, sideskud, og så får jeg i første skud ikke svinget ordentligt igennem. Arrig som en hveps over at have bommet, svinger jeg så til og haren slår 3 forlæns kolbøtter ude på ca 50 meter og er stendød i andet skud. Og en patron der kan det, er dælme god at have i kammeret. Ikke at jeg dermed vil anbefale nogen at skyde harer ude på den afstand, og jeg skammer mig faktisk lidt over at blive så arrig at jeg gjorde det. Så det gør jeg aldrig mere! Men en god patron, det er det. Og som dig Marcus, oplever jeg det samme mht. svineri i løbene, og en behagelig rekyl. Samme patron har da fået 6 stykker råvildt ned i første skud, inden for 15-20 meter. Og de slog også en forlæns kolbøtte, da de blev truffet. Min mand og 7 andre jagtkammerater bruger samme patron, alle med stor tilfredshed.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#5
Fyr dem lige over en chronograf. Jeg er nysgerrig....

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)