Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Farvel
#21
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Nå JoHannes.

Er der nyt fra din bastbukkejagt i Scotland og har du smagt på den Skotske landvin[?][xx(]

PS: Hvilken del af Scotland var du i?

Scotland Yard, selvfølgelig.
--
mvh M@X.
Verdens første og eneste DRALF champion.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]



Der er landvinen også god.

Med jægerhilsen

375ras.

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#22
Hej GUtter,
beklager, at jeg ikke har vendt tilbage før nu. Min computer er til reparation, så nu har jeg omsider fået en erstatningsmaskine.

Det blev til 6 bukke (2 bastbukke, de fire øvrige var fint fejede), en ræv, en sikahind (skydes året rundt i dette område, for at undgå hybrider med kronvildt), 3 kaniner og 7 får (skadedyr i skoven). Så der har været gang i røret.

Jeg skød med 6,5x55, Nosler Ballistic Tip Hunting 120 grains, 53 grains MRP. Efter min mening en lidt for krads kombination. Den er godt flatskydende. Den river meget med. For stor udgangshul ved træf i knogler. Flere af dyrene havde knækket ryggen, selvom kuglen var pladseret fint på bladet. Jeg regner med at vende tilbage til Sierra GameKing Boattail 140 grains.

Jeg lavede min første dublé på buk. Den ene stod på 160m, og den anden på 210m. (lugter vist lidt af pral)

Jeg var på jagt ca. 100 km syd for Edinburgh.

mvh. Johannes
Svar
#23
Det er muligt at det lugter lidt af pral, men hvad pokker, det skal der jo være plads til.
Det lyder som om det har været en vældig tur.
Især detaljen med de meget "farlige" får[Big Grin]

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)