Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Revne i skæfte
#21
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Revnede skæfter er generelt ikke omfattet af garanti, med mindre der re synlige fejl ved selve træet.

jbn



Er en revne ikke en synlig fejl? [:o)]

Mvh.
Lars/Great Dane



Nej ikke i reklamationsmæssigt forstand.
det der er omfattet af reklamationsfretten, er materiale og fabrikationsfejl. En revne er et produkt af overbelastning, som kan være forårsaget af anvendelse under forkerte forhold. Her kan nævnes, mangelfuld sammenspænding, affyring i skydebænk med fast rekyleoptag, væltet riffel og en masse andet[:o)][:o)][:o)]GD
jbn
Svar
#22
Hej
For en god ordens skyld bør det vel også nævnes, at en revne i et skæfte også kan skyldes manglende lagring af træ inden bearbejdning.
Er træet ikke tørt, kan en bevægelsesproces skydes i gang ved diverse udfræsninger m.m.En uheldig placering af åreløbet kan også, bl.a. kombineret med udfræsninger, skabe problemer.
Mvh Walnut
Svar
#23
helt ærligt, Elev,

hvorfor ikke bare købe et af de originale kompositskæfter ???

Så slipper du for træets skavanker[Wink]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#24
Som Thorlak skriver er det en god ide at varme epoxyen op for at få den tyndtflydende, men dens giftighed bliver dermed også meget større, idè der frigives meget giftige dampe, så sørg for god udluftning imens.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

helt ærligt, Elev,

hvorfor ikke bare købe et af de originale kompositskæfter ???

Så slipper du for træets skavanker[Wink]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"



Der er et par grunde, ikke nødvendigvis i priotret rækkefølge

1. Primært er min likviditet som studrende allerede presset efter en tur til skotland og betaling af kronvildts jagt i SNS vestjylland, samt et ønske om at arrange en ny skotlands rejse næst år. Så må udgifter reduceres mest muligt

2. Jeg har kun kunne finde et McMillan skæfte jeg har en formodning om ville passe til riflen. Har ikke fundet andre?

3. Jeg er ret godt tilfreds med skæftet, som det er udover den revne der er kommet.

Tak for de gode råd. Jeg er de næste 2 dage til skydearrangment og på jagt og derfor har jeg ikke mulighed for at skrive her inde. Jeg vil kikke på reperation af skæftet når jeg kommer hjem.

Mvh
Christensen
Mvh
Christensen
Svar
#26
Tikka laver da skæfter til Tikka.

Citat:quote:

helt ærligt, Elev,

hvorfor ikke bare købe et af de originale kompositskæfter ???

Så slipper du for træets skavanker



Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#27
Hvordan får man fat i sådan et? Under min søgning på et eventuelt nyt et fandt jeg ikke nogle til salg? Producere tikka dem stadig eller er det second hand?

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)