Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
6.5-284 reload from a disk
#1
Hey guys

Er der en, der vil fortælle, hvilken maxladning load from a disk angiver til 6.5-284 ladet med en swift a-frame 140 grains med henholdsvis Reloader 22 og Norma MRP-2. Det kunne jeg nemlig godt tænke mig at vide, men jeg har ikke det fantastisk program...

Mvh Lab
Svar
#2
Hej, skal der ikke kugledybde eller col med i beregningen ?

vh Torben
Svar
#3
Tjoh måske, ved ikke helt, hvordan programmet virker.

kv
Svar
#4
Jeg bruger selv MRP-2, 53 grain til 156 grains kugle og 56 grain til
140 grains kugle.

Du skal være forsigtig, da der er meget forskel på max ladning i denne kaliber. Jeg vil starte på 54 grain MRP-2 med en 140 grains kugle og 2 mm friflugt.

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#5
Ja 56 grains, det lyder ret hot i mine ører. Hvilken kugle er det?

kv
Svar
#6
Patition og Sierra hpbt.

Jeg har været oppe på 60 grain MRP-2, så begynder det at give mærker i hylsterbunden og kratere i fænghætterne.

Der er stor uenighed, og meget varienende hastigheder, netop for denne kaliber, se feks. den Norske ladebog, Normas ladedata og Quickload. Det hænger ikke rigtig sammen !

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#7
Der er ganske enkelt MEGET store forskelle på kamre og piber i 6,5-284.. Dertil også stor forskel på friflugten (throat) så programmer som Quickload og Load from a Disk kan ikke altid give perfekte resultater.

M@x ladninger er altid med store forbehold.

Min erfaring er at Quickload kan give meget præcise "mellem-ladninger" som så kan bruges til at finde en præcis ladning med, den præcise ladning er oftest tæt på M@x-ladning, men ikke altid.

I min 6,5 x 55 er Quikloads forudsigelser generelt ret lave, i forhold til det reelle (målte) tryk og hastighed.
I min 22-250AI er de nærmest uhyggeligt præcise. (både med tryk og hastighed)

Jeg glæder mig meget til min 6,5 - 284 bliver færdig, så kan jeg jo se hvordan den arter sig i forhold til Quickload

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
60 grains! Det må jeg sige. Jeg troede, der var udbredt enighed om, at Ladebokens data var over max, jeg har i hvert fald aldrig set autoriserede data, der på nogen måde kan matche dem. Hvilken riffel skyder du med?

kv
Svar
#9
S & L M97 DL [^]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#10
hmm same here. Godt valg[8D]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)