Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sakofejl !!!!!!!!!
#1
Her til morgen var jeg lige en tur i mosen.
Efter at have siddet et par timer i regnen uden at se andet end en solsort, gik jeg tilbage til bilen. Med sædvanlig næsten bevistløst sædvane, klikker jeg magasinet ud, trykker på den lille knap foran sikringen, peger løbet i jorden og får patronen i kammeret ud.
Derefter lukkes låsen, lige med et brasskontrol og afsikres, der trykkes på aftrækkeren, men intet sker.
Det hele gentages et par gange, med et aftrækstryk på ??? kg.
Nå ja man skal vel også tage låsen ud.
Efter at være kommet hjem ringer jeg lige til en god kammarat "SAKO"
Efter lidt sniksnak og efter adskillelse af bundstykket for kontrol af slagstiften, der ikke viser nogen fejl, bliver vi enige om at jeg skal skille riflen ad.
Min tanke var at det måtte være noget der spærrede for aftrækket og ganske rigtigt ! Beddingmateriale !!!! Ham der Gammeltoft [}Smile]
Men efter at have taget et billede af det, skulle jeg lige pille det af med en kniv. Til min store overraskelse var det et tørt hvedekorn [xx(]
Unskylder hermed mange gange den tanke Hr.Gammeltoft, den eneste klamphugger her, er vist ham der ikke har støvsuget bilen for nylig.

[Image: JamedSakols.jpg]

[Image: Hvedekorn.jpg]

Hilsen Steen
Svar
#2
Hold da kæft, kornet er endda spiret [:0] Der må have været meget jord i riflen siden du ligefrem kan dyrke korn i den [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Har du prøvet search knappen på " rengøring" [Big Grin]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Ha, så kan du lære det[Big Grin][Big Grin]

Det må være den der tøre hæse ryger hoste der har blæst kornet derind[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]
/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
Læg kornet i en urtepotte - vand den regelmæssigt - høst den når den er moden - og bag et sigtebrød.

Det serverer du så for Sako inden DM næste år, medmindre hans kone yngler igen.[Wink][Big Grin]

PS: Hvis Langegarn havde g(l)emt et frø i din riffel, havde det været et hampefrø.[}Smile]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Der er noget i vejen med overskriften. Det er uladsiggørlig.

Her må muggeratoren træde til og skære igennem med hård hånd.

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#6
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#7
Ja fantasien kan jo være ret så stor når der skal høstes lidt ekstra EU-tilskudsmidler til hvede dyrkning [Big Grin][Big Grin]
Det med skidt i aftræks-sikrings mekanismen har jeg hørt før, dog ikke i en Sako [Smile]
OK det var godt du fandt fejlen så andre ikke får sendt dårlige tanker.
Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#8
...og mægtig pænt af dig at dele oplevelsen med os andre, så vi kan tage os i agt og undgå noget lignende.

Så er det egentlig for dårligt af os, at vi bare håner dig til gengæld [xx(]

...men den lå bare lige til højrebenet, og så er det svært at lade være [}Smile]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
Godt at det ikke var den dag medaljebukken kom forbi - det havde da ikke været til at bære.
Mvh.

Yeti
Svar
#10
Ja til medalje bukken og hjorten [Big Grin]
Men jeg syntes jeg aner en stemning af antiryger !
Det er åbentbart ikke her man finder sortkrudtsskytter [Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Og sådan noget sludder, man skal da håne over den slags fejl, jeg kunne jo have sagt mig selv der ikke er den slags fejl på en sako [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Steen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)