Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sneppe trofæ
#1
Hej,

Jeg går og sysler med at lave en lille trofæ plade til penselfjer,
med et sneppenæb i midten. Er der nogen der ved hvilken behandling næbbet skal have for at "holde sig", skal det bare tørres ud eller [?]

Knæk og bræk
Flemming
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#2
Jeg har mine penselfjer siddende i undernæbbene fra sneppen.

De er blot tørret

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#3
En af mine jagtkammerater har fået hovedmonteret en sneppe på en plade, hvor der lidt udskæringer i og en masse små huller til penselfjerene.

Når den er fyldt op med penselfjer i alle hullerne kunne den til forveksling ligne en sneppe, der kigger ud gennem en kost...[8D][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Til gengæld er den lavet ved en rigtig konservator i lokalområdet...[:I]

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Hej Ran,

Den har jeg godt set, og min plan er også at jeg vil have en sådan hovedmonteret sneppe. Men nu har jeg ikke så mange snepper på min samvittighed, faktisk kun 2, og de har ikke været velegnet til en hovedmontering, efter mødet med mine 4 hagl.

Knæk og bræk
Flemming
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#5
hej ran
var det mon mugligt at du kunne tage et bill.af trofæ samleren.
jeg er begyndt at samle og er på udkik efter noget lign.
switchback.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by switchback

hej ran
var det mon mugligt at du kunne tage et bill.af trofæ samleren.
jeg er begyndt at samle og er på udkik efter noget lign.
switchback.



Nej, det vil jeg nu ikke spørge om... det er ikke mig selv, der har trofæet...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
Hej Switchback,

Det er hos denne konservator jeg har set den hovedmonterede sneppe:

http://www.schirnig.dk/

Jeg prøver om hun har et billed jeg kan poste.

Knæk og bræk
Flemming
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#8
Den jeg har set er lavet hos Konservator Novrup på Strandvejen i Vejle. Han reklamerer i jægeren.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#9
Hej,

Så har jeg fået et billed:

[Image: Sneppeplade.jpg]

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#10
jeg takker mange gange for det flotte billede.
sådan en trofæ plade må jeg have fat i.

switchback.
Svar
#11
Tak for billedet Flemming. Jeg har allerede skrevet en på ønskesedlen til jul. Men det kræver jo lige at man får lukket luften ud af en, hvilket jo ikke er så nemt [:I]

Mvh
Jonas
Svar
#12
Jamen det var da så lidt [Smile]

Den står også på min ønskeseddel, men den ene sneppe jeg har nedlagt i år, var ikke egnet. Heldigvis så er der da endnu chancer, for at møde snepper.
Indtil jeg får en til hovedmontering, vil jeg prøve med en rund plade og et næb i midten, og så penselfjer rundt om.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#13
Hej Flemming

Véd godt det er lidt sent at svare, men du kan evt. gøre som Claxel beskriver.

Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Jeg har mine penselfjer siddende i undernæbbene fra sneppen.

De er blot tørret

[green]K&B Clax [Wink]



Skær ca. 3 - 4 cm af undernæbbet.
I snitfladen vil du kunne se ligesom 2 kanaler ned i næbbet, som er skabt til de 2 penselfjer.

[Image: PC229900.jpg]

Sæt dem i - og vupti har du et godt trofæ.

[Image: PC229905.jpg]

Fordelen ved at gøre det på denne måde, er at du så har lidt styr på dine penselfjer og du kan nemmere montere dem i en trofæplade, efter at du har boret nogle små huller som passer med næbtykkelsen.

Bare en ide - og den kan jo nemt kombineres med den udstoppede sneppe i midten.

mvh
Korthår
Svar
#14
Jeg arrangere også penselfjerene i sneppen´s afklippede undernæb.Det bliver så limet ind i jagtjournalen.(Har lige siddet og lavet 2 efter en heldig jagt idag[Wink])

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#15
Her er min snebbe plade. den er lavet af Hans Noverup fra Vejle
(håber at det virker det er første gang jeg vedhæfter et foto)
mvh
kristian
[Image: jagtsnebbeplade002.jpg]

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#16
Hej.
For at give en gammel tråd første hjælp vil jeg stille et spørgsmål, som jeg håber I kan svare på.

Hvor kan man få en sneppe-plade, som er one of a kind? Jeg vil gerne have at den er speciel og flot lavet. Sneppen der skal udstoppes bliver formentlig den næste jeg skyder i Danmark - men den kan vel sættes på når pladen er erhvervet?

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)