Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Modificering af Offroad skæfte og sigtemidler
#1
Hej Forum

Jeg har to ting jeg gerne vil have ændret på min Blaser Prof. (plastskæfte)og håber i kan give lidt input:

1) Sigtemidlerne på min 223 pibe er skæve og jeg vil have dem afmonteret, men jeg vil ikke tage for hårdt uden at være sikker på fremgangsmåden. Nogen der har prøvet det som kan give lidt pointers?

2) Jeg vil gerne benytte en LRS pibe (22mm tyk) derfor skal jeg åbne skæftet lidt op. Det er i forvejen noget blødt så skæftet med en kun 19mm pibe kommer i berøring med skæftet når man skyder med støtteben og kæntrer bøssen lidt. Jeg havde samme problem med min Remington 700 SPS. På den kunne jeg skifte skæfte - den mulighed har jeg ikke på Blaseren, så..! Er det muligt at stive skæftet af så det ikke kan give sig så meget?

Jeg havde forestillet mig noget i stil med: en metalstiver der passer i bunden af løbskanalen fæstnes med rembøjleskruer to steder, hvorefter skinnen beddes i skæftet med et beddingmateriale. Der hvor jeg gerne vil have lidt feedback er: Tror i dette vil have den ønskede effekt, og hvilket materiale skal jeg bruge til beddingen?

På forhånd tak
Christian.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#2
Hej...

Det kan fint lade sig gøre at stive det lidt bløde forskæfte af.

Jeg har set det gjort på flere "gummiskæfter" med en alu-stang + epoxy-filler (Efter grunding rengøring+affedtning)

Start med at lave plads til den tykkeste pibe du gerne vil bruge.
Epoxy massen er meget hård at arbejde i når den er hærdet op[8D]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Nu kender jeg ikke skæftet, men kunne man evt fræse en af de her picatinny rails op i forskæftet? Jeg har set det gjort på et træskæfte, og ud over at fordele trykket, så gav det mulighed for at flytte støttebenene frem og tilbage.
Mvh.

Yeti
Svar
#4
hej olsen

1 ilæg med en alu-stang med epoxy-filler
2 du kan samtidig sætte en skinne i så du kan montere flere støtteben [Big Grin]

[Image: 2228.gif]

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Nu kender jeg ikke skæftet, men kunne man evt fræse en af de her picatinny rails op i forskæftet? Jeg har set det gjort på et træskæfte, og ud over at fordele trykket, så gav det mulighed for at flytte støttebenene frem og tilbage.



Mener du ikke en UIT skinne som kan forsynes med støtteben og håndstop. Er standard på Sauer 200 STR.

Picatinny har mil-spec 1913 tværsnit og er beregnet til kikkertmontage.

Jep - sådan en UIT skinne vil stive skæftet meget af.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Tak for de konstruktive svar - det bliver nok løsningen med stang og epoxy i skæftet, da fræsning mv. ligger lidt ud over mine evner ;-)
Hvorfor egentlig lige en alu-skinne? Er det den lave vægt eller det at den ikke ruster - og hvor kan man købe/få lavet sådan en?

Nogen der kan hjælpe med afmontering af sigtemidlerne? Jeg har fjernet alle skruer og alligevel kan jeg ikke rokke dem. Det ser ud til at der er brugt noget lim på det bagerste sigtemiddel - er det normalt?

mvh.
Christian
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

og hvor kan man købe/få lavet sådan en?

mvh.
Christian



Tja, prøv at spørg på VTF[Wink], mon ikke der er enelleranden der har eller kan lave en[^][Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

og hvor kan man købe/få lavet sådan en?

mvh.
Christian



Tja, prøv at spørg på VTF[Wink], mon ikke der er enelleranden der har eller kan lave en[^][Big Grin]


jep...jeg ka 2nd at..for sikker...de plads til at spørg ..er VTF [^][Wink]

Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#9
Nogen indspark vedrørende sigtemidlerne?
Stort knald = stort smil :-D
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)