Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Drivjagt i Tyskland
#1
Er lige kommet hjem fra 2 vellykkede dages drivjagt i Tysland.308 NM og jeg tog sammen med ca 30 andre jægere afsted fredag formiddag retning sydvest for Berlin .Turen der ned gik godt og vel ankommet fik vi parolen for Lørdagens jagt gennemgået .derefter var det tid til lidt øl og aftensmad nede på kroen [Smile].Lørdag ankom vi til reviret omkring kl. 9.00 og blev fordelt på posterne. halvdelen af os blev fordelt omkring en ca.30 ha.mark med sennep på og så gik de ellers igang med at snitte sennep ,der var store forventninger fra de skytter som fik posterne rundt om marken ,men svinene flyttede sig bare rundt inde i sennepen og ville ikke ud [Sad] .De fik skudt 2 hvorefter de fortsatte med at drive de Små 450 ha af ,der blev skudt en hel del rundt omkring i skoven og 308 NM fik da også en lille Keiler . selv så jeg ikke andet end en masse skovskader den dag [V]. Da dagen var forbi lå der 3 svin ,3 ræve ,2 kronhjorte og 7 stk råvildt på paraden.[IMG][Image: Divbilleder077.jpg][/img]  Op Søndag og fik pakket og tjekket ud fra Kroen og afsted det gik kl. ca 9.30 var vi på post igen denne gang i et andet revir på ca 500 ha ,var kun lige kommet på post da den første ruddel Dåvildt kom rundt ude til højre for tårnet på små 100 meter afstand men der var ingen skudchance der . Der var Dåvildt over alt omkring tårnet og kl. 11.00 faldt den føste kalv for 300 og der gik kun små 20 min. da den næste faldt for en 180 grains Fail safe . Kvoten var brugt med mindre man ville give en mindre formue for at skyde en hjort [^] Da dagen var forbi lå der 24 stk Dåvildt 1 Ræv og 1 stk råvildt alt ialt 2 gode dage med 40 stk vildt.[IMG][Image: Divbilleder100.jpg][/img]

[IMG][Image: Divbilleder113.jpg][/img]

Hvorfor drive med stående hunde når det kan gøres med Spaniels.Nu også med 45/70.Hilsen  Jan.
Nu med Ruhår
Nu også med 45/70.

Nu også med Bowtech Genaral 70#


Hilsen  Jan.
Svar
#2
Lige et spørgsmål Jan: Den der patronholder du har på skæftet, er det fordi det er lettere at få fat i patronerne og få genladt, i forhold til at have en stak i lommen?(Har lagt mærke til at flere har dem på skæfterne)
Jeg skal selv på bevægelsesjagt i Tyskland om 3 uger, og kan jeg få nogle gode tips til noget der gør det lettere, modtages det med kyshånd. Det er første gang jeg skal på sådan en tur. Og har ellers kun prøvet trykjagt på råvildt med riffel her på Klippen 4 gange, og da gik det nu fint nok med at have patronerne i lommen. Jeg har sådan en lille smart sag, "Backen", hvor der kan sidde 6 stk i, så de ikke rasler og larmer. 5 stk når det er 9,3-62`ere jeg skal have med. Jeg har fået lov at låne gemalens også, så jeg kan have 10 patroner klar. Nogen bud på hvad der er bedst?

Mvh Annelise/ Fru Jakobsen

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#3
aftagelig magasin[Big Grin]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by rkn

aftagelig magasin[Big Grin]



Det kommer sørme an på hvad type magasinet er. Hvis det er et enkelt radet magasin, skal man have det ud for at efterfylde, hvorimod zigzak magasiner kan efterfyldes ovenfra.

Jeg har brugt både enkeltradet magasin og rifler af mævsertypen som kan fyldes ovenfra og jeg foretrækker til hver tid en riffel der kan fodres med den ene hånd, mens man holder riflen med den anden.

Det er bøvlet i en stresset situation at skulle skifte magasin og efterfylde det første samtidig med at man skal holde øje med såten.

For mig er det bedste en riffel med fast magasin og så samme patronholder som Heym 300.

Jeg mindes stadig en skydning, hvor Ras stressede en Tikka bevæbnet rørlægger, så der lå magasiner og skarpe petroner i en rundkreds omkring ham ,blandet med de afskudte hylstre.
Det grinede vi meget af den sommer......[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Glemte vist at fortælle at jeg da har en Sauer og dermed også aftageligt magasin, som jeg er vant til at manøvrere med, også når der er tid på Smile Så der er klart 3 skud i det og 1 i kammeret fra start på de enkelte jagter.
Tjekkede lige om jeg kunne bruge mit 5-skuds(6,5x55) til 9,3`erne. De går fint i, men den forreste fjeder har lidt problemer med at få dem sat rigtigt i stilling igen til repetering, ØV!!Og det er ellers kun blevet brugt nogle få gange. Det havde ellers været rigtig godt.
Så kan jeg konkludere at da jeg har aftageligt enkeltradet magasin, så er det egentlig hip som hap, da jeg alligevel skal have magasinet ud for at fylde efter?
Og som jeg har forstået det, så svarer "Bewegungsjagd" til det jeg kender som trykjagt. Og så skulle der vel være tid til at "bøvle" med påfyldning af magasin, hvad jeg ellers er ret kvik til. Og jeg skal jo også give de andre skytter chancen for at få lidt vildt for Smile (og så er det her jeg gerne ville have sat en stribe smileys ind, så i var klar over at jeg praler vildt, men den lille fidus har jeg ikke fundet ud af endnu) Muggeratorer: HJÆLP!!!!! (Det må da være en opgave for G.u.D.)

Mvh Annelise/ Fru Jakobsen

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#6
Fru Jacobsen, du har ret. På bewegungsjagd kommer vildtet stille og roligt og du kan som regel sagtens nå at lade.

Jeg skal selv på bewegungsjagd i Tyskland den 27/11 for 10ende gang og jeg medbringer 2 stk 5 skuds magasiner og et 3 skuds. Denne gang er det den trælse magasinriffel der skal med.....

PS: smileyerne sidder ude til venstre og du klikker bare på den du vil bruge.[Smile][Big Grin][8D][:I][:p][}Smile][Wink][:o)][B)][8][Sad][8)][:0][Sad!][xx(][|)][:X][^][V][?]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Tak for det gode svar M@X [Smile]
Og så skal jeg jo bare lade være med at bruge "Quick reply" for at få adgang til de nuttede små hoveder [^][:p][Wink]
Jeg holder mig til det jeg kender, for hvad det angår, så er jeg altså lidt autistisk [:o)]

Mvh Annelise/ Fru Jakobsen

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#8
Tillykke med det flotte resultat Jan.. [Smile]
Godt man ikke selv har tid til sådan noget pjat.. [Wink][V][V]

Mvh.
Dan
Svar
#9
Heym

Er du rar at resize din billeder?

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#10
Hej Dan

ja det er da rart at have tid [Big Grin][Big Grin][Big Grin] til den slags

Hvorfor drive med stående hunde når det kan gøres med Spaniels.

Nu også med 45/70.
Hilsen
Jan.
Nu med Ruhår
Nu også med 45/70.

Nu også med Bowtech Genaral 70#


Hilsen  Jan.
Svar
#11
Fru Jacobsen

Det er en smags sag ,som du kan se på billederne bar vi alle orange sikkerheds veste ,jeg synes der er nemmere.

Hvorfor drive med stående hunde når det kan gøres med Spaniels.

Nu også med 45/70.
Hilsen
Jan.
Nu med Ruhår
Nu også med 45/70.

Nu også med Bowtech Genaral 70#


Hilsen  Jan.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)