Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aptus Nutrisal væskeerstatning
#1
Til jagthunden

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#2
Tja.... hvad skal man sige....[V]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#3
[quote]Originally posted by Asbjoern

Tja.... hvad skal man sige....[V]

Asbjoern
------------------------------
Det er da dejligt, at der er nogle der kan udtænke nogle produkter, vi ikke har brug for, som vi kan bruge vore surt tjente penge på[^]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#4
Min hund er særdeles kræsen med væske/elektrolytblandinger. Hvis man fx stiller en skål vand til hunden, nægter den at drikke. Men hvis man derimod kommer forbi en bæk med okkerrødt vand eller en stor vandpyt ved siden af en gylletank, så skal I bare se den labbe i sig [Big Grin].

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#5
Overflødigt.........

Jimmy

Sauer 202 Select Take Down
Titan 6 Kal. 30.06 (som skal sælges)

Marlin 917 Kal .17 HMR
SKB 505S haglsprøjte
Svar
#6
Det kan være en god idé i forbindelse med direré, men ellers kan jeg ikke rigtigt se behovet. Hvis det alligevel skulle være der så bør man efter min mening overveje om man ikke kører hunden alt for hårdt.
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.

Min hund er særdeles kræsen med væske/elektrolytblandinger. Hvis man fx stiller en skål vand til hunden, nægter den at drikke. Men hvis man derimod kommer forbi en bæk med okkerrødt vand eller en stor vandpyt ved siden af en gylletank, så skal I bare den labbe i sig [Big Grin].

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"



..... jamen så får din hund jo også en "naturlig sammensat" elektrolytblanding.....[Big Grin]

Min labber snupper også hvad den kan af mosevand og diverse pytblandinger.....[^]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#8
Vores labtæve er også en vaks lille racer [Smile][Wink] Så hun har da madpakke med på jagt: To skiver rugbrød med lidt smør på og så klappet sammen om mørk pålægschokolade, skåret ud i 4-6 hapser. Og så et æble skåret i både. Og så er der altid en skål og en 2-liters dunk frisk vand med i bilen. Det giver hende et godt energi tilskud midt på dagen, og hun er så vant til det at hun selv kommer og gør opmærksom på det, når hun ser den første mand hive sin madpakke frem [Smile] Mange af vores jagtkammerater er begyndt at gøre det samme, til stor glæde for hundene [Smile]

Annelise

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#9
Æhh, det der med chokolade til hunde, det er ikke verdens bedste ide.

http://www.netdyredoktor.dk/sw823.asp

Panthera

[Image: Img_0338.jpg]
Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Fru Jakobsen

Vores labtæve er også en vaks lille racer [Smile][Wink] Så hun har da madpakke med på jagt: To skiver rugbrød med lidt smør på og så klappet sammen om mørk pålægschokolade, skåret ud i 4-6 hapser. Og så et æble skåret i både. Og så er der altid en skål og en 2-liters dunk frisk vand med i bilen. Det giver hende et godt energi tilskud midt på dagen, og hun er så vant til det at hun selv kommer og gør opmærksom på det, når hun ser den første mand hive sin madpakke frem [Smile] Mange af vores jagtkammerater er begyndt at gøre det samme, til stor glæde for hundene [Smile]

Annelise



....jeg bruger en færdiglavet bakke "et eller andet" fra løvens. Det dufter som pate, og hunden ved udemærket godt at det er frokosttid, og så en ½ times "morfar" bagefter.[^]
Man er helt misundelig.....[:I]

Så er han til gengæld frisk når jeg henter ham til eftrmiddagens såter.

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#11
Panthera, den med chokolade til hunde ved jeg godt. Så efter samtale med vores dyrlæge, hvor hun havde undersøgt sagen, fik jeg grønt lys til MØRK pålægschokolade, når det kun er i så små mængder(2 stk pr.jagt), for så kan det ikke skade hunden. Og ellers aldrig chokolade, slik eller andet bras.

Mvh Annelise

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#12
Chokolade er kendt som et problem, på samme måde som rosiner - jeg synes personlig det er en unødvendig risiko at løbe - giv hunden lidt sukker eller fedt, hvis den skal have koncentreret energi.

Bemærk også at den mørke chokolade faktisk er mere skadelig end den lyse.

Mht. mængderne, så har jeg læst om et tilfælde hvor en hund døde af nyresvigt efter at have spist ganske få rosiner.

Hilsen
kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#13
Godt man ikke er hund.[xx(]
Jeg elsker mørk chokolade og rosiner[:p][:p][:p]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#14
Det hundene ikke kan tåle i chokolade er Theobromine. Og det er rigtigt at der faktisk er op til 10 gange mere theobromine i mørk chokolade end i lys - jeg elsker mørk chokolade..[^]

Theobromine-forgiftning viser sig typisk som uregelmæssig hjerterytmi, epileptiske anfald, blodpropper og evt. tarmblødninger.

Det ser ud til at man skal på den forkerte side af 200 mg. Theobromine pr kg. hund. Dvs. en 30 kg´s lab skal have minimum 6000 mg = 6 gr. ren theobromine.

Hvis man kigger på indholdet i chokolade er der ca.
  • Lys chokolade; 2 mg. pr. gram
  • Mørk chokolade; 16 mg pr. gram

Dvs at en 30 kg´s hund i teorien skal spise mere end:
3 kg lys chokolade
eller
375 gram mørk chokolade.

De 3 kg er nok lidt usandsynligt, men 375 gram er vist ikke helt usandsynligt hvis lab´ben rydder konfektskålen - er set før...

For at være på den sikre side..... giv hunden en klapsammen med leverpostej......det elsker de.[Wink]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#15
Jeg skifter til lys! Der må være noget vores dyrlæge har misforstået, den knallert [V]
Godt nok er det meget små mængder hun får, og kun 3-4 gange om måneden, men hellere safe than sorry [^]
Og tak Asbjoern [Smile]
Også tak for den med rosinerne, det var en jeg aldrig havde hørt om. Så det er hermed forbudt til hunde! Ikke at de har fået det hidtil, men vi får snart småfolk i huset(barnebarn) og har en sød lille niece på 4 år, så det kan jo blive givet ud fra et godt ønske om at dele med hundene. Især når de begge to er glade for små børn [Smile]

mvh Annelise

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Fru Jakobsen

Jeg skifter til lys! Der må være noget vores dyrlæge har misforstået, den knallert [V]........

mvh Annelise


Selvfølgelig tager dyrlæger også fejl en gang imellem. Jeg husker en gang i ´89 hvor.......[^]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Asbjoern

Citat:quote:

Originally posted by Fru Jakobsen

Jeg skifter til lys! Der må være noget vores dyrlæge har misforstået, den knallert [V]........

mvh Annelise


Selvfølgelig tager dyrlæger også fejl en gang imellem. Jeg husker en gang i ´89 hvor.......[^]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......



Det må være det man kalder, god klinik humor [Big Grin]

Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by marcus

Citat:quote:

Originally posted by Asbjoern

Citat:quote:

Originally posted by Fru Jakobsen

Jeg skifter til lys! Der må være noget vores dyrlæge har misforstået, den knallert [V]........

mvh Annelise


Selvfølgelig tager dyrlæger også fejl en gang imellem. Jeg husker en gang i ´89 hvor.......[^]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......



Det må være det man kalder, god klinik humor [Big Grin]



...humor og humor......man skal jo være realistisk...[Wink][Wink]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#19
[Big Grin][Big Grin]

Svar
#20
Selvfølgelig tager dyrlæger også fejl en gang imellem. Jeg husker en gang i ´89 hvor.......

18 eller 19[B)]
Bo
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)