Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Barnes TSX
#1
Jeg har set at Barnes har lanceret en ny kugle Barnes TSX, der efter reklamen skulle gi' færre aflejringer i løbet. Spændende!

Er der nogen her på sitet der har prøvet de ny kugler ?

Jeg har tidligere prøvet den alm. Barnes-X og det ved lidt af et [B)]. Hold da k... noget bøvl at få kanonen til at skyde godt efter den omgang på skydebanen.

PS. Har på en tysk hjemmeside set en anden homogen kugle der kaldes LM kupfer.... et eller andet. Kuglen er forsynet med et antal føringsbælter eller hvad det nu hedder. Spændende. Nogen der har set eller prøvet disse kugler. Kommentarer / erfaringer ?

---------------------------------------
Jeg kan modstå alt - undtagen fristelser.
Svar
#2
Hej Nitro

Efter at have set diverse forsøg med kobberkugler, er jeg sikker på at de ikke ligefrem bliver et hit hos mig. Jeg er meget allergisk over for indvendigt forkobrede piber, især mine egne[Big Grin]Jeg så et sted(amerikansk site) at der var nogle der sizede kobberkugler, det vil sige, at de kørte kuglerne igennem sizeren for at fedte kuglen. Matricen i kuglens diameter.

lidt links

http://www.groovebullets.com/
http://home.snafu.de/l.moeller/Kupferjagdgeschosse.htm

G.D.
Great Dane

Svar
#3
Hej Nitro Express

Kan du ikke fortælle lidt om dine erfaringer med Barnes TSX, jeg overvejer nemlig selv at begynde med dem. Jeg har også overvejet deres XLC, som skulle mindske trykket, så hastigheden kan øges ret så kraftigt, men mange har problemer med præcisionen med disse kugler.

Tak

Labrador
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Nitro Express

Jeg har set at Barnes har lanceret en ny kugle Barnes TSX, der efter reklamen skulle gi' færre aflejringer i løbet. Spændende!

Er der nogen her på sitet der har prøvet de ny kugler ?
[quote]


Hej Nitro Express

Jeg bruger de nye TSX kugler fra Barnes, og jeg har skudt med x kugler næsten siden de dukkede op. De nye kugler giver tilsyneladende ikke så meget belægning som forgængerne, men mit erfaringsgrundlag er for spinkelt endnu, jeg bruger dem kun til jagt og derfor er det begrænset hvormange der er pustet igennem piberne.I min 223er bruger jeg alm. x kugler til de er brugt op, men i min 7mm er de igang og der syntes jeg ikke at der skal gnubbes så meget, jeg har dem også klar til min 338 når den engang bliver færdig.
Imidlertid kan man bruge mere krudt inden man får max tryk, i mit tilfælde 2 grain mere (N160)end da jeg brugte de coatede XLC kugler

MVH
Mugge
MVH
Mugge

Svar
#5
Jeg har prøvet 85 grains TSX i min .243 og med hensyn til præcision er de fuldt på højde med/bedre end andre kugler (dødt løb med Nitro's hjerteblod om bedst præcision [Big Grin]) jeg har laddet op. Jeg har kun afprøvet dem på pap, men håber at se virkningen på rådyr i løbet af de næste måneder. Jeg har endnu ikke skudt nok af til at danne et indtryk omkring kobberaflejringer.

Mvh.

Steen S

P.s. Nitro's hjerteblod = Speer Grand Slam
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Nitro Express

Efter kyndig vejledning fra Mugge er længden nu ændret på mine 120 gr XLC. MRP 2 og en patron der er 2 mm længere giver bedre resultater. Spredningen er nu kommet ned på 30 mm. Ikke super men klart et skridt i den rigtige retning.

"The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."



Det er spørgsmålet om en ældre mand med begyndende Alz...i det hele taget kan
skyde en gruppe under 30 mm.[Wink]Eller skyder du fra bænk[?]

Mvh.

mphansen
Mvh.

mp
Svar
#7
Nu har jeg haft lejlighed til at se skudvirkningen af Barnes TSX 85 grains i .243 da jeg var en tur i Polen. 4 bukke blev nedlagt med denne kugle og virkningen af kuglen var super. Max flugtdistance var ca. 35 m og jeg må tilstå at jeg fik sat denne lidt langt tilbage. Ellers 2 bukke der væltede på stedet (2 høje bladkugler) og 1 med ca. 25 m flugtstrækning (lav bladkugle). Moderate udgangshuller på 1-2 cm.

Min ladning:
85 grains Barnes TSX
47 grains Norma MRP
Patronlængde 68 mm

En halvvoksen ladning, så start med lavere krudtmængde og arbejd opefter, hvis du vil prøve den.

mvh.

Steen S
Svar
#8
Så nu må tiden være inde. Jeg har fulgt tråden længe og har ventet på at nogen skulle melde tilbage med erfaringer fra den 16. Hvordan er det gået med TSX kuglen? Har den ødelagt det hele eller har den ikke givet det nødvendige chockvirkning?

Nu ved jeg godt, at jeg kan komme lidt i modvind ved at skrive det næste.

Hvordan går kuglerne når de ikke bliver ladet med en kæmpe ladning . . . ? (fuldskæftet løb og ekstra ladning er ikke de bedste venner).

Hilsen
Malle
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)