Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ville du skyde i denne situation?
#1
[Image: 2s9qhpj.jpg]
[Image: 6xrszr.jpg]
[Image: b6u4v6.jpg]

Fortæl om i/du ville skyde i sådan en situation.(billedet er taget ud af en serie, og ser man resten af billederne, så lykkedes projektet åbenbart)

Jeg er måske overforsigtig, men jeg ville ikke engang overveje at lade et skud gå her!!!!

Billede lagt på af moderator001

375HH - det er helt fint at rejse en debat med udgangspunkt i dette billede, men i dit indledende indlæg var der ingen tvivl om, hvem deltagerne var (med navn og det hele). Det har jeg rettet på.
Svar
#2
Var der ikke en jyde, der for et par år siden blev anmeldt og dømt for at skyde til et stykke kronvildt på en flad mark uden kuglefang og en offentlig vej 5-600 m borte?

Panthera

[Image: Img_0338.jpg]
Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#3
hej 375hh
med hagl ja
med riffel nej

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#4
Med Riffel : ville ikke engang overveje det , der er jo en hel Storby i baggrunden.
Svar
#5
Med en 32grains i cal. 204, så ingen problemer i at skyde der [Wink]

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#6
NEJ [}Smile]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#7
Riffel - Nix, under ingen omstændigheder.

Hagl - ja!

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#8
Man skal da bare have en af disse og så ellers lade være med at skyde noget der står på kanten... Ved første kontakt med rapsen så er der metalstykker i det halve kongeriges madolie...

http://www.barnesbullets.com/videos/grap...ew_mov.mov
Mvh.

Yeti
Svar
#9
Jeg vil nok starte min jagt fra den anden ende af marken..., men umiddelbart synes jeg det er en dårlig ide.

Den får mine jagttegnselever lige lov at tykke på i morgen[^]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#10
Med riffel NEJ
Hagl ja

Mvh.
Carsten
Svar
#11
Riffel Nej!

Hagl mindre end str. 4 Ja.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
Hvad skyder i efter ???
Jeg kan ikke se en skid !
Hvorfor skyde overhovedet ???

Hilsen Steen
Svar
#13
Nej,på min skærm er bukken vist også smuttet....[?]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#14
Hmm...det lader til at jeg skal være den første til at lufte tanken om politisk ukorrekthed her. Jeg synes det er svært at se på det foto om terrænnet falder hele vejen ned mod byen eller om der en fordybning på tværs af marken. Hvis der er en fordybning og kombineret med rapsen på marken kunne et skud måske forsvares, såfremt at målet står i bunden af fordybningen(jeg kan ikke se noget mål på fotoet?), jeg ved det ikke. Jeg har ligeledes svært ved at se om riflen peges ned af eller skråt ud til siden ? (måske skal jeg bare have briller ?) Vi kan hurtigt blive enige om at det ikke er et oplagt skoleeksempel på kuglefang, men at udtale sig skråsikkert alene ud fra fotoet synes jeg er et spinkelt grundlag at dømme ud fra. Ville jeg skyde ? Sandsynligvis ikke, men uden at have stået i marken og vurderet situationen hvem ved ? I bedste fald er skuddet nok i gråzonen.

mvh
Steen
Svar
#15
Der var en hel billede serie som moderatoren har fjernet fordi der var navn med på skytten (havde jeg desværre ikke set).
Men uanset om det skråner eller ej, så er det i mine øjne ikke muligt at afgive et forsvarligt skud med huse i baggrunden.
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by 375HH

[Image: 6xrszr.jpg]

Fortæl om i/du ville skyde i sådan en situation.(billedet er taget ud af en serie, og ser man resten af billederne, så lykkedes projektet åbenbart)

Jeg er måske overforsigtig, men jeg ville ikke engang overveje at lade et skud gå her!!!!

Billede lagt på af moderator001

375HH - det er helt fint at rejse en debat med udgangspunkt i dette billede, men i dit inledende indlæg var der ingen tvivl om, hvem skytten var (med navn og det hele). Det har jeg rettet på.



Hvis man har nerver og moral til at skyde i denne situation, så har man også nerver til at ens navn fremgår.
Hvad de andre billeder viste, kan jeg ikke se. men skud i den viste retning er uden nogen formildende undskyldning UANSVARLIGT, og burde medføre mindst 3 klip i jagtkortet

jbn
Svar
#17
Jeg mener jeg læste i et ældre nummer af jæger om nogle forsøg, der viste at, at man skal op på 20+ graders terrænhældning på kuglefanget (indfaldsvinkel) , for at være sikker på at undgå rikochetter... så den der med en lavning i marken er altså ikke god nok, med mindre den har en ret stejl side...
..og da slet ikke med bygninger i skudretningen... tænk hvis man skød forbi eller et skud gik af...[xx(]

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#18
Jeg har lagt de andre billeder ind i rækkefølge, så det skulle være lettere at se en sammenhæng.
@Ignorant, havde manden selv bragt billederne havde jeg ikke redigeret.
Svar
#19
Efterfølgende har 375HH gjort ophævelser over at billedet af den skudte buk ikke er vist i sammenhængen.
Dette billede er ikke vist da man tydeligt ser skyttens ansigt og derfor ville kunne afsløre ham, jeg skal indskyde at han IKKE er mig bekendt,ydermere har jeg svært ved at se hvad det har med sagen at gøre, det er ikke en bestemt mands moral vi diskuterer, men om et skud er forsvarligt.
Svar
#20
Bukken står jo slet ikke i rapsmarken med derimod til venstre for denne. Når jeg ser billedet med bukken så synes jeg svaret er nemt - der kan ikke (i min verden) skydes hverken med hagl eller riffel - for så risikerer man da at liggen en kirkegænger tidligt i graven. På den anden side er det jo praktisk at vedkommende ikke har langt til kirkegården [:o)]
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)