Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor er det billigst at erhverve sig et aimpoint
#1
Hvor er det billigst ?? kan nogle forklare forskel på comp model og 9000 osv???
Svar
#2
Jeg har købt min aimpoint 9000long hos Vestjysk jagt og fritid til 3000kr, jeg har ikke fundet den billigere i danmark. Men jeg har heller ikke forhandlet med nogen udover hos VJF.

Så vidt jeg kan se er den eneste forskel på comp og 9000 long og sc måde de monteres på.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#3
Med pundets nuværende skodkurs vil jeg tro, at det er meget fordelagtigt at hente hjem fra England.

/bundgaard
Svar
#4
En svensk krone koster pt. kun ca. 74 øre.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
Jeps og det vil den svenske krone være for mig de næste 12 måneder [^] Så håber jeg bare at den ikke ender i 70 øre for resten af verden for så har jeg jo ikke gjort så fed en forretning [:o)]
Mvh.

Yeti
Svar
#6
men høgh hvad er de svenske priser så på aimpoint? granteret meget højere eller hvad?
Svar
#7
Hvorfor højere - det tror jeg ikke.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by cepture

men høgh hvad er de svenske priser så på aimpoint? granteret meget højere eller hvad?



Aimpoint 9000L = 3695skr = 2734dkr

http://www.jakto.se/kikare-och-kikarsikten/kikarsikten/aimpoint-1063

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#9
men hvad for en skal man så vælge?? den skal sidde på en mauser 98??
Høgh -jeg ville bare mene de prøver at tage højde for en svag skr ved at hæve priserne lidt ....
Svar
#10
Läs mera om Aimpoint 9000 L... Aimpoint 9000 L - info »
3195.00

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by cepture

Høgh -jeg ville bare mene de prøver at tage højde for en svag skr ved at hæve priserne lidt ....



Nu er Aimpoint AB temmelig svensk, så det er der egentlig ikke nogen grund til.
Det er lagnt værre for os stakler, der eksporterer til Sverige og skal veksle om fra sek til dk....

/bundgaard
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by bundgaard

Citat:quote:

Originally posted by cepture

Høgh -jeg ville bare mene de prøver at tage højde for en svag skr ved at hæve priserne lidt ....



Nu er Aimpoint AB temmelig svensk, så det er der egentlig ikke nogen grund til.
Det er lagnt værre for os stakler, der eksporterer til Sverige og skal veksle om fra sek til dk....

/bundgaard



Ja det er der før gode håndværkere der er gået ned på. Særligt dengang der var mange danske håndværkere der byggede huse i Sverige og der så kom et par devalueringer.

Sagen er jo at de uden at vide det spekulerer i valuta når de ikke dækker risikoen af. Skal man gøre det med mindst mulig risiko så skal man allerede når der afgives et tilbud afdække overskuddet (målt som indtægter i SEK minus udgifter i SEK) med en option. Når man så får kontrakten skal de løbende betalinger afdækkes med terminskontrakter. På den måde tjener man penge hvis man er dygtig håndværker og ikke kun hvis ens valutaspekulation går godt.

Ovenstående princip kan selvfølgeligt også overføres på andet end håndværksvirksomhed.

P.s.
Efter hvad jeg har hørt gik Sterling ned fordi de ikke havde dækket risikoen på olieprisen af. SAS skulle derimod efter sigende have dækket halvdelen af de næste 12 måneders forbrug af.
Mvh.

Yeti
Svar
#13
Husk at der skal ligges fragt til de priser man finder i udlandet, i forhold til dem man normalt handler med, endvidere kan reklamtioner være mere besværlige.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Sagen er jo at de uden at vide det spekulerer i valuta når de ikke dækker risikoen af. Skal man gøre det med mindst mulig risiko så skal man allerede når der afgives et tilbud afdække overskuddet (målt som indtægter i SEK minus udgifter i SEK) med en option. Når man så får kontrakten skal de løbende betalinger afdækkes med terminskontrakter. På den måde tjener man penge hvis man er dygtig håndværker og ikke kun hvis ens valutaspekulation går godt.



Ja, hvorfor gøre det let når nu man kan gøre det svært.............man kunne jo f.eks. også vælge at afgive tilbudet i danske kroner.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by yeti

Sagen er jo at de uden at vide det spekulerer i valuta når de ikke dækker risikoen af. Skal man gøre det med mindst mulig risiko så skal man allerede når der afgives et tilbud afdække overskuddet (målt som indtægter i SEK minus udgifter i SEK) med en option. Når man så får kontrakten skal de løbende betalinger afdækkes med terminskontrakter. På den måde tjener man penge hvis man er dygtig håndværker og ikke kun hvis ens valutaspekulation går godt.



Ja, hvorfor gøre det let når nu man kan gøre det svært.............man kunne jo f.eks. også vælge at afgive tilbudet i danske kroner.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



Ja det lyder jo som en let løsning, men problemet ved den er at man jo ikke ved om de svenskere der skal betale i danske kroner dækker risikoen af, eller om de bare går konkurs når man skal til at have sine penge.

Hvis man rigtigt vil have det "sjovt" med valutarisiko, så kan man lære en del af de kære islændinge. Her har det været almindeligt at hr og fru Jensen (som sikkert hedder noget med dotir) har belånt deres hus i Schweizer franc fordi man så kunne få lånet et par procent point billigere. Gæt engang hvor sjovt det er i dag, når ydelsen er blevet mange gange større målt i islandske kroner...
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)