Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvem vil med på jagt
#1
Hej jægere

Jeg skal på måneskinsjagt i Tyskland her fra fredag eftermiddag den 12. dec til søndag middag den 14. dec. Den gruppe jægere som skulle have været med har i stedet fået en tur til Polen og jeg står nu og mangler 6 friske jægere mig på denne jagt.

Prisen er 260€ for jagt, inklusiv fri afskydning af alt jagtbart vildt (hovedsageligt svin), og ca. 50€ for kost/logi på den lokale kro, og 25€ for det Tyske Jagttegn.
Jeg har været på reviret som ligger i Sachsen Anhalt 9 gange de sidste 2 år og kan sige at det naturligvis ikke er Tysklands bedste revir til den pris. Når det er sagt må jeg også sige at jeg har skudt noget hver gang jeg har været der, nogle gange kun en ræv men det er også blevet til både 12 ender kronhjort og keiler. Reviret er på 960 hektar, hvoraf ca. 75% er skov med 30 skydetårne.

Betalingen foregår dernede, og der betales direkte til jagtherre og kro. Jeg kan være behjælpelig med at få det Tyske jagttegn.
Hvis nogen er interreseret send mig en PM, hvis der er mange bliver det først til mølle.

Med venlig hilsen
Sonny

PS. Minimum kaliber i Sachsen Anhalt: 7mm kuglediameter (Cal. 270).
Svar
#2
Det var utroligt at kun en vil med på denne tur til et område, hvor de er så hårdt plaget af svin, at de ansøgte om tilladelse til at udlægge gift for dem her sidste forår.
Svar
#3
Der er da ikke meget jeg hellere ville men december er som altid booket op for længe siden.
Knæk og bræk.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#4
Ja, jeg ville osse gerne[:p], men det er arbejdsweekend[xx(] og jeg er ved at spare op til en Barbieskyder mere[Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#5
jeg er i Nürnburg så det bliver lidt svært[:I]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
Jeg vidste godt det ville blive svært at finde nogen i December med så kort varsel.
Det er ikke noget som er meget mere irriterende end at nogle venner spørger om man vil arrangere en jagt, og de så springer de fra 3 uger inden jagten. Det hele har været aftalt siden august, da de kom og spurgte om jeg kendte nogen i Tyskland, hvor de kunne prøve natjagt. Nu fik de en eller anden afbudsrejse til Polen i stedet, og det er naturligvis også godt.
Man føler sig bare lidt r**rendt af ens "venner", når man står med bookede hotelværelser og mad.
Heldigvis er der nu dukket nye jægere op som vil med, så det hele gik aligevel godt i sidste ende.

Sidste gang jeg lavede en tur derned var der 2 som bare blev væk uden at mælde afbud, så os andre måtte betale ekstra for hotelværelser, de påstod de havde glemt de skulle af sted på trods af at jeg talte med dem ugen inden.
Nu kender jeg tilfældigvis nogle folk i Tyskland hvor jeg må komme med et par kammerater imod at vi giver et bidrag til jagtleje, vildtskadeerstatning og foder, så er det lidt flovt at stå over for Tyskerne og fortælle at nogle af de tilmældte bare bliver væk. Tyskerne har tit forberedt nogle aktiviteter for os, sidst var vi ved de lokale bøssemagere og så hvordan de lavede drillinger og virlinger helt fra bunden. Vi kunne også prøve dem på skydebanen, og de var naturligvis til salg.
Jeg håber ikke at i andre kommer ud for at arrangere noget og folk bare bliver væk.
Så kom jeg vidst lige af med et par fustrationer.

Med venlig hilsen
Sonny
Svar
#7
Hej Bobo

Har du overvejet at opkræve på forskud, så kommer du ikke økonomisk i klemme hvis de ikke dukker op? Hvis folk har betalt så plejer de aldrig at glemme noget. Så oplever man heller ikke folk pludseligt skifter mening om hvad de vil.

Mvh
Christensen

Knæk og bræk med jagten. Håber du får en god oplevelse påtrods af folk har problemer med at overholde aftaler.
Mvh
Christensen
Svar
#8
Ja, der må jeg give eleven ret. Forlang et par tusind Up front allerede ved tilmelding. Du formulerer det bare sådan, at tilmelding først gælder når du kan se pengene på din konto, så er der ingen der "glemmer" det mere.

Jeg har gennem årene været med til at arrangere nogle jagtture med et skib i Grønland. Her var standardprocedure, at en tilmelding var økonomisk bindende. Når nogen meldte fra i sidste øjeblik havde de to og kun to muligheder: betal alligevel for den tomme køje, eller skaf selv en betalende gæst som erstatning for din deltagelse. Når dette var klart for folk allerede ved tilmelding, gav det ingen problemer.

Det har også givet nogle pudsige situationer når der kom en "nytilmeldt" væltende ned på båden som havde haft en time til at pakke sit grej, og som derfor skulle låne både støvler og patroner, men det giver bare et ekstra krydderi på turen [Smile]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Ja, der må jeg give eleven ret. Forlang et par tusind Up front


Som jeg læser historien var det ikke fordi "vennerne" ikke ønskede at komme på jagt!!!, men at de ved nærmere efter tanke måtte indse at det formentlig ikke var ”Tysklands bedste revir” de i et anfald af jagt iver var lokket til at give tilsagn om at besøge.

Så bobo skal måske være mere opmærksom på om det er en natur oplevelse, eller en jagt tur han sælger.[Smile]
Svar
#10
Det var da et flot tilbud og meget rimelige priser, Sonny.

Hvis du arrangerer noget en anden gang, må du endelig sige til.

Godt du fik fuldt hus på jagten.

Knæk og bræk i december.
Svar
#11
Ja jeg er da også klar hvis du mangler en mand en anden gang ;
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar
#12
@Bobo

Hvordan gik jagten?

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)