Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slettet
#21
Slettet...
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Kelle

Efter ordre fra Admin, skulle billederne slettes....det giver ikke nogle meninge og lave en guide med DuraCoat, når der ikke må indgå billeder.

Kelle



@Kelle, såvidt jeg husker bad jeg dig i en PM på en pæn måde om at nedscalere billederne til en mere læservenlig størrelse, jeg har IKKE givet dig ordre til at slette dem

Citat:quote:

From Subject: billeder
Kima
Svælgbremse
4756 Posts
Sent - 27/11/2008 : 13:39:30
--------------------------------------------------------------------------------
Hej Kelle
På forsiden af photobucket er der mulighed for en indstilling der automatisk bringer dem i en anden størrelse, de er altså lidt store
mvh
Kim



[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#23
Ja det er rigtigt, trode det var en joke...

Så kom den her:

Tja, så må jeg jo henvise til regel
nr.13. Billeder må maksimalt være 600 pixels brede
mvh
Kim

Det er også fint nok Kim, at i har den politik. Når jeg lægger billeder ud på nettet er de komprimeret, så de ikke fylder ret meget, der ud over er de skalleret, så de ikke er så stor, men at man stadig kan se hvad billedet forestiller. Til sidst uploader jeg dem på Photobucket....Og sidde efterfølgende og rette dem til, så de passer til det ene og det andet forum, gider jeg simpelthend ikke....Tråden er flyttet til et andet forum, hvor det er tilladt og uploade billederne i den størrelse de havde.

Kelle
Svar
#24
Alternativt var de jo blevet slettet af dig alligevel, da det jo var et brud på jeres regler...så kunne jeg jo lige så godt gøre det selv, udfaldet blev det samme...

Kelle
Svar
#25
Ro på.

Vi har den regel om billedstørrelse, fordi man ellers skal side og scrolle i hvert eneste svar i tråden, da teksten følger det bredeste billede - dette til stor irritation for ALLE brugere. Der er altså en særdeles praktisk årsag til denne regel og derfor står den som den eneste på beskrivelsen af de enkelte fora på forsiden.

Ingen har "truet" med at slette noget som helst, det er sådan set dit eget valg. Tidligere har vi hjulpet dem, der ikke selv kunne finde ud af det, men vi har mig bekendt aldrig slettet noget.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#26
Hej Kelle,

Lad nu være med at være "børnefornærmet" over at der er nogen fornuftige regler på dette forum, det klæder dig ikke[Big Grin]

Hvis du ikke "gider" den simple ting det er at rette dine fine billeder til så de bliver fornuftige og praktiske i dette forum, så er det jo dit valg, og ingen andres skyld.

I en tråd som denne, der omhandler et forholdsviss dyrt produkt, er det jo af stor interesse for dem der læser det, at kunne se de fine resultater du har opnået med Duracoat.

Billeder kan jo fint beskæres så de viser detaljer, eller tages meget tæt på, så de viser mønster og struktur der kan opnås med malingen, og stadig holdes under 600 pixels i bredden
Du kan jo bare stille skæftet på højkant[Big Grin]

Hvis du ikke "gider" rette billederne til er selve tråden ikke til meget nytte for dem der gerne ville høste af dine erfaringer.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#27
I mange billedbehandlingsprogrammer kan man gemme eksportindstillinger. I mit (Aperture) har jeg gemt et sæt settings der hedder Gunpowder (sorry, men det var lige der jeg skulle ligge biller den dag [:I] ) og skal jeg bruge billeder til et forum så ekspoeterer jeg bare med de settings. De fleste fora der har regler om billedstørrelse har efter mine erfaringer regler der ligner hinanden, men jeg har da også særlige settings til andre fora som fx photoSIG (et genialt foto site http://www.photosig.com). Så jeg synes ikke at det er et problem.

Skal man kritiserer noget omkring det at ligge billeder i dette forum, så synes jeg at det er langt mere "problematisk" at sitet ikke ligger serverplads til. Det er efter min mening temmeligt besværligt at man først skal ligge billerdene ud et sted og så linke til dem. Nu har jeg heldigvis mit eget lille private sted at ligge den slags, men det er sq besværligt... og her skal man nok også finde forklaringen på navngivningen af mine settings for doven som jeg er ender de fleste billeder der hvor det er nemt [:o)]
Mvh.

Yeti
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by Kelle

Ja det er rigtigt, trode det var en joke...

Så kom den her:

Tja, så må jeg jo henvise til regel
nr.13. Billeder må maksimalt være 600 pixels brede
mvh
Kim

Jo, men i mellemtiden havde du jo så til gengæld svaret mig at det vidste du godt, men at du var ligeglad og gjorde det med fuldt overlæg

Det er også fint nok Kim, at i har den politik. Når jeg lægger billeder ud på nettet er de komprimeret, så de ikke fylder ret meget, der ud over er de skalleret, så de ikke er så stor, men at man stadig kan se hvad billedet forestiller. Til sidst uploader jeg dem på Photobucket....Og sidde efterfølgende og rette dem til, så de passer til det ene og det andet forum, gider jeg simpelthend ikke....Tråden er flyttet til et andet forum, hvor det er tilladt og uploade billederne i den størrelse de havde.

Kelle



Som jeg skrev har photobucket en indstillingsmulighed der gør at den uploader i en passende størrelse hvergang, du har lavet et kanon indlæg og det er lidt synd at man skal scrolle sideværts for at se billederne.
Nej, jeg havde ikke slettet dine billeder, men jeg havde måske reduceret dem, omvendt kan det jo ikke være meningen at jeg/vi skal sidde og lave det du ikke gider[Wink]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#29
Selv en foto amatør som mig kan for det meste hitte ud af at skalere
et billede [Wink] . Der er jo sund fornuft i det kima siger.

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holz
mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
Svar
#30
Kom nu Kelle...op på hesten igen...
Men jeg synes faktisk, at nogen gange kan det være fint med et billede med høj opløsning for at kunne se detaljerne på et våben eller hvad vi nu ser på.... man kan så lave udsnit - men det er også et kompromis…
640x480 er jo relative små billeder på de skærme vi efterhånden har adgang til......

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)