Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skæfte nr.3
#21
Der er helt klart dømt BLÆRERØV her[Big Grin] Fy for et stykke træ[:p]
Der er derimod stadig ikke meget blærerøv over den yderst slingrende billed/tekstfremvisning[Wink]
Er der ikke en fiks insider, der kan hjælpe A-bolt med lay-outen[Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#22
[^]Er det billed størrelsen jeg skal ændre , eller hvordan for jeg skilt tekst og billede. De står ikke i samme linie og aligevel bliver det noget rod ! hjælp mig lidt
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

[^]Er det billed størrelsen jeg skal ændre , eller hvordan for jeg skilt tekst og billede. De står ikke i samme linie og aligevel bliver det noget rod ! hjælp mig lidt



Du skal aldrig aldrig sætte tekst på samme linie du bruger til billeder. Det er ydermere en god ide at lave feks teksten to linier over billedet, og minimum tre linier mellem billederne. Det er heller ikke super med flere billeder ved siden af hinanden, især ikke når man som i dit tilfælde vil fremvise nogle labre detaljer. De billeder du har sat ved siden af hinanden burde du sætte til 640x480 pixel og så sætte dem under hinanden.

Held og lykke med dit billedskæreri [Big Grin]

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#24
Jeg kan ikke få det til at blive anderledes [V]
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Jeg kan ikke få det til at blive anderledes [V]



Arhh let me Hansi [Wink]

Ok - Done [:I] Kan du så lade være med at skrive det hele ud i en lang smøre med billederne og tekst. Hold tekst linier totalt adskilt fra billederne, og lad for guds skyld være med at sætte........alle de ........punktummer .......for at skabe ....afstand [Big Grin][:o)]

Prøv for sjov igen at trykke 'Edit topic' for at kigge på hvorledes jeg har sat det op, men lad være at ændre noget [Wink]

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#26
[Smile]
Se det er en Topic, det er værd at stikke næsen ind i [Big Grin] Giver et helt andet indtryk af dit fine arbejde.Det bliver så spændende at se, om det næste billede rammer i første hug [Wink] Pt er GD i jule og gavehumør , men......[Big Grin] Gad vide, hvem der hjalp GD [?] [Wink] [Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#27
Helt klart blærerøv! Superflot blev det (men vi vidste jo godt, hvor det bar hen!)

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#28
Hej Lars. Men det har jeg jo heller ikke , de har ikke været i samme linie . Når jeg så trykker POST NEW REPLY , er det hele skubbet sammen igen [?] , det skal lige siges at jeg ikke har en skid forstad på det computer kram [:I]. Hilsen A-bolt
Svar
#29
Flot resultat A-Bolt! [Image: smiley20.gif]

Det udsøgte stykke Claro- valnød kommer helt til sin ret efter Tru-oil behandlingen.

Især den markante ”fiddleback” struktur på forskæftet, får mine tænder til at løbe i vand. [:p]

mvh.
Swift
Svar
#30
Hej Swift. Tak , men det er ikke færdig , det har kun fået to gange olie [Wink]. Der har jeg sku fået et helt vildt stykke træ , til normal pris [8D]. Hilsen A-bolt
Svar
#31
Hej . Så er jeg færdig med overflade-behandlingen af træet og er igang med metallet.

[Image: dscn0770.jpg?t=1231335622]

Nu er man ikke just vandt til at tyskerne laver simple konstruktioner , men her er der en der har fået et par lysglimt (når man ser bort fra den del , aftrækket er monteret i . Overdel og underdel skal hver for sig , vippes i skæftet . En unødvendig bøvlet konstruktion , der kun har givet mig problemer ved skæfte arbejdet ).

[Image: dscn0772.jpg?t=1231335866]

Den bolt der holder slutstykket , har en lille tap der kan trykkes ind , så bolten kan tages ud . Derefter kan slutstykket tages ud .

Når grebet sænkes , trykker låsen mod udtrækkeren og hylsteret skubbes ud .

[Image: dscn0771.jpg?t=1231336289] [Image: dscn0773.jpg?t=1231336535]

Metallet er blevet slebet for at fjerne små rustpletter og ridser . Den er nu klar til slut-behandlingen .

Der skal laves en løbsskinne til montage af en MAK base og derefter skal det hele glasblæses (jeg håber på en mat finish).

Hilsen A-bolt
Svar
#32
Hej . Efter en lang pause kan det gå vidre igen . Kikkert montagen er nu færdig .

[Image: dscn0833.jpg?t=1244008768]

Montagen virker lidt kluntet i forhold til den slanke riffel , men det var en jeg havde liggende , som jeg ellers ikke havde noget at bruge til (et lidt uheldig valg).

Desværre er der dukket en del ar op i låsestolen efter bruneringen .

[Image: dscn0838.jpg?t=1244009317]

[Image: dscn0835.jpg?t=1244009368]

Hmmm , lidt extra arbejde , det kan ikke blive sådan . Min første ide var at lave en form for gravering med min Dremel , som det bliver indarbejdet i .

Andre forslag modtages gerne !!.

Hilsen A-bolt
Svar
#33
Fantstisk stykke arbejde du har lavet dig der. Kunne den ikke bliver lækker med en super blank sort brunering eller en omgang Duracoat.[?]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#34
Det er dælme en flot skyder du er ved at have dig der. Især pinden er jeg vild med!

Glæder mig til det færdige projekt!

/Ugelvig

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#35
De ar i låsestolen var da også tilstede da den stod hos Hatting, og mig bekendt er de forsøgt fyldt ud med loddesølv (Det er ikke gjort af Hatting) Jeg sagde nej tak til riflen af netop den årsag.

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#36
Hej Great Dane . Jeg er ikke metalmand og har ikke meget forstand på restaurering af gamle våben , men jeg havde ikke forventet at det ville blive mere , men mindre efter sådan en omgang .

Nu må jeg så prøve at få det bedste ud af det . Jeg må indformere mig lidt bedre en anden gang , jeg troede ikke det var noget problem , at få det væk [:o)].

Hilsen A-bolt
Svar
#37
Hej . Så går det lidt vidre igen .

West , jeg er ikke så meget til super blanke metal dele , det vil heller ikke passe til det gevær . Jeg havde overvejet at give låsestolen Dura-coat , men jeg tror det er lidt problematisk med de stifter der går igennem og de skarpe overgange til de bevægelige dele .

Jeg kunne ikke holde ud at se på den Mak montage , og har købt en Picatinny-skinne og fået den trimmet lidt . Det hele bliver lidt lavere og ikke så klodset .

[Image: dscn0842.jpg?t=1245837281]

[Image: dscn0848.jpg?t=1245837331]

Den lille plade er lavet af 0,3mm sølvplade og skal dække over arene . Den skal patineres bagefter , det skal jo ikke blive til noget bling bling .

Hilsen A-bolt
Svar
#38
Hej A-bolt

De der ar der er på begge sider af din lås, de minder utrolig meget om gashuller efter en dårlig svejsning. Man kan næsten se på billederne at det ligner et brud hvor låget har været røget af og så er låget blevet svejset på igen.
Svejseren har været løbet tør for gas den dag han svejsede.

Har du kigget på indersiden om der er tegn på brud. Hvis der er, så vil jeg nok overveje om låsen ikke skal kasseres eller svejses om.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#39
Jeg syntes godtnok også at det ligner en dårlig svjesning[xx(]
Det ser jo næsten ud som om at toppen har været brækket af..[Sad]
Men ellers en flot skyder du har fået lavet der.[Smile]

Heller en fin lille mad gris, end en stor pissert, Keiler
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#40
Er der nogen mulighed for at efterfylde de huller og lave en fornuftig overflade?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)