Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skæfte nr.3
#41
Hvordan er formen på sølvpladen blevet til - jeg tænker ikke på den fysiske proces, men derimod idéen til at den skulle lige præcis sådan ud ?
Mvh.

Yeti
Svar
#42
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Er der nogen mulighed for at efterfylde de huller og lave en fornuftig overflade?



Der skal skærpes helt i bund og fyldes op igen. Hvis man bare svejser oven på, bliver de ved med at komme igen.[Sad!]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#43
[:0]ÆÆÆh , i har da været længe om at komme med jeres betænkninger . Jeg går dælme udfra at den er sikker , det står Hatting vel indfor !!.

Pladen har fundet sin form ved at lægge et stykke papir over låsen og give fantasien frit spil [Wink].

Hilsen A-bolt
Svar
#44
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

[:0]ÆÆÆh , i har da været længe om at komme med jeres betænkninger.


Hej!
Enig med M@X 2nd edition. Det ligner en dårlig svejsning, hvilket understøttes af at hullerne i på begge sider af låsen har samme opadgående vinkel.

Tydeligst på dette billede:
[Image: dscn0838.jpg?t 1244009317]

[Image: dscn0835.jpg?t 1244009368]

Jeg er ked af at jeg heller ikke har tænkt tanken før nu, hvor projektet er så fremskredet.

Om Hatting står inde for skaden kommer nok an på om skaden er udbedret af ham? Jeg er stensikker på at han ville have oplyst det hvis det havde været tilfældet!!

Mvh

Michael
Svar
#45
Hvis det er ”porer” efter en svejsning (og det ligner det) ville jeg være yderst betænkelig ved at affyre våbnet.

Når man svejser på hærdbart materiale, vil der kunne fremkomme en zone langs svejsningen, som ikke har den samme holdbarhed som det øvrige materiale. På et våben som udsættes for en så stor belastning som trykket fra et skud er, er det det samme som at spille Russisk roulet.

mvh.
Swift
Svar
#46
Kan man evt udgløde det hærdede emne og derefter hærde det igen?
Eller slår emnet sig for meget til den løsningsmodel?

Mvh

Michael
Svar
#47
Citat:quote:

Originally posted by Otterup

Kan man evt udgløde det hærdede emne og derefter hærde det igen?
Eller slår emnet sig for meget til den løsningsmodel?

Mvh

Michael


Man er ude i noget som er yderst betænkeligt. Resultatet af hærdningen er afhængig af stålets legering og kuldstofindhold, og hvad er det lige i grundmaterialet og svejsematerialet?
Svar
#48
I forstår da lige at gøre en meget ked af det [B)][B)][B)]
Svar
#49
Det er sku ikke for at gøre dig ked af det A-bolt, men det ville jo være frygtelig hvis der skete en ulykke!

mvh.
Swift
Svar
#50
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

I forstår da lige at gøre en meget ked af det [B)][B)][B)]



Du kan bande på at der er flere hundrede læsere på dette forum, der føler med dig i denne svære tid. Og at mange vil lægge sig i selen for, hvis det er muligt, at finde en løsning!
Svar
#51
hej den lås er ok
det er noget som er lavet før jeg fik i den mine hænder og det er ikke en revne som er fikset.
for der var ikke noget at se på bagsiden....inde i gevindet, for mig så det ud til at være noget rustarbejde der er lavet en gang i tidernes morgen

så skyd du roligt med den i den lille søde riffel i cal 6,5x57 R

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#52
Er svejsning eneste mulighed for at fylde små huller op, evt rustskader?
Svar
#53
Forslag:

1. Send den til trykprøvning i Tyskland.
2. Luk porerne op og fyld dem med f.eks. hårdt loddetin
3. Poler
4. Send til fornikling eller sortforkromning.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#54
Tag nu lige og træk vejret inden A-bolt begår harakiri.

Hatting har efter eget udsagn kikket efter om der er svejset helt igennem og det er der ikke.

Det er begrænset hvor stort et træk det kommer i gevindet under affyring. Gevindets formål er at holde piben mod bundstykket - intet andet. Piben øges ikke i diameter ved gevindet og derfor er der ingen udvidende kræfter på det sted. Kun et træk.
Et gevind i den store diameter er enormt stærkt i trækretningen og langt den største del af den bagudrettede kraft som hylsteret påvirkes af under affyringen, optages af friktion mellem hylster og kammervæg.

Hvis våbnet er fremstillet omkring 1920 er det næppe af så høj en legering at det hærder i zonen mellem svejsningen og grundmaterialet.

Ofte var man nødt til at indsats hærde materialet hvis man ville hæve styrken. Det foregår ved at man først opkuller materialet i overfladen inden selve hærdningen. Så kan man hærde materialet ½ til 1 mm dybt, men inde i midten er der ikke kulstof nok i meterialet til at styrken forøges. Eksempelvis gamle Mævsere er bløde som babylort i midten.
Bort set fra det æstetiske vil jeg ikke være bekymret.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#55
@ Høgh. Takker.
Svar
#56
Så tror jeg godt A-Bolt kan ånde lettet op igen, og rejse sig fra den sammenkrøbne fosterstilling han har befundet sig fra han læste om vi andres bekymringer på hans vegne!
Svar
#57
[Image: thhellocan2.gif][Image: springerig.gif]
Svar
#58
Jeg har stået med riflen i hånden, og var tæt på at købe den, men lod være grundet kosmetikken. jeg er 99% sikker på at det er en sølvlodning der er brugt til opfyldning i hullerne. Om hullerne så er fremkommet ved en dårlig svejsning tvivler jeg nu også på, da der ikke er varmespor overhovedet inde i låsekassen. Jeg er 100% sikker på at Hatting med sindsro kan sige god for den, for så dybe er hullerne heller ikke.

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#59
Hej . Hvis man mangler lidt spænding , skal man da bare prøve at lime en sølvplade på en låsestol med Rød Acra-glas [Smile].

[Image: dscn0850.jpg?t=1245997731]

Jeg havde prøvet at montere den uden lim , for lige at se hvordan det gøres bedst , men når der først er Acra-glas på virker det som et super glidemiddel [B)]. Jeg kunne ikke få noget til at sidde som afprøvet , lortet gled af hele tiden . Jeg var ved at give op (bearbejdbar i 15min) , nej fanme ! på med lortet . Der var kommet lim alle mulige steder det ikke skulle være .

[Image: dscn0851.jpg?t=1245998351]

Det blev ikke så tosset aligevel , det var ikke så slemt at få svineriet væk .

[Image: dscn0852.jpg?t=1245998583]

Nu mangler den bare lidt special behandling . Hilsen A-bolt
Svar
#60
Det bliver da vildt flot - den kan vel pudses op så man kan spejle sig i den.
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)