Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skæfte nr.3
#61
Hej . Jeg har lavet en primitiv gravering med min dremel og bagefter er det poleret med en lille polerskive for at tage de skarpe kanter .(billedet er inden polering)

Jeg har haft den poleret spejlblank , men det kan jeg ikke lide .

[Image: dscn0857.jpg?t=1246452949]

Så er den blevet patineret med Svovllever , endtil farven passede mig . For mig ser det ud som om den altid har været der , og det var jo meningen [Smile].

[Image: dscn0859.jpg?t=1246453128]

Nu mangler der kun netskæringer og en rembøjle . Hilsen A-bolt
Svar
#62
Det ser da rigtigt godt ud - godt gået!
Mvh.

Yeti
Svar
#63
smart!

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#64
Hej . Så er den skruet sammen igen .

Den forreste rembøjle kom alligevel til at sidde på løbet , forskæftet er for dinglet til at montere den der .

Jeg købte et helt sæt Uncle Mike´s , beregnet til en remington 7600 , med bøjler og studser for 195kr. Ringen til løbet var lidt for lille i diameter til at komme langt nok ned på løbet , så der brugte jeg en slibesten til Dremlen der lige kunne gå i hullet og sleb ca. 1mm af . Hullet i bagskæftet fik jeg boret skævt [:o)] , jeg bliver nød til at fylde det igen og gøre det bedre næste gang .

Netskæringerne laver jeg til snittetræffet .

Hele herligheden vejer 3,4kg . Det bliver spændende at se hvor godt den skyder .

Hilsen A-bolt
Svar
#65
Tillykke A-Bolt.
Den er faaame blæret den riffel [8D][8D][8D][Big Grin]
Mvh Walnut

Og tak for tilsagn om netskæringer til træffet [Smile]
Svar
#66
Tillykke med det flotte resultat A-bolt! [Image: welldone.gif]

Jeg kan også tilslutte mig dit kikkertvalg – (når det nu ikke skal være en Leupold)

mvh.
Swift
Svar
#67
Jeg var lige tilbage og kigge på de første billeder. Sikke en forskel... Du skulle næsten ligge et før og efterbillede sammen så man virkeligt kan se hvad dit fine arbejde har ført med sig.

Tak for at du sådan har ladet os kigge med.
Mvh.

Yeti
Svar
#68
Hej . Et før og efter billede som ønsket . (do må ha´ goe øjn swift , det æ en Weaver Classic 4-16x42 )

[Image: dscn0654-1.jpg?t=1247555437]

[Image: dscn0867-1.jpg?t=1247555476]
Svar
#69
flot arbejde [Big Grin]

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holz
mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
Svar
#70
Fuck hvor er den flot !!!
Hvor har du fået det trælook malet ?
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Steen
Svar
#71
[Image: smiley41.gif][Image: smiley95.gif][Image: smiley80.gif][Image: smiley80.gif][Image: smiley80.gif][Image: smiley80.gif][Image: smiley80.gif]

...er du sunshine??... hva med at stille op til talent 2009 ???
det ´der er fame frække sager!

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#72
Tak , jeg må vist hellere få lavet de netskæringer [:I]. Hilsen A-bolt
Svar
#73
Hej . Så fik jeg netskæringerne lavet . Pyha , det er bare ikke et arbejde jeg er vild med , derfor har det også taget så længe inden jeg fik det gjort.

[Image: dscn0906.jpg?t=1255438677]

[Image: dscn0904.jpg?t=1255439030]

Så mangler der bare et bevis på at den virkelig skyder godt , men det kommer først efter nytår , så kan jeg komme på skydebanen igen .

Hilsen A-bolt
Svar
#74
Hi A-bolt! Looks good, i like it. Congratulations!

God created humans, Samuel Colt made them equal
One shot one kill....no luck, just skill
Svar
#75
hvor mange lpi er netskæringen?
Svar
#76
Hej Poulsen . Det er 18 lpi , det passer til de fleste våben og trækvaliteter .

Ved 20 lpi og finere skal træet være hårdt og tæt i strukturen , hvad dette skæfte ikke er .

16 lpi synes jeg ser billig ud !.

Hilsen A-bolt
Svar
#77
Hold fast mand noget smukt træ, og sikke et arbejde. Sådan en fætter nænner man da ikke at sælge igen! Det der Tru Oil, kan det bruges oven på eksisterende skæfteolie (transparant) og stadig give den dybde? Jeg har bare brugt det almindelige Schäftöhl (tror jeg det hedder).

[Image: Buster.jpg] "Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#78
Hej Vilsgaard . Skæftet skal renses helt i bund inden behandlingen ,hvis du vil have fuld udbytte af tru-oil , ellers for du bare en blank overflade !.

Hilsen A-bolt
Svar
#79
Det er så et projekt der skal igang når jeg får tid engang, min lille Toz 17-01 22lr har lakeret skæfte, og det skal bare væk det lak. Kan ikke snuppe lak på et våben nemlig.

Riflen jeg ville give olien oven på den anden olie, er min Sabatti Rover 870 DL 308 win, som har et ret pænt skæfte syntes jeg, dog kan man jo altid bruge mere dybde i træet.

[Image: Buster.jpg] "Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#80
Hej . Så blev der lidt godt vejer til en test skydning .

Det er 5 skud lige i rap . Jeg har ikke lavet flere forskellige test ladninger , men jeg synes den er god og bliver ved den ; 6,5x57R 129 Hornady , Norma 204 43 grs . C.O.L 77,2mm .

[Image: dscn1072.jpg?t=1269754394]

Hilsen A-bolt
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)