Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1. tur med hunden
#1
Hej,

SÅ kom jeg afsted for 1. gang med egen hund. Vi gik en tur rundt på min nabo's jord. Min knap 9 mdr. gamle labrador, tog noget der faktisk lignede en stand, og da jeg sagde værsgod lettede den en fin kok.

[Image: 1_fasan.jpg]

Den forholdt sig roligt i skuddet, og gik først frem på min kommando [^]. En helt igennem dejlig tur, hvor Mille fik en stille introduktion til praktisk jagt.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#2
Hej Flemming, et stort tillykke med Mille's debut. Det tegner godt må jeg sige. Knæk og bræk med hundearbejdet fremover.

Svar
#3
Hej Flemming.
God lille historie[Smile] Lyder som om I bliver et godt makkerpar i felten. Held og lykke.
Mvh Walnut
Svar
#4
Det er dejligt at høre der også er stand i "sorte" hunde [Smile]
Husk at værne om det, rose den, og måske ramme det den står for bare halvdelen af de gange jeg har gjort.

Fuck jeg er træt af min "Møgkøter" lakker mod enden af jagtkarriæren, "Hvordan staver man det korrekt ?"
Der kom først stand i min blanding efter 2-3 år, udover efter naboens høns, som løb i vores have.

Husk at nyde hvert øjeblik !!!

Hilsen Steen
Svar
#5
Det er nu noget helt specielt første gang man har sin hund med, og det bare kører.

Jeg ville meget nødigt gå på jagt uden at have hund med - det er en stor del af glæden.

Sidst jeg var på andetræk efter en hel dags gæstejagt, var min lab. begyndt at halte (kun en rift), og kom derfor ikke med på andejagten.
Der manglede ligesom noget....

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#6
Hej,

Ja det var en speciel oplvelse at gå med sin egen hund, og så tilmed skyde en kok for den [Smile]. Det var også dejligt at kunne gå på egen hånd, hidtil har jeg altid været afhængig af andre.

Vi havde jagt i det konsortie jeg er med i idag, så da de andre gik til frokost, kørte jeg hjem og hentede hunden, og lod geværet blive hjemme, for resten af dagen. Så i eftermiddagens såter gik vi lidt yderligt i nogenlunde fred og ro, det var tydligt at der var en del indtryk at konsumere for hende. Vi var ikke i kontakt med vildt og det passede mig fint, men hun oplevede en masse. Jeg glæder mig allerede til næste sæson. [Smile]

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)