Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Valg af patronfabrikat til S&L
#1
Hej

Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af en S&L MD97DL cal. 30.06.
Standard løbslængde (60 cm) og tykkelse.

I dag har jeg været på skydebanen, og har skudt perfekt med
Norma Jaktmatch 150 grains, full jacket.
Meen... Da jeg så skiftede til mine jagtpatroner; Norma Oryx, 180 grains stivnede smilet. Jeg kunne ikke samle skudne som med Jaktmatch.
ØV Sad

Er der nogen i dette forum, som har erfaringer med S&L 30.06 og valg af ammunition? Og vil I hjælpe?
(Det skal være ammunition der er godkendt til elg/vildsvin).

/K
Svar
#2
Først vil jeg lige sige at det ikke er unormalt at der er en eller anden kugle der ikke går godt i ens riffel. S&L har efter hvad jeg har oplevet ikke slem på dette område. Jeg har ikke en .30-06 men 6,5x55; 308win og 9,3x62 og de har spist det meste af det jeg har stoppet i.

Det mest effektive er sikker hvis du allierer dig med en hjemmeruller, så I sammen kan finde den kombination der passer til dine behov. Skal du ud at købe er der lidt inspiration her:

http://www.vapex.se/webshop/index.php?cP...=3a&page=2

AccuBond eller Partition kunne være en mulighed, men Rhino laver også fine projektiler - her skal du dog være opmærksom på at de er coatede.

Held og lykke.

P.s. Bor du i nærheden af KBH kan jeg godt strikke nogle skud sammen til dig, hvis du vælger den løsning.
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Du kan også prøve dig frem med fabriks ladet, indtil du finder en der rammer hvor den skal. Norma har et bredt udvalg i 30-06 ellers lader lapua deres mega i 30-06 også. Ellers findes der jo mange andre fabrikater du kan prøve dig frem med.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#4
Har haft en Schultz og Larsen M97DL i kal. 30.06 i 9år. Den skyder rigtigt godt med 12grams Lapua. 5 skud kan dækkes af en en 1-krone på hundrede meters afstand. Har også rigtigt gode erfaringer med brug af Winchesters Fail Safe, der ligeledes sætter skudgrupper på omkring 10mm på 100m afstand[Smile]
Mvh Erik
Svar
#5
Tak for jeres input.

Jeg vil i første omgang, forsøge mig med den fabriksladede patron. Med en samling på 100 meter som anført, er der vist ingen grund til andet[Big Grin]

Men skulle det ikke virke [B)] vil jeg fluks vende tilbage til nogle håndrullede. Hvis det er ok Yeti?

/K
Svar
#6
Det gør du som det passer dig bedst. Og hvis ikke jeg har tid, så er der helt sikkert en anden her inde der har - hjemmerulning er noget man gør for at hygge sig - nå ja og for at lave bedre ammo.

Var det i øvrigt på Kalvebod standplads 9 at du skød???
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Jeg kan ikke erindre om det var standplads nr. 9. (Det var næstsidste plads med siddende anlæg).
Men jeg ved det var i søndags ved 11-tiden [Smile]
Du var måske også derinde?

/K
Svar
#8
Det er plads 9.

Jeg sad fra morgenstunden og skød en del fra plads 10 men min M03 hvor jeg skulle teste forskellige projektiler. Ellers havde jeg travlt med at få liv i elgen, hvilket vi til sidst måtte opgive.

Der blev dog også tid til at skyde lidt med de støtteben jeg har lånt. Det er et par Harris 12-25". Jeg ville ønske at man kunne få nogle i 10-23", for jeg synes at de er lige høje nok. Men modellen mindre hedder 13,5-23" og det hjælper jo ikke rigtigt på den liggende skydestilling at de her bliver 1,5" højere. Jeg tror at det endet med et par i 12-25" som jeg så måske skærer lidt af.
Mvh.

Yeti
Svar
#9
hej yeti

jeg har harris bipod 12-25 som jeg har afkortet 40mm.
jeg tog en rørskærer og afkortede benene og flyttede gummidutten.
jeg havde et problem når jeg var på skydebane , måtte altid lige grave benene ned i småstenene.nu passer de perfekt både når jeg ligger og sidder.det er en simpel operation.[Smile]

switchback.

undskyld til denne tråd som handler om noget andet
Svar
#10
Jeg har haft brugt en weatherby med støtteben,
super løsning når tiden tillader det. Men dog lidt irriterende ved drivjagten - benene kunne nemlig ikke afmonteres.
Højden passede dog perfekt.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)