Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kongen af Rold skov er opmålt
#1
Hejsa

Var lige i hjallerup jagtforening for at få min kronhjort opmålt. Den fik 168,9 point dvs en broncemedalje [8D].

Tooms

[IMG][Image: kronhjort.jpg][/img]

Til opmålingen kom også Lisbeth Svendsen, og hun havde kongen af Rold skov med (den som blev nedlagt med en skoda). Herunder billedet af dennes opmåling:

[IMG][Image: THO_6954.jpg][/img]

[IMG][Image: THO_6960.jpg][/img]

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
Svar
#2
Tillykke med medaljen.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#3
Hej tooms

Også et stort tillykke her fra den snedækkede Klippe [Smile]

Mvh Annelise

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#4
Tillykke med Bronzen Smile
Jeg har dog et spørgsmål af kritisk karakter - hvordan kan både din og kongen af Rold Skov opmåles, når der ikke er gået 3 måneder siden dyret er nedlagt - det er jo klart imod opmålingsreglerne (Ikke at vægten har specielt meget at sige vedr kronvildt, men regler er jo regler, og de er til for at blive overholdt)
Svar
#5
@ Jesper1973
Så vidt jeg kan se på datoerne (i skemaet) er opmålingen af "kongen" foretaget 2 måneder og 19 dage efter han er blevet nedlagt. Jeg tvivler på at de sidste 11-12 dage har særlig meget at sige.

De 2 måneder og 19 dage er jo selvfølgelig kun hvis vi antager at hovedet er gjort i stand samme dag, hvilket jeg personligt ville gøre med sådan en hjort [Big Grin]

Desuden er der et lille fradrag i vægten (kan også set i skemaet), om det så skyldes afsavningen eller de manglende 11-12 dage skal jeg jo ikke kunne gøre mig klog på [:I]

Hvornår Tooms har nedlagt sin hjort kan jeg ikke huske, men det er jeg ret sikker på at han selv kan [Wink] Og uanset om opmålingen er foretaget 3 måneder efter så er det unægteligt en rigtig flot hjort![Smile]

Så også et STORT tillykke med bronzen herfra!

Mvh
Jonas
Svar
#6
Hej Jonas
Fradraget var sgu smuttet - ups[B)]
Du har ret, det må skyldes den manglede dage eller afskæringen.

hvor om alting er , så er det sgu 2 fine hjorte, også selvom våbentet dervar brugt til den en hjort var en smule alternativt
Har dog selv brugt en Suzuki Liana til en 100 kg vildsvine orne
Svar
#7
Ja min var ikke helt 3 mdr. Den manglede 13 dage, men de sagde, at det kom ikke til at betyde det vilde. Hvis den var tæt på en grænse, så ville de foretage en kontrolmåling. Men tusind tak for roserne ;-)

Vh. Tooms

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
Svar
#8
Hej Jesper

Det kan jo ske for os alle sammen [Wink]
Ja våbenet var sgu lidt alternativt. Men jeg tror heller ikke personen bruger denne slags ammo igen. Medmindre der selvfølgelig er råd til at det koster en skoda, for hver nedlagt hjort [Big Grin]

@ Tooms. Ja jeg tvivler også på at den kan nå at tabe 1.95 kg på 13 dage. Og hvis den gjorde det var det jo stadig lige akkurat en bronze [Wink] Den kan jo på ingen måde ændre diameter på roser eller stænger, eller har jeg galt fat i noget her?

Mvh
Jonas
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)