Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rævehold forbydes
#1
Justitsministeren fremsætter forslag om forbud mod hold af ræve såvel erhvervsmæssigt som hobbymæssigt, fx. med henblik på træning af hunde til grav-jagt, da man ikke finder at rævehold kan ske på en dyreetisk forsvarlig måde.

http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/Saml.../index.htm

Man må da håbe samme ræsonnement ikke finder anvendelse hvis nogle skulle hæfte sig ved anskydningsstatisikken vedr. hagljagt på ræv...

Mvh.
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Krenchel

Man må da håbe samme ræsonnement ikke finder anvendelse hvis nogle skulle hæfte sig ved anskydningsstatisikken vedr. hagljagt på ræv...



Come again? Nu kender jeg ikke anskydningsstatistikken for hagljagt på ræve, men jeg håber da ikke at den adskiller sig væsentligt fra andre hagljagt-statistikker.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#3
Jeg håber da også jeg misforstår posten ? 'Skadedyr' skal vel afskydes lige så forsvarligt som andre stykker vildt ?

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#4
DJ gør modstand

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#5
Rævehold gidsel i politisk drilleri

Slut med gravtræning

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#6
Fælles indsats for rævehold

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#7
Nu snerper det til

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#8
Det er en skam hvis det bliver forbudt med levende ræv til træning, ræven lider ikke overlast og det er en sikker træningsmetode da der er hurtig adgang til både hund og ræv under træning.

Ærgerligt at folk ikke aner hvad det er de vedtager eller stiller forslag om!

Hilsner fra gravjægeren.

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#9
Så er det vedtaget

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#10
Ja det var så bare en salami skive mere.
Nu ved jeg da hvilket parti der ikke skal have min stemme.
Men kan da heller ikke lade være at tænke på at hvis DJ. havde bruge lige så meget energi på denne sag som på det nye domicil, ville det så have gjort en forskel.
Har DJ. fremlagt videnskabelige beviser på at det ikke stresser ræven.
Svar
#11
Jeg personligt er komplet ligeglad, jeg har aldrig forstået fornøjelsen ved at skyde et dyr (in casu ræv) bare for sjov. Kender godt opofrende argumenter så som regulering, at ræve har skab, de er skadedyr, de tager mine høns, de har orm etc.
Svar
#12
Fornøjelsen ved at skyde en ræv er nogenlunde den samme som fornøjelsen ved at skyde et rådyr, en hjort eller et vildsvin: det er jagt. Det er kulminationen på en proces, hvor din viden dine sanser og din kompetence konkurrerer mod dyrets. Jeg har aldrig forstået begrebet regulering, og heller ikke bortforklaringerne om, at vi går på jagt for dyrenes skyld. Jeg går på jagt for min egen skyld og jeg nyder det.

Der hvor jeg voksede op, var der jægere som havde fantastiske gravhunde og gravgående terriere. De trænede på jagt, og var aldrig i kunstgrav med en farmræv. Så det kan nok godt lade sig gøre uden ræven, og jeg tror ikke på, at træningsrævene har det godt med at være træningsræve.

Selvfølgelig er det en skive af salamien. Det er det også at søerne skal være fritgående, at hønsene skal have sandbad og at minkene skal have et rør og en hylde istedet for et rør eller en hylde.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)