Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Erfaring med Peltor sporttac søges
#1
Hej, jeg kender intet til elektroniske høreværn, men jeg har set at den lokale jagtforretning har peltor sporttac nedsat til 1000 kr fra 1900 kr, men er der nogen der har erfaringer med den model, og er der evt et andet mærke/model der var at foretrække. De skal primært bruges til hagljagt/flugtskydning.
Svar
#2
Har et par som er en sæson gamle, de er blevet brugt til fortrinsvis riffelskydning men også hagl. De er virkelig gode og lydgenkendelsen er meget naturlig. Til den pris er det et virkelig godt køb.
De er dog lidt tørstige mht. batterilevetid hvis man skruer op for forstærkelsen af lydniveauet, men det er jo en detalje. Bare husk ekstra batterier.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#3
Okay, hvor lang tid holder de ca størm?
Svar
#4
De kan nemt holde hele dagen og også flere, men når man er på banen er det ret irriterende at der kommer det der biip for manglende batteri. Og så er evnen til medhør væk. Jeg har prøvet det et par gange nu, og har derfor altid ekstra batterier med.
Før brugte jeg et par billige fra Bilka, de kunne holde strøm hele sæsonen, så derfor virkede det som en lidt underlig ting at et par til over 1000,- ikke kunne holde nær så længe.
Men det skyldes nok at der er mere forstærkerkræfter i den dyre udgave...

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
Jeg har et par Peltor TacPro og de holder nemt batteri til mange dage på skydebanen. Men er der rigtigt koldt så holder de måske kun 24 timer. I virkeligheden er det ikke holdbarheden der giver udfordringer, men derimod det at de løber ud, for det gør de altid når jeg sidder der i tårnet. Og så har de for øvrigt holdt så længe at de batterier der ligger i tasken heller ikke har meget i sig, og så kommer det der Biiiip snart igen.
Mvh.

Yeti
Svar
#6
Er super tilfreds med mine, men de "presser" en lille smule på det ydre øre (måske fordi mine ører er for store???) men det er ikke nok til at være gnaven over... Det forekommer specielt ved mere end et par timers konstant brug...

________________________________________________________________________________________________
Den lykkelige ejer af: Browning 425 Waterfowl Special 12/76 og S&L DL97 6,5x55 og 9,3x62 pibe, og en Swarovski 3-12x50 på ryggen
________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#7
Fungerer fint som nævnt af andre. Går du meget på jagten som eksempelvis driver er de dog forbandet varme at have på. Lidt som at have spændt et oliefyr om skallen.

mvh
Steen
Svar
#8
Jeg har også et par af ovennævnte høreværn, og de virker kanon godt, de har en fornuftig forstærkning af omgivelsernes lyd og de dæmper skud fremragende [Smile]

Men det med batteri levetiden kan jeg da slet ikke nikke genkende til, jeg har skiftet batterierne en eneste gang, og det var enda forebyggende for ikke lige pludselig at stå der med flade batterier, og de er altså blevet brugt flittigt, både på skydebanen og på jagter, nogle gange i hele dage af gangen... og det der Biiipppp.... i snakker om, det er en indikator for at man lige skal trykke på en knap for at høreværnet ikke slukker, det er en batteri spare funktion som aktiveres efter en 2-3 timer.

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#9
Rigtige mænd læser ikke brugsvejledninger[Wink][:I][:o)], men det kan da være de skal til det[:o)].

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#10
Okay, tak for hjælpen, jeg tror det bliver dem så.
Svar
#11
Kort før batteriet løber ud kommer der et biiiip. De kan sjovt nok ikke tændes igen når de slukker kort efter, og der er ikke nogen batterisparefunktion jeg har været udsat for. Det ville jo også kræve at jeg ikke sad og pillede ved lydstyrken fra tid til anden ;-)
Mvh.

Yeti
Svar
#12
@ Yeti
Nu er det jo også sporttac modellen der blev spurgt til.

Og som jeg læser det så har du ikke den model, så måske det er derfor de ikke virker ens [?] [Wink]

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#13
Sordin duer bare - og batteriet på mit sæt har kørt snbart så længe jeg kan huske... slukker iøvrigt af sig selv (timer)
Havde først billigudgaven af Peltor - og den er ikke pengen værd. elektronikken står hurtigt af (når lige over 2 år)

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#14
Jeg bruger Peltor Pro Tac og er meget tilfreds med dem. Bemærk lige at de dæmper en tand bedre end Sport Tac, så hvis du er følsom over for støj, så tag Pro Tac i stedet.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#15
Dæmper sporttac ikke godt eller er det bare pro tac er dæmper "ekstra"[?] godt. Jeg ønsker jo ikke at få høreskader, men jeg er ikke specielt følsom overfor støj, jeg har skudt på jagt uden høreværn indtil nu, og det var ikke noget større problem, men det er vist ikke sundty for hørelsen, men altså jeg skal jo primært bruge dem til haglskydning og ikke riffel med rekyldæmper. Nu har i gjort mig forviret[B)]
Svar
#16
Jeg er følsom overfor skudstøj når jeg ligger og skyder på skydebanen. Derfor valgte jeg pro tec. Men jeg mener nu bestemt at sports tac sikre din hørelse.
Mvh.

Yeti
Svar
#17
Det er Pro Tac der dæmper extra godt. De ligger en dæmningsklasse over de fleste almindelige høreværn. Prisen for den bedre dæmpning er de noget mere klodsede kopper. Ellers er der ikke plads til dæmpningsmateriale og det siger jo egentlig sig selv.

Sporttac er så meget slankere at jeg overvejer at købe et par af dem til at have på når jeg er på jagt.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#18
Okay endnu en gang tak for hjælpen.
Svar
#19
Lige et indspark med alle de forskellige typer høreværn.....

En ting jeg har bemærket og også hørt fra en del brugere er at når man ligger f.eks på skydebanen med høreværnene på, så kommer man let til, når man lægger kinden til kolben, at skabe en luftsprække mellem selve "skum koppen" på høreværnet og selve "kraniet". Derfor er der mange der anbefaler at man tillige på skydebanen bruger de der gule skumfiduser samtidigt med høreværn netop for at eliminere dette fænomen.

Skyder man f.eks med store kalibre og mundingsbremser finder jeg det direkte ubehageligt at skyde uden propper også......

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#20
Enig.

Jeg bruger altid både propper og kopper, når jeg skyder med riffel.

Især indendørs er det en rigtig god idé.

Men nu har jeg da også ekstremt støjoverfølsomme ører.

Har lige købt sport tac og de virker udmærket. Har anvendt tactical 7 i mange år, men viller gerne have nogle mere handy værn til jagt.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)